XXL Nutrition

Voedingsschema

Expand

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
76kg
Vetpercentage
5%
Hallo allemaal,

Ik heb altijd al veel gegeten en heb nu ook een voedingsschema gemaakt. Mijn doel is bulken.
Ik voetbal 4 keer per week en fitness 3 keer per week. Ik verbrand dus ook ontzettend veel. En gekeken naar wat ik altijd al gegeten heb denk ik ook dat mijn caloriebehoefte groter is dan de berekende behoefte.

Zal iemand mijn voedingsschema is kunnen bekijken, want de calorie aantallen die ik inneem verbazen me wel.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Wat is je doel?

Als ik even snel kijk zitten je eiwitten en je vetten te laag. Helemaal gezien je stats.

Ook zou ik de suikers uit je schema halen en wat meer gezonde vetten toevoegen. Ik mis nog wat je neemt voor en na je training. Die tellen ook mee.

6000kcal? en je weegt 74kg? dat is echt veeeeeel te veel. zo ga je echt vet worden, dus tenzij dat je doel is, zou ik dat wat verlagen want da heeft geen toegevoegde waarde aan je spiermassa om zoveel boven je onderhoud te zitten. 400 kcal boven je onderhoud is goed voor te bulken hoor. en idd gezonde vetten ipv van die gezoute pindas en wat is het nog allemaal.

eiwit behoefte is tussen de 2 en 2.5 keer je lichaamsgewicht

• Topic Starter Topic Starter
Dit schema is afgeleid van wat ik altijd al eet. Ik weet niet wat ik altijd met al die kcal doe, maar ik ben nog altijd aardig mager. 7% VP. Heb eerder dit topic geopend: http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/overactieve-schildklier-325462/. Verklaard het misschien een beetje.

Ok, dus meer vetten en eiwitten. Suikers en pinda's eruit. Komt binnenkort een update.

Ja en hoelang doe je dit schema al? Want je moet niet verwachten dat je dit direct gaat merken hoor, aankomen vraagt tijd en is een traag proces. Ik heb zelf ook een snelle schildklier en kom ook niet makkelijk aan, maar zoiets vraagt tijd. En stel jezelf eens de vraag of je je schema altijd perfect volgt, en niet sommige dagen wel en dan weer eens een dagje of 2 niet meer.

Normaal gezien zijn 2gram eiwitten per kg lichaamsgewicht al voldoende, dan heb je je maximale spieropbouw al bereikt voor die dag. Vetten zijn 1 gram per kg. De rest vul je aan met kh tot je genoeg calorieen hebt. 6000 kcal voor jou gewicht is vééééél te veel, belachelijk zelfs! En als je je schema echt al maanden aan een stuk perfect volgt en je bent nog geen grammetje aangekomen dan is het tijd om eens naar de dokter te gaan want dit kan niet gezond zijn!

+1 op HellsBells,
Misschien wel lintworm?

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt inderdaad gelijk dat het schema niet 100% waterdicht is. Zo kom ik hier niet eens in de buurt in het weekend. Doordeweeks wel. En er wordt vaak gegrapt over mijn 'tamme lintworm'. Ik ben trouwens in een maand zo'n 5 kilo aangekomen.

Iedergeval bedankt voor de tips.

Terug
Naar boven