Fitness Seller

De juiste principes?

Hij komt van hetzelfde forum waar ze IIFYM preken en zeggen dat je al je vitamines/mineralen wel in voldoende hoeveelheden en optimale vormen binnenkrijgt als je wat groentes en fruit aan je dieet toevoegt, waar ze denken dat de ADH ervan per definitie de perfecte hoeveelheid is, waar ze denken dat een persoon die 2000 kcal per dag nodig heeft dezelfde vitamine/mineralen behoeftes heeft als iemand die 4000 kcal nodig heeft, waar ze denken dat een carb een carb is, blabla

Not even gonna try. Teveel ignorant bishes daar, Jason *hold on let me show you guys a bicep pose* Blaha included

Wel dan is deze discussie behoorlijk useless. Die bicep pose doet hij sarcastisch, en ignorant zou ik hem niet noemen.

Wel dan is deze discussie behoorlijk useless. Die bicep pose doet hij sarcastisch, en ignorant zou ik hem niet noemen.
Snap ik, en hij is idd heel wat minder erg dan de meeste lui in het nutrition gedeelte op bb.com, maar ben het gewoon niet eens dat je met 2000 kcal je dieet kan optimaliseren.

Snap ik, en hij is idd heel wat minder erg dan de meeste lui in het nutrition gedeelte op bb.com, maar ben het gewoon niet eens dat je met 2000 kcal je dieet kan optimaliseren.

Wel die 2000kcal is dan wel micronutriënt dense, ook die IIFYM wordt vaak verkeerd bekeken. Je eet 90-95% ''schoon'' en dan cheat je een klein %. Niet poptarts, ijs en wat whey shakes zoals sommigen het willen laten uitschijnen.

Wel die 2000kcal is dan wel micronutriënt dense
Snap ik, maar ik denk gewoon dat je zelfs met de beste producten (hele eieren, volle melk, rood vlees, lever en complexe koolhydraten) niet een optimaal dieet kunt samenstellen binnen 1500-2000 kcal. Waarschijnlijk wel voldoende, maar ik zou dat persoonlijk niet optimaal noemen.

Maar ligt er misschien ook weer aan hoe ver je wilt gaan / strikt je wilt zijn.

En ik ga akkoord met dat 'whole foods' beter zijn dan bewerkte shizzle.

Heb je trouwens dat filmpje bekeken ivm insuline spikes?

In kristalsuiker zit misschien voornamelijk fructose, maar niet alle fructose komt uit kristalsuiker. En het het is naar mijn mening makkelijker om het niet in huis te hebben, hoef je ook minder aan mate te denken. Rietsuiker is een prima vervanger en smaakt exact hetzelfde. Maar je krijgt met een goed dieet niet zomaar diabetes, zeker niet als je geen overgewicht hebt.
Heb dat filmpje gekeken. Interessant, maar ik mis bronnen.

Laatst bewerkt:
In kristalsuiker zit misschien voornamelijk fructose, maar niet alle fructose komt uit kristalsuiker. En het het is naar mijn mening makkelijker om het niet in huis te hebben, hoef je ook minder aan mate te denken. Rietsuiker is een prima vervanger en smaakt exact hetzelfde. Maar je krijgt met een goed dieet niet zomaar diabetes, zeker niet als je geen overgewicht heeft.
Heb dat filmpje gekeken. Interessant, maar ik mis bronnen.

50% van kristalsuiker is fructose. Daarom vroeg ik waarom vermijden, je moet het gewoon beperken en dan is er niets aan de hand.

Ja maar staar je niet blind op hoeveelheden. De manier van afgifte is ook belangrijk (los van diabetes dus). En of het verder nog voedingswaarde heeft. Vermijden is misschien overdreven, aan de andere kant heb je kristalsuiker niet echt nodig, zelfs niet voor een neutrale smaak voor het koken.

Ja maar staar je niet blind op hoeveelheden. De manier van afgifte is ook belangrijk (los van diabetes dus). En of het verder nog voedingswaarde heeft. Vermijden is misschien overdreven, aan de andere kant heb je kristalsuiker niet echt nodig, zelfs niet voor een neutrale smaak voor het koken.

Ik heb het wel 'nodig' omdat het m'n kwark eetbaar maakt en insuline pieken hangt van meer af dan alleen de voedingsbron.

Kun je ook zoetstof of een schep whey door je kwark doen o nie dan piiiik

lolz ... discussieren over 5 a 10gr rietsuiker al dan niet kristalsuiker

Niet aangevallen, je bent wel irritant. Alsof het ook maar enig significant verschil zou uitmaken dat ik 5-10gr kristalsuiker verwissel voor rietsuiker.

Soms zoeken mensen ook bewust de discussie omdat discussies interessant zijn, het is niet altijd bedoelt als aanval. Soms is het gewoon om de bal te laten blijven rollen en een thread in leven te houden. Je had al goede argumenten gemaakt en voor jouw is het zeker niet nodig, en ik zou zelf kristalsuiker over chemische nep suikers verkiezen (tenzij je diabetes hebt). Rietsuiker heeft overigens de zelfde voedingswaarde en alleen honing en oersuiker hebben een voordeel over kristalsuiker als je puur naar de voedingswaarde kijkt.

Rauwe honing. En het liefst met pollen en raat.

Terug
Naar boven