Fitness Seller

voor alle aanhangers van IIFYM

GetXXL ben je echt 22? Hoe weet je zoveel over voeding, training, enz?

Meeste posts die ik van je lees zijn altijd goede informatieve posts.

GetXXL ben je echt 22? Hoe weet je zoveel over voeding, training, enz?

Meeste posts die ik van je lees zijn altijd goede informatieve posts.
Veel lezen. Doe wat zelfstudie m.b.t. celbiologie, biochemie en fysiologie en er gaat een wereld voor je open.

Veel lezen. Doe wat zelfstudie m.b.t. celbiologie, biochemie en fysiologie en er gaat een wereld voor je open.

Als de gemiddelde poster op DBB ook maar 1% van jouw toewijding aan zelfstudie had zou DBB alleen maar uit de allerlei sectie bestaan.

Liefst ook wat van m'n arrogantie voor pittige discussies :roflol:

Arrogantie komen sommige niet te kort, hoe fel ze hun foute standpunt gaan verdedigen om vervolgens maar over leeftijd, stats of grote internet derde been te gaan zeiken in plaats van waar het om draait. :roflol:

Ik vraag me wel eens af hoe veel het daadwerkelijk toevoegt, al dat wegen en berekenen. Stel iemand is een beetje verstandig en eet het volgende:

Ontbijten:
Volkoren brood / havermout / brinta
Beleg: Pindakaas / rundvlees / kip / groente

Over de hele dag (snacks, etc)
Magere kwark / yoghurt-muesli / volkoren brood met beleg / tonijn / fruit / groentes / Whey shakes / etc.
Drinken: Water / melk / koffie / thee / 1 carb frisdranken
- Zo veel als je wilt en wanneer je wilt, als je vol zit zit je vol.

Avondeten:
Rijst / volkoren pastas / groentes
Vlees: Gevogelte / rund
Groentes: Van alles
Sausen: het liefst mager / low carb
- 1x opscheppen, op trainingsdag 1.5x

Weekend:
Keertje pizza (wel tonijn of kip of iets) / Patatje / Durüm KIP döner / etc.

Training:
2x in de week HI Cardio
2x in de week KT

Wedden dat je dan prima op de 11% kunt komen met flinke stats? Of het dan de ene dag 40/40/20 is en de andere dag 35/35/30 dat moet niet uitmaken lijkt me. Uiteraard zal het voor mensen die wedstrijden doen net dat beetje extra meegeven om verder te komen, maar de meesten van jullie doen dat niet. Thesis: Je kunt fatsoenlijk beest en afgetraind zijn zonder berekeningen, voedingsschema's etc. Zolang je idd 90% gezond eet en je geen driewerf klapmongool bent die denkt dat ie 3 pizza's op een dag weg kan kanen tenminste. (bij bulken werkt t iets anders, maar ook daar kun je je bedenken dat je na 3 flinke pasta maaltijden en 2 rijsttafels wel een goed eind op weg bent)

Verre van optimaal. Weet je wat het is, ik ken heel veel mensen die op 'n plateau zitten qua massa, die toch wel redelijk trainen en eten. Dan zijn optimalisaties nu net het verschil tussen WEL of GEEN netto spierhypertrofie.

Verre van optimaal. Weet je wat het is, ik ken heel veel mensen die op 'n plateau zitten qua massa, die toch wel redelijk trainen en eten. Dan zijn optimalisaties nu net het verschil tussen WEL of GEEN netto spierhypertrofie.

Ja precies. Maar het merendeel wat hier zit is volgens mij uit op een lichaam a la Ryan Reynolds in plaats van een Big Ramy, dus dan gaat dat niet helemaal op toch? Uiteraard gaat het sneller, maar 6 jaar geleden at ik alles wat ik wilde, dronk ik 1.5l cola per dag en vrat ik elke middag frikandelbroodjes. Ondertussen stond ik op 11%, deed ik benen op 150 en drukte ik 120 (forward, geen bench). Daarvoor zat ik dan 8 uur per week in de sportschool.

Bedankt voor je post. Blijkbaar dacht ik er wat te simpel over, ik besefte niet dat het juist wel van belang is verschillende aminozuren tegelijk binnen te krijgen terwijl je lichaam ze toch los van elkaar verwerkt. Is dit dan ook onjuist? Dat je lichaam de aminozuren los van elkaar verwerkt? Heb je toevallig zo een onderzoek paraat dat ik kan nalezen hierover? Ik probeer vaak zelf onderzoeken op te zoeken op pubmed maar ik vind erg lastig een geschikt onderzoek.

