MuscleMeat

Voetbal icm full body schema

rickskeg

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Ik hanteer momenteel een full body schema met 2 been oefeningen per training. Nu begint het voetbalseizoen volgende week voor mij.. Is het verstandig om deze oefeningen in deze mate te houden of bij wijze het houden bij squats en lunges?

Als je voetbalt hoef je geen benen te trainen joh...

Weet niet of de eerste reactie sarcastisch bedoeld was, maar je moet zeker je voeten wel blijven trainen.

Tuurlijk blijven trainen die benen , al zou ik het volume wat verminderen

hey maat,

ben zelf ook voetballer op vrij hoog niveau, 2 jaar geleden begon ik ook te fitnessen , en dit was vooral bovenlichaam en benen, nu had ik zo'n sterk ontwikkelde benen, dat een bal een veer was geworden met bewijze van spreken.
wat ik je aanraad is om je kracht wel te onderhouden maar niet overdrijven en
goede oefening: lunges
afgeraade oefening: squat

succes ermee

hey maat,

ben zelf ook voetballer op vrij hoog niveau, 2 jaar geleden begon ik ook te fitnessen , en dit was vooral bovenlichaam en benen, nu had ik zo'n sterk ontwikkelde benen, dat een bal een veer was geworden met bewijze van spreken.
wat ik je aanraad is om je kracht wel te onderhouden maar niet overdrijven en
goede oefening: lunges
afgeraade oefening: squat

succes ermee

Squat afraden..

Blijven squaten maar meer trainen op kracht en explosief, niet op hypertrophy wijze trainen. En zoals al gezegd, volume aanpassen. Probeer gecontroleerd naar beneden te gaan (ass to grass) en explosief naar boven, zou niet hoger gaan dan 5 reps.

Terug
Naar boven