AndroidHealthClinic

voedsel in mixer? -> bad idea???

jorisssss

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Veel mensen mixen een deel van hun maaltijden omdat ze het moeilijk hebben te bulken. Ik heb dit lange tijd ook gedaan (banaan mixen, tonijn, groenten en vooral havermout)

Ik heb een vriend die studies heeft gedaan ivm voeding. Hij zegt dat het een slecht idee is om je eten te mixen:

Door de makkelijkere vertering en inname zal het lichaam meer dan 30% van de voedingsstoffen NIET opnemen in het lichaam en gaat veel gewoon naar de darmen.

Ik weet niet zeker of hij gelijk heeft mits hij geen voedingsdeskundige is. Wat denken jullie van deze stelling? ik zou het graag horen! groeten joris!

vast voedsel is inderdaad beter, iets met peptiden en andere shizzle.
is al eens een topic over geweest, kan het alleen even niet vinden.

Door de makkelijkere vertering en inname zal het lichaam meer dan 30% van de voedingsstoffen NIET opnemen in het lichaam en gaat veel gewoon naar de darmen.

Ehm.. volgens mij gaat AL je eten naar je darmen ? In de dunne darm worden de voedingsstoffen pas opgenomen. (if at all)

klopt niet, je zult gewoon meer honger hebben

laten we in dat geval aannemen dat je bedoelt dat 30% DOOR de darmen gaat en het lichaam weer verlaat. als dat zo is dan merk je het snel genoeg: je zult enorme diarree krijgen en onverteerd voedsel, makkelijk te herkennen.

heeft er ook mee te maken dat wanneer je vast voedsel eet en kauwt er bepaalde stoffen uit je speeksel vrijkomen die helpen bij de vertering van je voedsel als je heel veel vloeibaar voedsel neemt dan krijg je die stoffen niet binnen. Maar ik denk niet dat je er dood aan gaat hoor;)

hm je speeksel neemt maar een heel klein gedeelte van de vertering voor zijn rekening en breekt bijv zetmeel af.

welk eten door de blender? boterhammen pindakaas enzo?:O

ik eet mijn ontbijt middagmaal en voorlaatste maaltijd altijd vloeibaar en ik heb nergens last van.
vloeibaar voedsel word sneller opgenomen dan vast voedsel.
als je kauwt meng je met speeksel en maak je het ook vloeibaar he

Ik vraag me af wat je er dan ingooit, want dat lijkt me wel makkelijk om mooi ff alles in de blender te gooien, ik zit af en toe echt de boterhamme naar binne te duwe. Kan je er bijvoorbeeld een blikje tonijn ingooien? En doe je daar dan melk bij?

Ik vraag me af wat je er dan ingooit, want dat lijkt me wel makkelijk om mooi ff alles in de blender te gooien, ik zit af en toe echt de boterhamme naar binne te duwe. Kan je er bijvoorbeeld een blikje tonijn ingooien? En doe je daar dan melk bij?

Uiteraard kan dat. Melk en tonijn mmm heerlijk!

De mix van smaken zal je eetlust niet echt goed doen gok ik.. :D

use is or loose it.

kaken heb je om te kauwen, maar daar kun je weer kauwgom voor nemen natuurlijk.

Ik hep dit indertijd ook eens aangehaald en kreeg te horen dat het achterhaald was :S ???

Ik hep dit indertijd ook eens aangehaald en kreeg te horen dat het achterhaald was :S ???

als je alles moet laten wat volgens de leden hier achterhaald is dan kun je meteen stoppen met trainen.
Het grootste deel van dit forum bestaat uit mensen die in de gym geen reet uitvoeren en totaal nutteloze raad geven liefst met zo veel mogelijk geleerde woorden.
de ene dag is dit goed, de andere dag niet meer, blablabla.

Vloeibaar voedsel word snel opgenomen, en gaat gemakkelijk binnen.
Natuurlijk moet je niet de hele dag vloeibaar eten, maar het is een goede manier om veel kalorieen binnen te krijgen , of om op je werk snel wat weg te happen

en ik heb weer ergens gelezen dat het juist beter is om alles door de blender te doen, omdat stoffen dan makkerlijker verteerbaar te zijn ivm stoffen eerst minder hoeven worden afgebroken, omdat men over het algemeen niet alles door en door kauwt.

Maar je kaakspieren moeten niet achterblijven:p

als je alles moet laten wat volgens de leden hier achterhaald is dan kun je meteen stoppen met trainen.
Het grootste deel van dit forum bestaat uit mensen die in de gym geen reet uitvoeren en totaal nutteloze raad geven liefst met zo veel mogelijk geleerde woorden.
de ene dag is dit goed, de andere dag niet meer, blablabla.

Uitspraak van de week, geef die man 1000 karma punten please :D

Terug
Naar boven