XXL Nutrition

Voor vandaag is die binnen: 127 stuks

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Ik dacht al, 4 uur 's middags en nog niets...

127 doden bij aanslagen in Irak
Bij zeker vijf aanslagen op meerdere plekken in Bagdad zijn zeker 127 mensen om het leven gekomen en vele tientallen gewonden gevallen.

Offensief
De aanslagen vonden plaats ondanks een al wekenlang durend offensief van Amerikaanse en Iraakse troepen om de veiligheid te herstellen in de Iraakse hoofdstad. De zwaarste aanslag met 82 doden was op een markt in de sjiitische wijk Sadriya. Door de autobom raakten hier minstens 100 mensen gewond.

Sadr City
In een andere sjiitische wijk, Sadr City, vielen 30 doden. Een met explosieven geladen auto ontplofte bij een politiepost. De wijk is regelmatig het doelwit van soennitische opstandelingen.

Agenten
Nog eens tien burgers kwamen om het leven bij een bomexplosie in het centrale district Karrada. In het nabije al-Jhumuriyah vonden drie mensen de dood toen een bomauto explodeerde. In een westelijke buitenwijk blies een zelfmoordenaar zich op temidden van agenten. Vier politiemannen overleefden het niet.

Toch wel vaag eigenlijk dat we hier veel minder om rouwen dan de Virginia ellende omdat dit 'routinewerk' is.

Ze vernietigen het prachtige land van de twee rivieren dat vrijheidsstrijder Saddam Hussein Al majed zo rijk en krachtig heeft gemaakt.

Omg..127 levens...in een klap weg
Ik begrijp het niet, waarom onschuldige burgers? :(
Als je het dan doet, doe het tegen de amerikanen

In de ogen van de daders zijn het geen "onschuldigen", maar vrienden van de vijand.
Ze doen maar lekker daar laten ze elkaar maar wegvagen het geloof blijft een raar iets.

En het waren 5 aanslagen dus 5 klappen niet 1 ;):D

Omg..127 levens...in een klap weg
Ik begrijp het niet, waarom onschuldige burgers? :(
Als je het dan doet, doe het tegen de amerikanen
Tegen de Amerikanen? Die soldaten doen ook maar om goed te doen en de democratie op te bouwen. Maarja in dat land zitten gewoon teveel gekken, hopeloos daar. VS zou er beter gewoon weggaan, kunnen ze er weer een nieuwe dictator kiezen dat hebben ze toch zo graag.

Vietnam 2. De Amerikanen hadden daar nooit heen moeten gaan, maar waarschijnlijk wilde Bush jr het werk van pappa Bush nog even afmaken. Die zogenaamde wapens waar het om begonnen is zijn nooit gevonden.

Niet te vergelijken dit met wat er in Virginia gebeurt is (totaal andere omstandigheden). Maar echt diep diep triest wat er in Irak gebeurt! :sad:

Tegen de Amerikanen? Die soldaten doen ook maar om goed te doen en de democratie op te bouwen. Maarja in dat land zitten gewoon teveel gekken, hopeloos daar. VS zou er beter gewoon weggaan, kunnen ze er weer een nieuwe dictator kiezen dat hebben ze toch zo graag.

Als ze iemand als schuldige willen bomben lijkt het me logisch dat je de invaders bombardeert(ook al zie jij ze zo niet)
Wat ik bedoel te zeggen is, je valt eerder de amerikanen aan, dan dat je je eigen bevolking aanvalt
T wordt echt lachen als Amerika zich daar terugtrekt, ik voorzie een grote scheur die door het land heengaat

ik hoorde net op de radio dat de dodental van de aanslagen vandaag in baghdad opgelopen is tot 170...:(

Die zogenaamde wapens waar het om begonnen is zijn nooit gevonden.

Net als de zogenaamde banden die Sadam met Al Qaida zou onderhouden...

Het is een oorlog om olie, meer niet. Ik ben benieuwd met wat voor een slappe k*tsmoes ze Iran gaan binnenvallen. Atoomwapens my ass.

O.T.

De ondankbare honden! Je brengt ze Vrede & Veiligheid, en wat krijg je als dank? Een autobom! Het zullen wel weer moslims zijn geweest die het hebben gedaan....

Net als de zogenaamde banden die Sadam met Al Qaida zou onderhouden...

Het is een oorlog om olie, meer niet. Ik ben benieuwd met wat voor een slappe k*tsmoes ze Iran gaan binnenvallen. Atoomwapens my ass.

O.T.

De ondankbare honden! Je brengt ze Vrede & Veiligheid, en wat krijg je als dank? Een autobom! Het zullen wel weer moslims zijn geweest die het hebben gedaan....

Bullshit oorlog om olie
Die oorlog heeft zoveel gekost en dat bedrag van olie trek je er met minimale winst uit, daar is onderzoek naar gedaan
Iedereen verklaart me voor gek, maar het zijn de joden die erachter zitten en op een dag zal dat bekend gaan worden MARK my words

Bullshit oorlog om olie
Die oorlog heeft zoveel gekost en dat bedrag van olie trek je er met minimale winst uit, daar is onderzoek naar gedaan
Iedereen verklaart me voor gek, maar het zijn de joden die erachter zitten en op een dag zal dat bekend gaan worden MARK my words
Heb je al ruzie met die Jood die hier pas lid is? ;)

Ik verklaar je ook voor gek, Spiertje. Er is geen Joods complot, ben je soms verre familie van Houston? Dat ingrijpen in Irak was fout, maar een Amerikaans neo-conplan, geen plan van een Joodse groepering.

Het is triest dat een land zo verdoet wordt door milities die vaak niet eens uit Irak zelf komen. De mensen die daar wonen willen dit niet, net zo goed als ze ook geen dictator wilden. Maar met die dictator waren ze nog beter af dan de pestbende die het er nu is.

Nee maar ik weet precies wie je bedoelt,
Die head golem ofzo

Ik verklaar je ook voor gek, Spiertje. Er is geen Joods complot, ben je soms verre familie van Houston? Dat ingrijpen in Irak was fout, maar een Amerikaans neo-conplan, geen plan van een Joodse groepering.

Het is triest dat een land zo verdoet wordt door milities die vaak niet eens uit Irak zelf komen. De mensen die daar wonen willen dit niet, net zo goed als ze ook geen dictator wilden. Maar met die dictator waren ze nog beter af dan de pestbende die het er nu is.

Jij bent vast wel bekend met de Joods-Amerikaanse lobby
Het is ongelofelijk hoeveel macht die heeft in Amerika en hoe die ook ons beeld ervan bepalen
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/
En dan moet je die van Joris luyenduik het midden oosten gecodeerd kijken
En voor de joods-amerikaans lobby praktijken moet je die even eronder kijken
Klinkt allemaal heel logisch, niet voor de olie
Waarvoor dan wel? Isreal wordt al jaren bedreigd door Saddam, het zou zo een opluchting zijn als die dreiging er niet meer is, zelfde geldt voor Iran
Nee voor mij valt het allemaal op zn plaats

Dat er een grote invloed is van Israel in de USA ontken ik niet, maar die Irakoorlog is niet gestart op instignatie van Israel. Cheney en zijn vriendjes hebben hier meer profijt van, die hebben geen zetje nodig van Israel of de Joodse lobby om een oorlog te starten.

Waar Luyendijk mee komt klopt verder wel, de berichtgeving over het Midden Oosten wordt behoorlijk vertroebeld door de soms grote eenzijdigheid. Zieke instituten als Memri helpen daar wel aan mee.

De verschillen tussen de 3 bevolkingsgroepen: koerden, soennieten en sjieeten zijn het probleem.
De sjieeten die tijdens saddam grotendeels onderdrukt werden door saddam en zijn soennitische aanhang zien nu kans om deel uit te maken van de macht.
Helaas is een deel van de sjieeten zwaar tegen de amerikanen (zij willen namelijk van irak een islamtische republiek maken ipv een democratie )
Daarnaast zijn er natuurlijk de soennieten die pissed zijn op de amerikanen omdat door hen hun leider saddam gevangen en geexcecuteerd is.

de 2 hiaten zijn: willen de irakezen een democratie en hoe groot is de kans op een algehele burgeroorlog als de amerikanen zich definitief volledig terugtrekken.

Oplossing zal misschien kunnen zijn, een splitsing van het land in 3-en maar om de vergelijking te trekken met de opsplitsing van afrika tijdens de engelse kolonisatie dan valt te voorspellen dat het nog deccenia onrustig zal blijven in de regio.

Ja daar heb je wel gelijk in, hoewel die dictator er ook op dagen honderden tegelijk vermoord heeft natuurlijk... Maar laten we eerlijk zijn: het is wat Shutterspeed al post hiervoor, het is een erg lastig volkje en wellicht kan je daar gewoon geen democratie invoeren, die drie groepen die elkaar niet mogen zijn niet te verenigen.

Dat valt te betwijfelen, op een gegeven moment stierven er meer per dag door het handelsembargo dan door Saddam. We hebben dat land nu al een jaar of 17 in de greep, verdomd triest hoe die bevolking van de ene hel naar de andere hel gaat. Waarbij de meesten dus gewoon hun dagelijkse leven willen leiden, zonder extreme invloeden en zonder angst dat je morgen uit elkaar gerukt ligt op een marktpleintje. Ik heb in Nepal van dichtbij de geur van terreur van dichtbij mogen meemaken, ik kan vertellen dat het geen prettig gevoel is. En dan is en was de situatie toch kinderspel vergeleken met Irak.

Soortgelijke topics

Reacties
65
Weergaven
3.189
Terug
Naar boven