MuscleMeat

Voor de programmeurs onder ons..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn nog wel gekkere, de grappigste kan ik helaas niet meer vinden, weet ook niet meer hoe die heet was met veel omg en dat soort stuff.
heb er inderdaad ook wel eens een paar gezien, heb me er nooit echt mee beziggehouden ivm de complete nutteloosheid :D

Zelf ben ik bezig om perl te leren, kan een beetje php, html en CSS

Vanwege me studie werk ik met Linux, en moet ik soms dingen doen die ik beter kan scripten. Hier biedt een perl een goeie uitkomst omdat het makkelijk te leren is, en het erg handig is. En het is een goeie manier om meer inzicht te krijgen in programeertalen

Vanwege me studie werk ik met Linux, en moet ik soms dingen doen die ik beter kan scripten. Hier biedt een perl een goeie uitkomst omdat het makkelijk te leren is, en het erg handig is. En het is een goeie manier om meer inzicht te krijgen in programeertalen
OK, ik zou het eigenlijk niet zo aanraden als eerste programmeertaal :) scripten in Linux kan ook gewoon in shell, en ik zie Perl een beetje als een vorige generatie programmeertaal (al zal niet iedereen dat met mij eens zijn :D) dus zou ik zelf een andere taal kiezen.

ik ben wel in redelijk wat taaltjes thuis: Java, VB.net, VB6, C, SQL, JavaScript, HTML, CSS, ...

Leer nu op school Java. Stuk moeilijker dan ik dacht, ook helemaal geen voorkennis van programmeren

• Topic Starter Topic Starter
OK, ik zou het eigenlijk niet zo aanraden als eerste programmeertaal :) scripten in Linux kan ook gewoon in shell, en ik zie Perl een beetje als een vorige generatie programmeertaal (al zal niet iedereen dat met mij eens zijn :D) dus zou ik zelf een andere taal kiezen.
Yep, maar het doet wat het moet doen, en doet dat ook goed. :heart:

---------- Post added at 13:21 ---------- Previous post was at 13:21 ----------

Ah een lotgenoot. :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Klopt ja, maar vind het niet geschikt als eerste progtaal.

Jep is echt geen vergelijking met bijv .NET. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk sowieso zelden nog GUIs moet maken ergens voor (alles webbased)
Over .net kan ik niet meepraten, GUIs doe ik idd ook zelden eigenlijk, meer alleen een simpel html interface die door php of een andere ss taaltje wordt uitgespuugd en waar dan weer een andere idioot CSS aankoppelt.

Over .net kan ik niet meepraten, GUIs doe ik idd ook zelden eigenlijk, meer alleen een simpel html interface die door php of een andere ss taaltje wordt uitgespuugd en waar dan weer een andere idioot CSS aankoppelt.

precies dat ja :)

JAVA
javascript
CSS/html

java, C#, php
(html, css, sql, javascript/ajax)

Heb ook C++ gehad, maar nooit meer iets mee gedaan.
Zit in derde jaar van hbo informatica.

PHP + JS/jQuery + XHTML + CSS

Alles wat ik nodig heb om men websites te maken.

html, enige dat ik kan:o

Klopt ja, maar vind het niet geschikt als eerste progtaal.

Jep is echt geen vergelijking met bijv .NET. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk sowieso zelden nog GUIs moet maken ergens voor (alles webbased)

Hoe moet je dan layouts maken met .net? (Je kan gerust over overerving/interfaces/patronen/ik weet niet wat nog nodig is in .net beginnen indien nodig)

Hoe moet je dan layouts maken met .net? (Je kan gerust over overerving/interfaces/patronen/ik weet niet wat nog nodig is in .net beginnen indien nodig)

gewoon GUIs bouwen toch? hele tooling daarvan is veel beter dan in Java.

(al moet ik toegeven dat ik nooit een desktop app gebouwd heb in .NET maar wat ik ervan gezien heb is het een stuk beter opgezet dan bij Java)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven