AndroidHealthClinic

Voedingsschema

De Pro

Cool Novice
Waardering
0
Dit is wat ik ongeveer naar binnen speel op een dag:

10 sneden lichtgrof brood met 150gr. kippewit
300gr. tonijn
200gr. witte vis
1L sojamelk
150gr. kip
2 hardgekookte eieren
100gr. cornflakes
20gr. druivensuiker
2 bananen
avondeten (aardappelen + groenten)

Wanneer ik die dingen nuttig verschilt van dag tot dag, maar ik heb wel een vaste post-workoutmaaltijd:

banaan
60gr. cornflakes met sojamelk
2 hardgekookte eieren
20gr. druivensuiker

Hoeveel calorieën dit zijn, weet ik niet, ook niet hoevel koolhydraten.
Wel zou dit iets van een 170-180gr. eiwitten moeten zijn.

Ik ben 1.87m. en weeg 83-84kg.

Aanvaardbaar schema of kan ik nog enkele dingen grondig aanpassen?
(En zo ja, waar?).

cornflakes vervangen door havermout, brinta of iets anders in die richting en zet het verder ff in een excel, is makkelijker te beoordelen ivm e-k-v verhoudingen

cornflakes vervangen door havermout, brinta of iets anders in die richting en zet het verder ff in een excel, is makkelijker te beoordelen ivm e-k-v verhoudingen

+1

Daarbij meer goede vetten toevoegen (noten bijvoorbeeld).
1 banaan post workout is voldoende, maak van die andere banaan bijvoorbeeld een kiwi ofzo.
Probeer minder brood te eten (dus ruilen voor pasta, rijst of aardappelen bijvoorbeeld).

• Topic Starter Topic Starter
Alright, thx voor de comments.

Hoe verschilt havermout dan juist van cornflakes?
Ik eet cornflakes meteen na de training omdat het koolhydraten zijn die snel opgenomen worden.

En wat is er mis met brood? :)

Cornflakes is gewoon snoepgoed. Geraffineerde suikers. Slecht voor je.

Voor die snelle koolhydraten om je glycogeen na de training aan te vullen neem je toch al dextrose? Dat is veel beter. En je neemt er nog een banaan bij ook (fructose). Dat is zat. Eigenlijk is één van die twee al voldoende, hoewel de hoeveelheid dextrose niet zo hoog is, dus het kan wel samen zo.

Havermout is voor langzame koolhydraten.

Brood zit bijvoorbeeld veel natrium (zout) in. Beter zoveel mogelijk verschillende voedingsbronnen aanspreken. Rijst bijvoorbeeld bevat ook meer voedingsvezels. En zo zijn er nog wel meer redenen. Zoek maar op.

Succes.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Cornflakes is gewoon snoepgoed. Geraffineerde suikers. Slecht voor je.

Voor die snelle koolhydraten om je glycogeen na de training aan te vullen neem je toch al dextrose? Dat is veel beter. En je neemt er nog een banaan bij ook (fructose). Dat is zat. Eigenlijk is één van die twee al voldoende, hoewel de hoeveelheid dextrose niet zo hoog is, dus het kan wel samen zo.

Havermout is voor langzame koolhydraten.

Brood zit bijvoorbeeld veel natrium (zout) in. Beter zoveel mogelijk verschillende voedingsbronnen aanspreken. Rijst bijvoorbeeld bevat ook meer voedingsvezels. En zo zijn er nog wel meer redenen. Zoek maar op.

Succes.

Alright.

Bedankt voor de informatie man!

Terug
Naar boven