Fitness Seller

Voorstellen en beginnen

ap0

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
71kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen,

Een paar weken geleden heb ik besloten dat ik ga beginnen met fitnessen/BB. Ik ga gewoon beginnen met me voor te stellen en van daaruit een beetje mijn plan schetsen en een paar vragen stellen.

Ik ben een (bijna) 23jarige student in Leuven en woon hier samen met mijn vriendin.
Ik weeg 71kg, ben een 184cm en heb, als ik het juist berekend heb, een vet% van 11,6. Ik kan misschien wel zeggen dat ik een eerder ectomorphe lichaamsbouw heb. Het plan is dus om te gaan bulken, massa te creëeren en als doel een 80kg te wegen met een vetpercentage tussen 9-11.

--------Training

Het effectief starten van mijn training heb ik vastgezet op 5 september omdat ik tot dan nog herexamens heb. Qua huidige beweging fiets/wandel ik elke dag wel 20 a 30 minuten, afhankelijk van oa mijn lessen. Een keer per week, maandagavond, heb ik twee uur basketbal training. Dit is niet op hoog niveau maar aangezien ik nogal ectomorph ben en van plan ben te bulken lijkt me dit genoeg cardio voor de week (juist????).

Als trainingsschema ben ik van plan iets te doen van 3 of 4 dagen per week trainen. Omdat er wel veel trainingsschemas te vinden zijn op het internet, zou ik hier wel graag wat advies in hebben om de juiste keuze te maken.
Op het forum ben ik een aantal keer tegengekomen dat stronglift 5x5 (http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/stronglifts-5x5) werd aanbevolen voor beginners. Voor ik dit tegenkwam was ik echter vastberaden om een splitprogramma te volgen, dit bijv. http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/split-schema-beginners. Omdat mijn spieren nog niet veel gewoon zijn, dacht ik dat het goed was ze lang genoeg te laten herstellen, waarom ik zelf eerder het split-schema zou kiezen. Nu is mijn vraag, "Waarom is het één beter dan het ander"?