AndroidHealthClinic

Voor de programmeurs onder ons..

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekjam

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.673
Het valt mij op dat er toch behoorlijk wat geeks onder ons bb-ers zijn, vandaar deze thread.

.. wat zijn jouw favoriete talen om in te coderen?

Mijn persoonlijke favorieten zijn:
Python, PHP, Perl, Ruby en Brain****, PHP en Perl doe ik het meeste mee.
Brain**** is meer voor de leukigheid zoals elke esoteric programming language, uiteraard karma voor degene die het eerst de output raadt van dit programmaatje:
>++++++++++
[>++++++++++>++++++++++>+++++++++++>+++++++++++>++++++++++>+++++++++++>+++>+++++++++++>++++++++++++>+++>++++++++++++>++++++++++>++++++++++++>++++++++++++><<<<<<<<<<<<<<<-]
>-->+>--->---->--->->++>----->----->++>----->+>>+>
<<<<<<<<<<<<<<<
>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.

php, maar da's ook het enige wat ik schrijf haha (op as3 na dan).

Ik heb onlangs een leerboek voor Java aangeschaft en ben een beetje op mijn eigen tempo wat aan het aanklootzakken :)

ASM :p

Ik kan van de meeste talen wel wat, maar niet erg veel

Welke taal is dat in je beginpost eigenlijk?

PHP, maar dat is dan ook het enige wat ik ken :P

Waarom Java eigenlijk als ik vragen mag?

Omdat Objectgeorienteerd programmeren de shit zou zijn, vraag mij niet waarom! :D

Werd me aangeraden door broer/neven die allemaal in de ICT zitten met nog een aantal andere talen als C++ en .net. Deze leek mij het meest toegankelijke van die drie. Ik dacht er zelf aan om een veel toegankelijkere taal te leren als python maar dit werd me afgeraden.

Ik doe het meer uit nieuwsgierigheid, omdat ik het nergens op gebasseerde idee heb dat dit soort werk me goed kan liggen en als een soort van hersengymnastiek. Welke taal zou jij dan aanraden?

• Topic Starter Topic Starter
Omdat Objectgerienteerd programmeren de shit zou zijn, vraag mij niet waarom! :D

Werd me aangeraden door broer/neven die allemaal in de ICT zitten met nog een aantal andere talen als C++ en .net. Deze leek mij het meest toegankelijke van die drie. Ik dacht er zelf aan om een veel toegankelijkere taal te leren als python maar dit werd me afgeraden.

Ik doe het meer uit nieuwsgierigheid, omdat ik het nergens op gebasseerde idee heb dat dit soort werk me goed kan liggen en als een soort van hersengymnastiek. Welke taal zou jij dan aanraden?
Als het je eerste taal is die je leert zou ik liever voor PHP gaan, aangezien de syntax extreem makkelijk is en je er behoorlijk veel mee kunt doen(veel libs), daarna kun je alsnog overstappen op python en/of java.

---------- Post added at 16:02 ---------- Previous post was at 16:02 ----------

Karma voor jou. :p

VBA, PHP en KOALA

Ik kan eigenlijk alleen PHP als het om een dynamische taal gaat:)

c# in visual studio 2008.

Ken een beetje PHP, onlangs een boek van gekocht. En heb een hele tijd met Delphi zitten kloten dus ken ook wel wat Object Pascal en dat vind ik ook wel het leukste denk ik.

css/html doe ik het meest (= makkelijke taal) maar php/msql gaat me ondertussen ook aardig af en is tenminste nog een beetje uitdagend.

Op mijn verlanglijstje staat nog actionscript (flash) en daar ga ik me de komende 10 weken in verdiepen.

je woord of minizin bestaat uit 14 karakters

C/AL, wens je je ergste vijand nog niet toe om in te programmeren. Amper documentatie voor beschikbaar en wat beschikbaar is kan je op zijn minst onduidelijk noemen.

Ben meer een SQL-kenner dan dat ik programmeur ben. Programmeren is wat dat betreft minder aan me besteed dan SQL queries,stored procedures etc schrijven.

Ligt er een beetje aan, wil ik snel iets in elkaar zetten en boeit het qua resources niet zo erg, dan vind ik java echt prima, maar moet er goede performance achter zitten etc. dan reik ik naar c++.

c#
c++
php
cobol
en varianten

ook de standaard css/html/actionscript en al die kakzooi maar dat kan iedere noob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven