Fitness Seller

Voor vandaag is die binnen: 127 stuks

Nee ik bedoel op bepaalde piekdagen, wellicht als het zo door gaat als nu is het gemiddeld zeker erger dan met de dictator. Eigenlijk kan je er als buitenstaander ook niets aan doen, Amerikanen denken dat ze na WOII alles kunnen redden, maar dat is meermaals tegengevallen.

Wat was dat dan in nepal EricR

Meerdere dingen, bus die op een paar honder meter van me in de fik werd gestoken door Mao-isten. Meerdere bomaanslagen vlakbij de wijk waar ik verbleef in Kathmandu (gemiddeld 6 per dag). Bommelding in de wijk en afsluiting van de wijk door zwaar bewapende soldaten en politie. Gelukkig worden veel bommen aangekondigd, wat het aantal slachtoffers laag houdt. Maar meer dan 12.500 slachtoffers maakt het ook niet tot een vredig conflict.

Irak is tig maal erger alleen, daar leef je dagelijks onder hoogspanning. In Kathmandu gaat in principe het grootste deel van de tijd het dagelijks leven gewoon door.

Klinkt ernstig man, maar ik neem aan dat je dit wist van te voren?
Hoezo ben je daar naartoe gegaan?

Klinkt ernstig man, maar ik neem aan dat je dit wist van te voren?
Hoezo ben je daar naartoe gegaan?

Bergen boven de 8.000 meter vind je bijna nergens anders. In principe is zelfs een land in burgeroorlog nog redelijk veilig, dat heb ik in Nepal wel gemerkt. Maar je merkt wel dat er dagelijks een dreiging in de lucht hangt. Overal leger, alle belangrijke punten vol met zandzakken ter verdediging, diverse roadblocks, spertijd etc. Het heeft verder wel iets, avontuur.

Maar Bagdad is geen avontuur meer te noemen, dat is gewoon de hel op aarde momenteel.

Ja dat die mensen daar nog blijven... maar wellicht hebben sommigen geen keuze.

Als ze hier komen is het ook weer niet goed :roflol: Gaat Wilders straks weer kamervragen stellen. Maar goed, er zijn ook mensen die nog iets willen maken van dat land. Dokters die gewoon doorwerken terwijl er dagelijks ook dokters sneuvelen door aanslagen.

Allemaal verhuizen naar buitenland is zeker geen oplossing nee. Situatie is uitzichtloos vrees ik :(

18 April 2007
Zeker 170 doden bij aanslagen Irak

Bij bomaanslagen in sjiitische wijken van Bagdad zijn ten minste 170 mensen gedood. De zwaarste aanslag was in het centrum van de stad. Daar vielen volgens de politie 122 doden toen op een markt een autobom ontplofte.

Een fotograaf van persbureau Reuters heeft tientallen lijken van vrouwen en kinderen gezien. Sommigen waren levend verbrand. Kort voor de aanslag op de markt werden dertig mensen gedood door een autobom in de wijk Sadr City.

Vandaag zei premier al-Maliki dat voor het einde van dit jaar Iraakse troepen de verantwoordelijkheid voor veiligheid in Irak overnemen van de Amerikanen.
overig nieuws

Als ze iemand als schuldige willen bomben lijkt het me logisch dat je de invaders bombardeert(ook al zie jij ze zo niet)
Wat ik bedoel te zeggen is, je valt eerder de amerikanen aan, dan dat je je eigen bevolking aanvalt
T wordt echt lachen als Amerika zich daar terugtrekt, ik voorzie een grote scheur die door het land heengaat

Vergeef me als ik het fout heb, maar er is toch ook een strijd tussen de soenietten en de sjiiten?

• Topic Starter Topic Starter
Tegen de Amerikanen? Die soldaten doen ook maar om goed te doen en de democratie op te bouwen. Maarja in dat land zitten gewoon teveel gekken, hopeloos daar. VS zou er beter gewoon weggaan, kunnen ze er weer een nieuwe dictator kiezen dat hebben ze toch zo graag.

Cheezy, maar als dat zou gebeuren zou ik dus echt effe wat tranen voelen op m'n wangen.

Dat zou betekenen dat ze daar de boel kort en klein zijn komen slaan, en dan maar weer naar huis gaan. Met circa een 1.000.000 doden door aanslagen. En waarschijnlijk nog eens honderd duizenden door de ontploffing die daarop volgt.

Iran gaat nu lekker z'n gang, want de wereld zal geen enkele Amerikaanse vinger nog dulden in het Midden-Oosten. Ik vrees toch echt dat Israel echt aan de bak moet in de toekomst.

Plus dat het leger van de VS een dieptepunt kent wat betreft aanmeldingen. Dat zullen de Amerikanen Bush NIET in dank afnemen.

Weet je hè, ik ben het gewoon eens met spiertje. Ongelofelijk.

Routine klus idd, die 32 studentjes zijn al 3 dagen topnieuws... maar die 170(.000?) Irakezen kijkt geen ene hond naar om.

bijna alles word routine werk op zijn tijd..................helaas!!

Vergeef me als ik het fout heb, maar er is toch ook een strijd tussen de soenietten en de sjiiten?

Tussen milities waarvan een groot gedeelte van die milities wordt gevoed door strijders uit omringende landen. Het is niet altijd koek en ei tussen de diverse groepen in Irak, maar normaal gesproken werken ze gewoon samen en wonen ze ook samen in wijken in Bagdad. Het is een burgeroorlog van milities, niet een burgeroorlog zoals in Ruanda.

Soortgelijke topics

Reacties
65
Weergaven
3.189
Terug
Naar boven