Fitness Seller

Voorstellen en RPE vs Algehele vermoeidheid vraag

• Topic Starter Topic Starter
Meetlint voor taille de rest op t oog.

De spiegel

Het oog bedriegt

Ik zou helemaal niks meer eten dan val je nog sneller af.

Of het duurzaam is merk je nu al met 1600 kcal.

Cardio stabiel houden wat haalbaar wekelijks is anders stuur je blind met kcal. Ene week 6x cardio en andere week niks gaat moeilijk sturen worden.

Duurzaam = resultaat, “snel” resultaat bestaat niet, maar je geeft dan wel op na 2 weken.

Ik zal mijn Kcal wat omhoog doen. Vind het wel lastig om gezonde eiwitten en Kcal te vinden.

Hoeft niet hoor

@Kman is je bloed al eens uitgebreid onderzocht ?

• Like
Waarderingen: Kman
Huh is dat een kutmerk dan? Ik heb er net een personenweegschaal van gekocht🙈
Gaat niet om het merk, maar inderdaad om de manier van meten. Meet voornamelijk vocht en de electronen kiezen altijd de kortste weg het lichaam uit, hij meet voornamelijk je benen dus.

Het oog bedriegt

Ik zal mijn Kcal wat omhoog doen. Vind het wel lastig om gezonde eiwitten en Kcal te vinden.
Niet het oog. Misschien dat wat je ziet te confronterend is, en je brein er toch maar wat van maakt :D

Vis, vlees, kwark, pindakaas vast nog wel meer planten, maar daar let ik niet op. Dan heeft de aldi drankjes met 35 gram per flesje, of proteïne shake. :thumb:

Ah ja, de klassieke fout die veel mensen maken wanneer ze willen afvallen.
Net iets te weinig eten (meestal door de koolhydraten bijna volledig te schrappen)
en dit vervolgens niet langer volhouden dan enkele maanden.

Waarom? Omdat ze zich zwak voelen en weinig energie hebben.
Ze eten geen koolhydraten meer omdat ze ergens hebben gehoord dat die je dik maken.
Vet eten ze ook niet meer, omdat ze zich te dik of te vet voelen.
Het punt is alleen dat je lichaam het grootste deel van zijn energie haalt uit
(je raadt het al) koolhydraten en vetten.

Weegschalen zijn een prima hulpmiddel om te zien hoeveel je weegt, ongeacht het merk.
Maar onthoud: dit moet je zien als een richtlijn.
Hetzelfde geldt voor jezelf bekijken in de spiegel en/of het opmeten van je buik.
In een spiegel kan het licht net even anders vallen, waardoor je er droger of vetter uitziet dan je daadwerkelijk bent
(tenzij je natuurlijk een lachspiegel hebt :D ).
Met een meetlint kun je ook net een millimeter of een centimeter verschil meten
ten opzichte van de vorige keer, waardoor dit zelfs niet 100% nauwkeurig is.

• Like
Waarderingen: Kman
Gaat niet om het merk, maar inderdaad om de manier van meten. Meet voornamelijk vocht en de electronen kiezen altijd de kortste weg het lichaam uit, hij meet voornamelijk je benen dus.
Ligt eraan welk merk en type je hebt.
Maar het is sws een LIJNdraad...

Het oog bedriegt

Ja het oog bedriegt en de weegschaal soms ook dus een combinatie. Ik heb een garmin weegschaal die mijn weekgemiddelde ook laat zien in de app. Dus zolang deze lager is dan vorige week zit ik wel goed.

Mijn ervaringen =
- snel eraf is snel erop
- foto's zijn een goede vergelijking
- uitlopen is belangrijker dan hardlopen
- sporten en voeding is een proces van vallen, opstaan, aanpassen, vallen, opstaan, doorgaan. Zowel op lichamelijk als geestelijk gebied een ontdekkingsreis dus enjoy ✌️

• Topic Starter Topic Starter
is een proces van vallen, opstaan, aanpassen, vallen, opstaan, doorgaan.
Dit is wel écht een waardevol inzicht! Onbewust ben ik opzoek naar 1 oplossing, maar ik moet het meer zien als proces / spel. Dat geeft ook ruimte voor falen en optimalisatie. Thanks!
Misschien dat wat je ziet te confronterend is, en je brein er toch maar wat van maakt
Zonder gekkigheid, dit is absoluut waar. Als ik nu terugkijk naar fotos van 5 jaar geleden, ben ik zwaar tevreden met mijn fysiek. Terwijl destijds ik ongelukkig was.
vervolgens niet langer volhouden dan enkele maanden.
Yes, door het meer als proces te zien is de druk van "nu" presteren er ook wat meer vanaf. Uiteindelijk is het doel om een gezonde leefstijl te hebben, dan volgt het resultaat.

Precies!
En nu dit gewoon even een week of 6 a 8 volhouden en ook loggen wat je doet allemaal voor je progressie en zien wat dat doet met je
zodat je je daarop kan aanpassen.

Dit is wel écht een waardevol inzicht! Onbewust ben ik opzoek naar 1 oplossing, maar ik moet het meer zien als proces / spel. Dat geeft ook ruimte voor falen en optimalisatie. Thanks!

Graag gedaan en herkenbaar 😊. Had ik ook oprecht fijn gevonden als iemand mij dit had verteld aan het begin van mijn reis. Tis echt ontdekken wat bij jou past en dat kost tijd. Belangrijkste is niet opgeven en niet bang zijn je plannen/verwachtingen/doelen bij te stellen 💪
Zonder gekkigheid, dit is absoluut waar. Als ik nu terugkijk naar fotos van 5 jaar geleden, ben ik zwaar tevreden met mijn fysiek. Terwijl destijds ik ongelukkig was.

Yes, door het meer als proces te zien is de druk van "nu" presteren er ook wat meer vanaf. Uiteindelijk is het doel om een gezonde leefstijl te hebben, dan volgt het resultaat.

Wat is nu je plan?

Terug
Naar boven