Fitness Seller

Voedingsschema voor Rippetoe

Ano_92

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
156
Lengte
1m72
Massa
63kg
Bij deze mijn voedingschema:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het avondeten klopt nog niet, dat komt zeker boven 600kcal maar ik moet het exacte aantal nog afmeten.

Suggesties?

Ik zou je magere kwark verdelen over de dag. je kan niet meer als ong 30 gr eiwit per maaltijd opnemen. zou om half 11 250 gram kwark nemen en savonds weer.

ps, waar haal jij kwark waar 13 g eiwit per 100 gram inzit??

1800kcal op een dag is wel heel weinig

Wat dacht je van je kcal inname verdubbelen? 1800 is echt niks.

inderdaad
1800 heb je al als je bijna niks eet.
als je van iets goede grote hoeveelheid pakt met wat melk erbij zit je al ong bij de 1500-2000 soms haha

• Topic Starter Topic Starter
Avondeten is zeker 600kcal dus het totaal komt dan op 2000.
's Morgens kan er nog wel 100 kcal bij aan boterhammen.
Ik denk niet dat ik veel meer binnen krijg, ik ben maar 1m70 op 52kg.
Het is wel veel meer dan ik nu normaal eet. (ik eet echt weinig)
De kipfilet wordt om de dag afgewisseld met zalm, wat 140kcal extra geeft.
Het totaal zit dan op 2100-2240.
Enig idee wat er nog bij kan?

Ik zou je magere kwark verdelen over de dag. je kan niet meer als ong 30 gr eiwit per maaltijd opnemen. zou om half 11 250 gram kwark nemen en savonds weer.

Dikke onzin

Gewoon lekker een hele bak kwark voor je gaat slapen.

Probeer inderdaad te mikken op minimaal 2500 kcal. Je kunt er altijd brood en melk bij doen! Als je trouwens over een aantal weken een kilo per week aankomt, dan ga je te snel. Kom je minder dan een halve kilo per week aan, moet je de kcals opschroeven. Succes!

Is 40% eiwit trouwens niet te veel?

Is wel meer dan je nodig hebt. 150 gram eiwit zou al genoeg zijn, sommige zouden zeggen 2x lichaamsgewicht in grammen. Maar 150 is goed genoeg. Compenseer de calorieeen wel met meer koolhydraten. Kun je misschien een update van je voedingsschema geven?

Ik heb gelezen 2 tot 3 gram per kilo. (in één van de stickies denk ik)
Ik weeg 50 en heb nu 130g eiwit dus dat zit er ongeveer tussenin.
De verhoudingen K/E/V zouden 50/30/20 moeten zijn?
Die zijn nu 51,9/34,6/13,5.
Ik heb rijst toegevoegd en enkele dingen verbeterd.

Let wel op, het avondeten is minstens 600kcal, dat moet ik nog uitrekenen.
Het totaal aantal kcal komt dus op zo'n 1930kcal.
Op sommige dagen wordt de kip ook vervangen door zalm, dus dan wordt het zo'n 2000kcal.

Ik weet dat het nog te weinig is maar ik vrees dat ik niet meer binnen krijg.
Van shakes wil ik voorlopig nog afblijven.

130 gram is ook goed genoeg. Zolang je maar boven je onderhoud zit, hoef je je eiwit niet superhoog te hebben.

Maar 1700 kcal is wel superweinig, zelfs al weeg je 50 kg. Je kunt best proberen hiermee te beginnen maar als er niets gebeurt met je gewicht, zul je toch echt je kcals moeten uppen. Anders ben je gewoon echt voor niets bezig.

Een makkelijke manier om meer goede voedingsstoffen binnen te krijgen is melk! Zie je geen vooruitgang, gewoon een paar glaasjes melk erbij! (of desnoods cecemel!)

Woeps, zat een foutje in de melk. (9kcal per glas melk kan niet :rolleyes:)
Totaal aantal kcal zit nu op 2100 per dag, sommige dagen 2200.

Bullshit. Je lichaam neemt zoveel eiwitten op als jij er eet. Kwark voor het slapengaan > spreiden.

