XXL Nutrition

voedingsschema

stephanm85

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Ik probeer spiermassa op te bouwen en aan te komen. Mijn voedingsschema is nu als volgt en ik vroeg me af of dit ok is, of dat er iemand nog tips heeft.

Ontbijt:
Magere yoghurt(250 gr) + dorset cereals (100gr) (met rozijn, extra vezels, noten, zaden) + eetlepel honing + beetje kaneel + glas granaatappel sap

Tussendoor:
Eat naturel reep met noten en gepofte rijst (die paarse verpakking)

Lunch:
Meergranen pasta (150gr) met wat peper, geraspte kaas en olijfolie

Tussendoor:
Blikje john west tonijn met zonnebloemolie

Avondeten:
Meergranen rijst (100gr) met kip (150gr), wat woksaus, en wat mais of doperwten

Tussendoor:
Magere kwark (250gr)

Ik zit volgens mijn berekeningen op ongeveer 53% koolhydraten, 23% eiwit en 24% vet.

Ik vroeg me ook af of er misschien vergelijkbare repen zijn ipv die van eat naturel waar geen extra suikers enz inzitten. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig.

Post aantal kcal, macro's en je onderhoud, anders is er niks zinnigs te zeggen over het feit of je voedingsschema ok is om spiermassa op te bouwen.

• Topic Starter Topic Starter
aantal kcal 2500

waarvan 143 gr eiwit, 336 gr koolhydraten en 67 gram vet.

Qua training train ik 4x per week met gewichten. Daarnaast doe ik 2x per week cardio.

Ik drink in principe de hele dag water. Heel af en toe een kop koffie of een biertje, maar dat is niet dagelijks, dus vandaar niet in dit schema opgenomen.

Onderhoud is hoeveel kcal je elke dag verbruikt. Je moet namelijk meer eten dan dat om te bulken. Het wordt dus toch even rekenen, zie de sticky's

• Topic Starter Topic Starter
Volgens de sticky heb ik ongeveer 1700 kcal nodig voor onderhoud. Daar komt dan het sporten bij.

Terug
Naar boven