Fitness Seller

[Voetbal] Het officiële WK 2010 topic

Je hebt wel gelijk, er is maar één verschil tussen Nederland en Brazilië en dat is dat laatstgenoemde talent heeft en Nederland gewoon een goede portie geluk.

Hou toch op man, geluk. Twee wedstrijden gedomineerd en gewonnen, wat Brazilië tegen Noord-Korea deed was geluk.

Waarom over Belgie beginnen, kun je het niet met argumenten komen waarom Nederland niet minder is dan Brazilie?
Brazilie is gewoon een compleet team, doelman, verdediging, middenveld en aanval is gewoon wereldtop, dat is bij Nederland gewoon niet zo.

Waarom? Omdat de belgen genoeg kritiek op het Nederlands voetbal hebben, maar hun eigen nationale ploeg al jaren niks meer gepresteerd hebben. De laatste keer dat ik België zag was op het EK in Nederland-België, en toen ook alleen maar omdat ze automatisch geselecteerd waren als organiserend land, want het feit dat ze er in de voorrondes al uit lagen lijkt me genoeg te zeggen.

Haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter bij een ander verwijderd.

Laatst bewerkt:
De Jong + van Bommel > Melo + Silva
Sneijder/Robben/VdV/v Persie > Robinho, Kaka, Elano

dude , dat meen je niet:(

Spanje gaat er aan tegen Honde ras. Dit WK zorgt al voor genoeg verrassingen en het zou me niks verbazen als de achtste finale zonder Frankrijk, Spanje,Engeland, Italie en Duitsland is. Europese toplanden zijn ontstellend zwak of onregelmatig dit WK.

Zonder Frankrijk hoogstwaarschijnlijk, maar de andere landen hebben hun lot nog in eigen handen en ik denk niet dat ze het niet halen.
Spanje was niet zwak de vorige keer en na Honduras tegen Chili gezien te hebben dan lijken ze wel een hapklare brok voor Spanje.

Hahaha, Spanje gaat vanavond echt 14-0 winnen ofzo.

Gast, die Melo raakt geen pepernoot bij Juventus, nu valt die me ook niet echt zeer positief op.
Silva is allang passé bij Panathinaikos.

Kaka heeft laatste tijd ook niet veel gecreëerd, Elano evenmin en Robinho nog minder.

In tegenstelling tot de architect van Inter, de verlosser van Bayern, de baas van Bayern, de stofzuiger van Man City.

Gast, die Melo raakt geen pepernoot bij Juventus, nu valt die me ook niet echt zeer positief op.
Silva is allang passé bij Panathinaikos.

Kaka heeft laatste tijd ook niet veel gecreëerd, Elano evenmin en Robinho nog minder.

In tegenstelling tot de architect van Inter, de verlosser van Bayern, de baas van Bayern, de stofzuiger van Man City.
Ik denk dat velen (incl. mij) Kaka en Robinho hoger inschatten dan de vier die jij noemt.
Melo en Silva moeten toch niet onderdoen voor Van Bommel en De jong. Hier ligt het eerder dicht bij mekaar .

En als je kijkt wat Dunga thuis heeft gelaten, dat zegt ook wel veel denk ik.

Gast, kijk naar dit jaar. Het gaat niet om de Champions League van 2005. Of naar Silva die 10 jaar geleden kampioen met Arsenal werd, als die dat uberhaupt werd.

word een mooie pot nederland- brazilie kijk ik ook naar uit

straks ronaldo in actie:heart::heart:

Weet je, dit is een eindeloze discussie. Als Brazilie en Nederland mekaar tegenkomen in de kwartfinales zullen we zien wie de betere ploeg is.

Oké, ontwijk je ongelijk maar.

Doe ik toch :)

Intrinsiek heeft Brazilië natuurlijk meer kwaliteit maar Eddine merkt terecht op dat sommige spelers niet in vorm zijn. De voornaamste spelers van Oranje zijn op dit moment wel in goede doen. Wereldkampioen kan je worden als je een stuk of 9 matchen wint, het is een momentopname, niet meer dan dat.