En Rippetoe zegt ook: "Bij een beginner raadt ik aan naar een 'eet-zoveel-je-kan-restaurant' te gaan en zoveel te eten tot de zaak failliet is."
Dit moet je zeker niet letterlijk nemen ;) Ga voor de 3000 - 3500 kcal! Jij moet bulken. Ga eens op 3400 kcal zitten en kijk hoeveel je bijkomt op een week/maand.

Is het teveel? Kcal minderen. Kom je nog niet bij? Kcal vermeerderen. De vetten moeten omhoog. Die leveren achterlijk veel voordelen op zoals het boosten van je testosteron.

Eiwitten mogen ook hoger. Eigenlijk de koolhydraten ook :)

Cornflakes om 10u30 is 47g KH binnenspelen op een tijdstip waarbij je ze niet nodig hebt, tenzij je net hebt getraind en klaar bent om 10u30.
Als de cornflakes voornamelijk suikers bevat, wegsmijten en brinta kopen en in je ontbijt steken!

Om 12u30 zie ik amper eiwitten, 9g is te laag.

Edit: post eens je nieuw schema met de juiste verhoudingen melk ;)

Laatst bewerkt:
Mijn BMR is 1478, dus als ik tot 3000 kcal ga, is dat dan niet te hoog?
Trainen zou gebeuren voor 11 uur, ik weet alleen niet wanneer het beste is. (half uur na ontbijt?)
Cornflakes is van die 'gezonde', 88% granen.

Weeral, avondeten is meer, ik moet alleen nog uitrekenen hoeveel.
Zeker 600 kcal, dus het totaal is dan +- 2200 en op sommige dagen 2300. (zalm in plaats van kip)

Zitten de verhoudingen ongeveer goed?

Trainingstijd is de tijd waarop jij je goed voelt en kracht hebt.

Nog altijd: meer noten (en dus vetten)!! Meer eiwit en kcal. Ga rond de 2700 zitten en kijk hoeveel je bijkomt.

Dikke onzin

Gewoon lekker een hele bak kwark voor je gaat slapen.

Probeer inderdaad te mikken op minimaal 2500 kcal. Je kunt er altijd brood en melk bij doen! Als je trouwens over een aantal weken een kilo per week aankomt, dan ga je te snel. Kom je minder dan een halve kilo per week aan, moet je de kcals opschroeven. Succes!

Dit is onzin. In het begin kom je standaard 5-8 kilo aan de eerste 1-2 maanden. Je hele darmstelsel is gevuld met voedsel, je houdt meer vocht vast dan normaal, etc etc.
Ik zou gewoon meteen je vetpercentage zo nauwkeurig mogelijk opmeten, ik ben nu ook opgehouden met wegen, de ene keer kun je wat meer schijten/pissen in de plee dan normaal, en dat scheelt al gauw een kilo of anderhalf. Dus als je afgaat wat de weegschaal aangeeft dan krijg je al gauw een vertekend beeld van je gains.

Laatst bewerkt:
Update van het voedingschema. (weeral, +200 kcal voor avondeten rekenen)
Na de workout pak ik 25g dextro met water.
Ook na de workout staat dus de cornflakes, dat goed is voor de koolhydraten?

En ik zeg nog altijd dat de vetten omhoog moeten :rolleyes:

`heb je het boek van rippetoe wel gelezen eigenlijk?
**** voedingsschema. je moet eten tot je erbij neer valt en gainen als een mofo

je moet zorgen dat je uit een restaurant word gekicked waar je onbeperkt mag grillen

Ik heb het niet volledig gelezen, wel stukken ervan.
Verschillende bronnen zeggen ook dat je dat niet echt serieus moet nemen.
En volgens mij als je van de ene dag op de andere van 1600-1800 per dag naar 3500 gaat komt het niet goed.
De bedoeling is om hoger te gaan maar niet op enkele dagen tijd.

@Buell Be, working on it!
Zou 20% genoeg zijn?
Op de dagen dat ik zalm ipv kip eet staan de vetten op 78g, 18%.
Ik dacht misschien over te stappen op volle melk...

Terug
Naar boven