AndroidHealthClinic

Voedsel dat je niet hoort te eten

Broekie101

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hoi, Als bodybuilder ben je natuurlijk veel met voedsel bezig. Je kijkt naar de Waardes van KH eiwitten en vetten. Maar je kan jammer genoeg niet verder kijken dan dat. Wat ik daarmee bedoel is dat je vaker dan je denkt gewoon vlees vreet van een ziek of gewond beest. Sommige beesten zijn al bezweken voor ze de slacht bereiken. Dat is toch schandalig??? Ik ben echt niet zon jankertje over vanalles en nog wat, maar als je (ernstig)ziek vlees moet bikken dan kan ik daar mezelf goed druk overmaken. Als bodybuilder leef je enigsinds gezond toch? en dan krijg je ziekke koeien/kippen op je bord. Daar word ik niet echt happy van. Vandaag was de kwestie op radar.
Check: TROS Radar: Uitzending: Uitzending 07-04-2008: Ziek vlees op bord consument
Voor achtergrond informatie.

Natuurlijk kan iedere mong**l bedenken dat alles zo goedkoop mogelijk geproduceerd moet worden en dat er dan een hoop troep bij zit. Maar uiteindelijk beland het wel in je lichaam en dat komt dan wel erg dichtbij. Dit was al lang bekend natuurlijk maar nu word je wel flink wakker geschut. Het k*tte is alleen dat je als consument geen reet te zeggen hebt, het gros van het volk wil enkeld het goedkoopste. En zou dat niet zo zijn dan zouden de boeren nogsteeds van hun zieke en gewonde vee afwillen.

Ik wil niet overkomen als een jankertje en ik weet dat ik de hele kwestie toch niet kan veranderen. ik wou alleen wel het probleem aan de kaak stellen, zodat iemand tips heeft misschien welk vlees WEL goed bekend staat ofzoiets.
Brand los;)

Daarom beter alles altijd halal kopen.

Daarom beter alles altijd halal kopen.

Halalvlees is niet altijd 'halalvlees'. Veel slagers die hun 'halalvlees' laten produceren door machines blijkt geen halal te zijn. En is gewoon 'goedkoop' Hollands vlees, dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Sowieso het halalvlees dat in supermarkten worden verkocht is niet te vertrouwen, alleen als een slager die halalvlees zelf verkoopt zijn vlees zelf slacht of laat slachten is het 100% Halal. Dat hebben veel slagers ook bevestigd aan mij.

Want tegenwoordig schrijven ze overal: 100% halal op. Maar dat is dus dikke dikke bull shit.

• Topic Starter Topic Starter
Ja rivelino dat geloof ik dus ook wat jij zegt. Het moet allemaal weer zo goedkoop mogelijk en dan daarna gewoon een sticker er op pleuren met 100% halal

zo gemakkelijk gaat dat niet in de slachthuizen in België en Nederland, we hadden thuis vroeger een boerderij, en met zieke dieren kon je in het slachthuis niet afkomen, die gingen dadelijk richting vilbeluik., de controles z ijn hier behoorlijk streng op.

Over wat van het buitenland komt hebben we natuurlijk geen controle.

en Halal vlees ? Dit kun je toch niet menen zeker, waarom zou dat ook maar iets gezonder zijn ? Omdat het dier met zijn kop naar Mekka gericht stond toen het geslacht werd ?

zo gemakkelijk gaat dat niet in de slachthuizen in België en Nederland, we hadden thuis vroeger een boerderij, en met zieke dieren kon je in het slachthuis niet afkomen, die gingen dadelijk richting vilbeluik., de controles z ijn hier behoorlijk streng op.

Over wat van het buitenland komt hebben we natuurlijk geen controle.

en Halal vlees ? Dit kun je toch niet menen zeker, waarom zou dat ook maar iets gezonder zijn ? Omdat het dier met zijn kop naar Mekka gericht stond toen het geslacht werd ?
omdat er geen verdovingsmiddelen erbij komen

wat nog veel erger is is het voor die dieren dat die zo behandeld worden ronduit belachelijk

zou je ook halal vakersvlees hebben dan :roflol:

Biologisch vlees is een stuk duurder maar ook gezonder.

Ik weet dat wij vroeger bij een boer in konden tekenen op een dier dat geslacht ging worden. Als je optijd was kon je dan bijvoorbeeld een hele varkenspoot bestellen. Je kon hier zelf gewoon controleren waar het vlees vandaan kwam. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog mag.

Geen vlees meer eten (maar wel vis) is ook een optie.

bij vis er ook kans dat die vervuild is.

als je daar allemaal op moet gaan letten kan je niks meer eten.

Ja alles is vervuild natuurlijk, OOK vis. Je kan er niets aan doen maar geinfecteerde beesten eten jakkes...
Maarja misschien pleur ik wel op uit dit land en ga ik als ik wat ouder ben lekker primitief leven met een schaap een varken en een koe en wat kippen. weet je teminste zeker dat je geen zooi eet

Het k*tte is alleen dat je als consument geen reet te zeggen hebt, het gros van het volk wil enkeld het goedkoopste.

En daar is het volk vrij in, dus betalen ze weinig voor kwalitatief minder vlees (alhoewel je me maar eens moet uitleggen wat 'kwalitatief minder' hier dan wel betekent, wat het concreet bezien uitmaakt voor mijn lichaam).

Tegelijkertijd ben jij eveneens vrij, vrij om duurder biologisch vlees te kopen. Hell, als je zelfs echt geld er voor over hebt is er de mogelijkheid enkel vlees te eten van Japanse runderen (ben even de naam van het beest kwijt), die worden behandeld als ware het gasten in een hotel met 5 sterren. Die beesten kennen zo weinig stress dat het vlees uber-mals is.

Wat is nu het probleem?

De oplossing: ga vegetarisch eten!!!!
Dan bespaar je jezelf en het dier!

Vegetarisch eten is dus GEEN optie mis veel te veel essentiele eiwitten, bovendien is vlees lekker. EN je hebt helemaal niet de keuze zoals joep7 zegt, namelijk die japanse koeien zijn niet te betalen. En biologisch vlees is 9 van de 10 keer het zelfde als niet biologisch vlees. Die naam is alleen bedacht voor jawel, het geld;)

Vegetarisch eten is dus GEEN optie mis veel te veel essentiele eiwitten, bovendien is vlees lekker. EN je hebt helemaal niet de keuze zoals joep7 zegt, namelijk die japanse koeien zijn niet te betalen. En biologisch vlees is 9 van de 10 keer het zelfde als niet biologisch vlees. Die naam is alleen bedacht voor jawel, het geld;)

Lekker op dood vlees kauwen... moet je eens bij nadenken hoe ranzig dat eigenlijk is...:D

Ik eet alleen nog maar biologisch , wel een stuk duurder maar vind mn gezondheid wel wat waard.
Je wilt niet weten wat er allemaal in die beesten word gespoten om ze in korte tijd zo groot mogelijk te krijgen.
Was laatst weer op tv dat kinderen steeds groter worden door alle groeihormonen, meisjes veel te jong menstrueren en jongens te jong in de pubertijd komen, kan nooit gezond zijn.

Terug
Naar boven