ik heb er eens ff een leuk verhaaltje bij bedacht:
stel, je zoontje zit een legohuis te bouwen, en hij heeft een gigantische kist met lego op zolder staan. terwijl hij het legohuis bouwt, loop jij op en neer naar zolder, met een bakje om steentjes op te halen. Je hebt 20 verschillende kleuren steentjes, maar jij kijkt verder niet, en schept als je op zolder bent steeds die bak vol, en kiept hem om bij je zoontje. die bouwt driftig verder aan het huis, maar hij wil van elk kleur steentje niet meer in zn buffer hebben dan 100 stuks. Ziet hij dat er van 1 kleur meer liggen dan 100, dan pakt hij een bijl, die heeft hij geleend van zn vader, en hakt het blokje lego in 2 stukjes, en gooit het in de open haard. Waarschijnlijk kan hij nog heel even verder bouwen, tot het moment dat hij een bepaalde kleur nodig heeft, anders komt zn patroon in de war, die heeft gecreerd in de legohuis muurtjes. Onder tussen telt hij nog even of het wel echt 100 stukjes zijn van elke kleur. Klopt gelukkig. Jij komt weer beneden met een bak met steentjes. Hij is dolblij en na het omkiepen grijpt hij meteen de kleur eruit die op was, hij heeft gelukkig 5 handen (hij heet dan ook Dolly) want ondertussen hakt hij al weer lustig de steentjes kapot die er teveel liggen.

edit: oja, hij heeft een stel kwasten! heheh

is dit nou een heeeeel vaag verhaal geworden, of kan het er mee door?

Laatst bewerkt:
stel, je zoontje zit een legohuis te bouwen, en hij heeft een gigantische kist met lego op zolder staan. terwijl hij het legohuis bouwt, loop jij op en neer naar zolder, met een bakje om steentjes op te halen. Je hebt 20 verschillende kleuren steentjes, maar jij kijkt verder niet, en schept als je op zolder bent steeds die bak vol, en kiept hem om bij je zoontje. die bouwt driftig verder aan het huis, maar hij wil van elk kleur steentje niet meer in zn buffer hebben dan 100 stuks. Ziet hij dat er van 1 kleur meer liggen dan 100, dan pakt hij een bijl, die heeft hij geleend van zn vader, en hakt het blokje lego in 2 stukjes, en gooit het in de open haard. Waarschijnlijk kan hij nog heel even verder bouwen, tot het moment dat hij een bepaalde kleur nodig heeft, anders komt zn patroon in de war, die heeft gecreerd in de legohuis muurtjes. Onder tussen telt hij nog even of het wel echt 100 stukjes zijn van elke kleur. Klopt gelukkig. Jij komt weer beneden met een bak met steentjes. Hij is dolblij en na het omkiepen grijpt hij meteen de kleur eruit die op was, hij heeft gelukkig 5 handen (hij heet dan ook Dolly) want ondertussen hakt hij al weer lustig de steentjes kapot die er teveel liggen.

Crystal clear is anders :p wat ik eruit opmaak, vertaald in aminozuren: als je een bepaald aminozuur al voldoende hebt binnengekregen dan worden de overtollige die je daarvan binnenkrijgt in de open haard gegooid :roflol:, aminozuren die je nog onvoldoende hebt binnengekregen neemt je lichaam wel goed, ook al moet het hier een tijdje op wachten?

Crystal clear is anders :p wat ik eruit opmaak, vertaald in aminozuren: als je een bepaald aminozuur al voldoende hebt binnengekregen dan worden de overtollige die je daarvan binnenkrijgt in de open haard gegooid :roflol:, aminozuren die je nog onvoldoende hebt binnengekregen neemt je lichaam wel goed, ook al moet het hier een tijdje op wachten?

Nee. Je lichaam kan overtollige aminozuren omzetten in andere. Enkele 'essentiële' aminozuren kunnen alleen niet aangemaakt worden.

Sleep die krat gewoon naar beneden, op schop je zoontje naar de zolder. Dat heen en weer geloop de hele tijd, ik word er nerveus van!

Nee. Je lichaam kan overtollige aminozuren omzetten in andere. Enkele 'essentiële' aminozuren kunnen alleen niet aangemaakt worden.

dat was mn interpretatie van kimi2's verhaaltje, imo klopt, afgaande op jouw opmerking, zijn verhaaltje dus niet

Correct. :o

dat was mn interpretatie van kimi2's verhaaltje, imo klopt, afgaande op jouw opmerking, zijn verhaaltje dus niet

Half, sommige zijn uitwisselbaar en andere niet.. Heb je een teveel aan uitwisselbare worden ze inderdaad verbrand terwijl je lichaam de essentiële wel zal opnemen als je er een tekort van hebt.

Neemt niet weg dat het toch wel belangrijk is afwisselend te eten, je lichaam kan het wel omzetten maar daar zit ook een maximum aan.

ja, kheb nog nagedacht om het zoontje een stel kwasten te geven, maar dan werd het verhaal te lang.

Terug
Naar boven