Wij Belgen prediken gewoon realisme, ik zie ons nergens onterechte kritiek geven.

Waarom? Omdat de belgen genoeg kritiek op het Nederlands voetbal hebben, maar hun eigen nationale ploeg al jaren niks meer gepresteerd hebben. De laatste keer dat ik België zag was op het EK in Nederland-België, en toen ook alleen maar omdat ze automatisch geselecteerd waren als organiserend land, want het feit dat ze er in de voorrondes al uit lagen lijkt me genoeg te zeggen.

Haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter bij een ander verwijderd.

Lol WK 2002 was na Euro 2000... Brazilië... Wilmots...Nederland?

Maar bon, de hollandse ploeg is gewoon goed, de Belgische ploeg is weer on track, binnenkort hebben zowel Nederland als België een goed elftal. Maar tot dan hebben jullie alle recht van spreken en zijn het allemaal mooie praatjes van ons Belgen en veel afgunst en jaloezie.

Op dit WK hebben de Nederlanders met geluk gewonnen van de Denen. Tegen Japan was Oranje gewoon de betere, en ik denk dat ze een reëele kans maken op de eindoverwinning.

Ik denk dat velen (incl. mij) Kaka en Robinho hoger inschatten dan de vier die jij noemt.
Melo en Silva moeten toch niet onderdoen voor Van Bommel en De jong. Hier ligt het eerder dicht bij mekaar .

En als je kijkt wat Dunga thuis heeft gelaten, dat zegt ook wel veel denk ik.

Robinho hoger dan die vier? :roflol:!!!!!!!!!!!!!!!! Belgen en voetbal. :roflol:!!!!!!!!!!!!

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Bijna Noord-Korea op 1-0. Portugal gaat er ook uit.

Zonder geluk wordt je geen wereldkampioen. Denk overigens niet dat Nederland de finale haalt, zal wel weer een wedstrijd tussen zitten waar de aandacht verslapt omdat de koppen al gericht zijn op de finale. Was op EK 92 ook zo, de Denen waren toch niet sterk genoeg dacht men en voordat we het wisten mistte van Basten een penalty.

Enige WK van de laatste 20 jaar waar Nederland gefocust leek was in 1998 ook al was dat in de eerste ronde ook nog behelpen.

1990 was bar en boos met veel ruzie intern
1994 was bar en boos en alleen tegen Brazilie begon het er op te lijken
1998 was overall goed maar nog wel slordig in de eerste ronde
2002 tja van Gaal
2006 eerste ronde goed en dan al snel vergeten dat je tegenstander wel eens zeer irritant kan zijn.

Denk dat dit WK er weer zo'n wedstrijd komt waarin Nederland zich laat meeslepen door de tegenstander en als ze pech hebben is het wederom een zuigend Portugal.

Overigens ging Brazilie gisteren ook voor de bijl omdat ze zich lieten meeslepen door een gefrustreerd Ivoorkust. Hoop dat Nederland tegen Kameroen niet al gelijk de fout in gaat en zich laat frustreren door een reeds uitgetelde tegenstander.
1998 gewoon

Robinho is altijd al overrated geweest. Ziet er allemaal aardig uit die scharen maar aan een Sneijder heb je veel meer.

Ja, Sneijder heeft inderdaad al veel laten zien dit wk in tegenstelling tot Robinho.

Ja, Sneijder heeft inderdaad al veel laten zien dit wk in tegenstelling tot Robinho.

True, mooie assist op Elia en een goal. :thumbup:

Ach ja, als je Silva, die in Griekenland speelt, gelijkwaardig vindt aan De Jong en Van Bommel ben je niet serieus te nemen. De Belgen zijn behoorlijk gefrustreerd volgens mij.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven