MuscleMeat

[Voetbal] Het officiële WK 2010 topic

Bezoekers in dit topic

Indd, als je de kwalificaties niet eens door komt is het slecht gesteld met je land :roflol:

Bwa we hadden het ook niet bepaald makkelijk met Spanje in onze poule en als we dan nog tweede werden moesten we barage wedstrijden spelen tegen Portugal.
 
Bwa we hadden het ook niet bepaald makkelijk met Spanje in onze poule en als we dan nog tweede werden moesten we barage wedstrijden spelen tegen Portugal.

En vergeet ook Bosnië (met Dzeko) en Turkije niet! We zitten in een vicieuze cirkel volgens mij, we zakken steeds verder weg op de wereldranglijst waardoor we steeds moeilijke tegenstanders loten in wk/ek kwalificaties, als we die moeilijk wedstrijden verliezen zakken we opnieuw een paar plaatsen...
 
En vergeet ook Bosnië (met Dzeko) en Turkije niet! We zitten in een vicieuze cirkel volgens mij, we zakken steeds verder weg op de wereldranglijst waardoor we steeds moeilijke tegenstanders loten in wk/ek kwalificaties, als we die moeilijk wedstrijden verliezen zakken we opnieuw een paar plaatsen...
Indeed, nu moeten we de ek poule echt doorkomen. Duitsland is hors categorie (maar mss als ze een slechte dag hebben..:cool:) Turkije wordt onze grootste concurrent. Van Ootsenrijk weet ik eigenlijk niet veel dus wordt afwachten.


edit:Weet iemand hier een antwoord op: Van ek poule gaan de eerste twee toch door, of moet de tweede barrages spelen zoals bij wk?
 
Laatst bewerkt:
Bwa we hadden het ook niet bepaald makkelijk met Spanje in onze poule en als we dan nog tweede werden moesten we barage wedstrijden spelen tegen Portugal.

Zoals Michiel al zegt is dat gewoon aan jezelf te danken. Nederland heeft een beschermde status, omdat we zo hoog op de fifa ranglijst staan, daardoor loten we ook makkelijker.
 
Zoals Michiel al zegt is dat gewoon aan jezelf te danken. Nederland heeft een beschermde status, omdat we zo hoog op de fifa ranglijst staan, daardoor loten we ook makkelijker.

Indd, Nederland ruled, België sucked, weer een punt waarop wij beter zijn dan Belgen :D
 
Wat belgië betreft vind ik het bullshit dat we er niet waren, gewoon teveel punten laten liggen tegen janneke en mieke. K*t bondscoach en bestuur.
Je hoort me niet zeggen dat we een wereldteam hebben, maar daar valt veel meer resultaat uit te halen.

EK, 2de plaats zou geen probleem mogen geven. De duitsers van plaats 1 verdringen dat is wat te veel gevraagd vrees ik :p
 
Indeed, nu moeten we de ek poule echt doorkomen. Duitsland is hors categorie (maar mss als ze een slechte dag hebben..:cool:) Turkije wordt onze grootste concurrent. Van Ootsenrijk weet ik eigenlijk niet veel dus wordt afwachten.

:roflol:

George 'ik-heb-al-twintig-jaar-niets-meer-gewonnen' Leekens gaat echt de bakens verzetten. :o

Opdoeken die ploeg!
 
wat ik niet begrijp en nooit zal begrijpen waarom onze bert heeft vastgehouden aan van persie - van persie heeft er werkelijks niks van gebakken - hij was gewoon slecht - huntelaar had moeten spelen - dit was het pact van bert om de homogeniteit te bewaren , maar het heeft ons het wk gekost
 
tja dat soort dingen... als van persie nu wel gescoord had was Bert de geniale man geweest die altijd en overal vertrouwen bleef hebben... als Huntelaar had gespeeld en niet had gescoord + we hadden verloren dan was Bert 'op het laatste moment geknakt' etc. er valt altijd wel wat te zeggen
 
kijk nu naar de huldiging op ned1, speech van balkenende, maar wat een stuk chagerijn zeg die van Marwijk! ongelovelijk
 
tja dat soort dingen... als van persie nu wel gescoord had was Bert de geniale man geweest die altijd en overal vertrouwen bleef hebben... als Huntelaar had gespeeld en niet had gescoord + we hadden verloren dan was Bert 'op het laatste moment geknakt' etc. er valt altijd wel wat te zeggen

draai het eens om - had van marwijk huntelaar ook 6 slechte wedstrijden laten spelen - ik dacht het niet;)
 
tja dat soort dingen... als van persie nu wel gescoord had was Bert de geniale man geweest die altijd en overal vertrouwen bleef hebben... als Huntelaar had gespeeld en niet had gescoord + we hadden verloren dan was Bert 'op het laatste moment geknakt' etc. er valt altijd wel wat te zeggen

Een coach kan fouten maken maar een speler die niet brengt wat er van hem wordt verwacht kan je er beter uit halen dan iemand die zich de longen uit het lijf loopt. Kuyt er uit terwijl van Persie mag blijven staan, dat was een vreemde wissel.

Had ook gehoopt dat van Persie in de finale wat ging laten zien maar in feite had van Marwijk al ruim voor de finale zijn conclusies moeten trekken. Als het niet loopt is de kans dat hij wel opeens gaat schitteren niet zo groot. Je gooit nou ook niet echt je systeem volledig om als alleen van Persie uit de basis was gehouden.

Maar goed het blijft achteraf gepraat. Als van Persie de komende jaren weer niet veel laat zien wordt zijn positie vanzelf onhoudbaar. Het blijft wel een beetje de Nederlandse ziekte om vast te houden aan de grote namen, op meerdere toernooien kom je daardoor ook in de problemen als het er echt op aan komt.
 
Van Persie is een mega talent.
Kan ineens het verschil maken.
Speelwijze ligt geen enkele spits.
Leuk voetballen met naar binnen trekkende buitenspelers, alleen dat werkt imo gewoon niet met 3 aanvallers.
 
Ineens het verschil maken maar als je 7 wedstrijden niet het verschil maakt op een toernooi is er toch wel wat loos.
 
46872d1250060649-new-york-city-best-city-world-258troll_spray.jpg
Heb je hem gebanned? :P
:roflol:

George 'ik-heb-al-twintig-jaar-niets-meer-gewonnen' Leekens gaat echt de bakens verzetten. :o

Opdoeken die ploeg!
Jonge, een beetje vertrouwen!
 
Heb je hem gebanned? :P

Jonge, een beetje vertrouwen!

Ik supporter niet voor België. :)

En niet Turkije is de grootste concurrent maar Azerbeidzjan en Kazachstan, voor de 4de plaats namelijk. :flipoff:
 
Ineens het verschil maken maar als je 7 wedstrijden niet het verschil maakt op een toernooi is er toch wel wat loos.

2e helft Brasil en Uruguay speelde hij zeker niet slecht.
Alleen hij was nergens een echte gevaarlijke spits.
 
Oké, van Persie heeft niet gebracht wat er van hem verwacht werd.
Maar ik betwijfel of Huntelaar er wel 6 had ingeschoten als hij er stond.
Als spits ben je erg afhankelijk van de vleugels en nummer 10, je moet goede ballen krijgen om te scoren. Huntelaar is ook niet iemand die zijn eigen actie maakt...

En met spelers als Robben (steeds naar binnen) en Kuyt (ook geen vleugelspits) krijg je gewoon weinig bruikbare ballen vanaf de vleugels.
 
Daarnaast geeft Sneijder ook meer ballen naar de zijkanten of hij schiet naast/over. Komt erop neer dus dat de spits in het Nederlands elftal het moet doen met ongeveer 10 balcontacten per wedstrijd.
 
Back
Naar boven