AndroidHealthClinic

Voetballers van Noord-Korea op het WK spoorloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jong's ouders zijn tweede generatie Zainichi Koreanen van Zuid-Koreaanse kom af. Zijn moeder identificeerde zich zelf echter als Noord-Koreaan en stuurde hem naar een Noord-Koreaanse school. Jong studeerde af aan de Korea University in Japan, een door de Noord-Koreaanse overheid gefinancierde universiteit. Jong heeft zijn Zuid-Koreaanse nationaliteit opgegeven. Zuid-Korea erkent Noord-Korea echter niet als staat en staat geen dubbele nationaliteit toe. Jong kreeg echter van het Noorden een Noord-Koreaans paspoort. Hij kon op deze manier uitkomen voor het Noord-Koreaanse elftal.

Bron

:google:

Zo'n soortgelijk verhaal gaat op voor de Duitse speler Podolski (en in mindere mate voor Klose). Podolski is een Volksduitser en is geboren in Opper-Silezië. Polen annexeerde na WO2 dit grondgebied van Duitsland. De familie Podolski werd echter niet verdreven naar Duitsland vanwege zijn gemengde Duits-Slavische familie. Op jonge leeftijd emigreerde hij met zijn ouders naar West-Duitsland omdat zij als etnische Duitsers (Volksduitsers) een West-Duits paspoort konden verkrijgen.

Anno 2010 speelt deze kerel voor die Mannschaft. Beetje Trivia zo tussendoor.. ;)

Jeetje wat een leerzaam topic weer op de vroege avond, ik ga er even goed voor zitten.

Jij moet toch ook weten dan wikipedia geen goede bron is? Dat mijn geneesheer dit andere mensen aanbeveeld, doet mij pijn.

wikipedia is een redelijk middel om wat algemene informatie over allerlei onderwerpen te vinden, je merkt goed dat het evolueert. Als je ergens helemaal geen reet van weet en je zou wat basis kennis willen hebben over wat dan ook zijn er slechtere startpunten. Daar waar ze begonnen zonder bronvermeldingen gingen ze over op verwijzingen naar bepaalde sites, vervolgens zie je allerlei verwijzingen gaan richting bekendere werken en inmiddels is het zover dat er bij veel onderwerpen gewoon verwijzingen worden gemaakt naar recente wetenschappelijke artikelen. Probleem is wel dat een bepaalde pagina steengoed en volledig up to date kan zijn, de volgende klik kan je weer achterhaalde of onvolledige rommel opleveren.

Het blijft een enorm openbaar hobbyproject uiteraard maar wel eentje dat steeds beter wordt. Onlangs kwam ik ergens een artikel tegen waarin werd verkondigd dat wiki als het gaat om algemene geschiedenis in vogelvlucht niet onderdoet aan de Oxford encyclopedia of history o.i.d., ben de exacte titel even kwijt maar het is een jarenlang toonaangevende serie.

Natuurlijk is het geen wetenschappelijke bron maar dat weet iedere lamlul, of dat zou die moeten weten. Ik kan me overigens goed voorstellen dat ze in het mbo en hbo je ongenuanceerd afraden geen gebruik te maken van wikipedia aangezien die lui daar überhaupt geen gebruik (of in ieder geval heel schaars) hoeven te maken van wetenschappelijke verificatie waardoor je ook niet wordt opgeleid om verschillende categorieën van informatiebronnen te onderscheiden en op waarde toe te passen. En in dat geval is het verstandiger om die gasten in je klas gewoon te vertellen dat wikipedia nutteloos is. Voor je het weet gaan die kids onder hun werkstukjes allerlei wikilinks plaatsen.

Laatst bewerkt:
Elke halve gare kan informatie plaatsen op wikipedia, daarom is het geen goede bron.

Het is inderdaad geen bron, dat heb je goed gezien "BVE". Verder is er binnen de wiki gemeenschap een dynamiek ontstaan waarin kennelijk de algemene kwaliteit een stijgende lijn vertoont. Dat je alles klakkeloos moet aannemen en je er verder geen vragen bij moet stellen mag natuurlijk duidelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad geen bron, dat heb je goed gezien "BVE". Verder is er binnen de wiki gemeenschap een dynamiek ontstaan waarin kennelijk de algemene kwaliteit een stijgende lijn vertoont. Dat je alles klakkeloos moet aannemen en je er verder geen vragen bij moet stellen mag natuurlijk duidelijk zijn.

Dan moet je het "Patmuscle" dus niet aanraden. Jammer geneesheer.

Als je net als Patmuscle laat blijken echt helemaal niets te weten van de achtergrond van de Japan - Korea relatie zijn er slechtere startpunten dan wikipedia om er een algemeen beeld van te krijgen. Of dacht jij persoonlijk aan een wetenschappelijke paper van 500 pagina's? :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 20:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Ik begrijp dat dit allemaal heel leuk is in het kader van lol ik ben BVE de gekke troll kijk mij nou maar het zou een goede zaak zijn als je hier wat van zou leren BVE. Je genezingsproces maakt nog niet bepaald vorderingen, de mentale retardatie zit diep verstopt maar is nogal hardnekkig.

Volgens mij is bve ongeneesbaar, de retardatie zit te diep bij hem.

:d

edit: waarom werkt deze smilie niet altijd naar behoren? ???

Klaaswitz
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
U hebt nieuwe berichten (laatste wijziging).
Ga naar: navigatie, zoeken
Dit artikel wordt zo snel mogelijk verwijderd

Omdat de tekst op deze pagina geen zinnige informatie bevat, zal deze pagina zeer binnenkort verwijderd worden. Als u een zinnige invulling voor deze pagina weet, aarzel dan vooral niet en vervang de tekst door uw bijdrage.

Toelichting: Onzin

Om hier mogelijk meer informatie over te krijgen, zie Wikipedia:Te verwijderen pagina's/Direct te verwijderen.

This article will be deleted shortly.

Klaaswitz, een internet geneesheer. Deze geneesheer helpt kansloze mensen uit de Nederlandse maatschappij het licht te zien. Klaaswitz is vaak actief op DBB, een afkorting van dutch bodybuilding. Een forum waar vooral "halve gare" en andere "simpele zielen" langs komen. Klaaswitz probeert met zijn kennis deze mensen een beter leven te laten zien.

Met vriendelijke groet,

BVE

Zelfs wikipedia neemt je niet serieus klaas :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
De engelse wikipedia is wat meer betrouwbaar, word vaker bijgewerkt door mensen met wat meer kennis.

Maare... ontopic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven