AndroidHealthClinic

Voedingsschema

joostb

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben sinds 3 maanden weer aan het trainen, 5 dagen in de week.
Vorig jaar heb ik 5 maanden getraint maar ben toen meer als een half jaar gestopt.

Nu hou ik voor mezelf onderstaand schema aan dagelijks, mijn doel is om meer massa te krijgen:

08:00 3 bruine boterhammen

11:00 250 gr. kwark

12:00 soep

13:00 4 bruine boterhammen met kipfilet + tonijn + wit brood tosti + 2 glazen melk

16:00 250 gr. kwark

18:00 warme maaltijd / pasta / vis

22:00 na trainen whey shake + energy bar

Verder drink ik de hele dag door water!

Wat kan beter of meer is mijn vraag? :)

En ik had nog een aparte vraag, waar ik dextrose precies goed voor? :)

joostb zei:
Hallo,

Ik ben sinds 3 maanden weer aan het trainen, 5 dagen in de week.
Vorig jaar heb ik 5 maanden getraint maar ben toen meer als een half jaar gestopt.

Nu hou ik voor mezelf onderstaand schema aan dagelijks, mijn doel is om meer massa te krijgen:

08:00 3 bruine boterhammen

11:00 250 gr. kwark

12:00 soep

13:00 4 bruine boterhammen met kipfilet + tonijn + wit brood tosti + 2 glazen melk

16:00 250 gr. kwark

18:00 warme maaltijd / pasta / vis

22:00 na trainen whey shake + energy bar

Verder drink ik de hele dag door water!

Wat kan beter of meer is mijn vraag? :)

En ik had nog een aparte vraag, waar ik dextrose precies goed voor? :)

Hai...

Als je iets wilt weten over je voedingsschema etc. dan is het handig als je wat gegevens over jezelf neerzet, zoals je lengte, gewicht, vetpercentage, enz. Met die gegevens kun je namelijk nagaan wat jouw caloriebehoefte is.
Verder moet je als je een schema plaatst even de voedingswaarden erbij zetten. Pas als alle gegevens er staan, is het mogelijk om iets over je dieet te zeggen.

Dextrose is een enkelvoudige suiker die razendsnel wordt opgenomen in je bloed, het is dus niet goed om 'zomaar' dextrose tot je te nemen.
(als de energie niet op tijd gebruikt wordt, dan wordt het opgeslagen als vet).
Het kan natuurlijk wel handig zijn op de momenten dat je lichaam schreeuwt om koolhydraten, meteen na de training bijvoorbeeld...!

Succes

edit: wit brood tosti??

Je ontbijt is veel te weinig. Verder eet je te snel achter elkaar, ik zie maaltijden met maar een uur er tussenin. Ook te weinig eiwitten, groente en fruit.

Terug
Naar boven