MuscleMeat

Voorstellen + schema en andere vragen

allesin1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
74kg
Vetpercentage
16%
hallo ik ben Roger, ik heb al wel eens vaker op dit forum rondgekeken en ik vind wat hier op staat informatief en motiverend.
Mijn 'stats' voor zover je dat kan noemen:
17,5jaar
74kg
183cm
bf 16%

ik heb zo ongeveer een anderhalf jaar terug een compartiments syndroom opgelopen in mijn beide benen. ook toen was ik al bezig met fitness maar dan vooral explosief en op uithoudingsvermogen. Ik moest van mijn fysiotherapeut toen der tijd aan fitness doen omdat het anders heel erg slecht was voor m'n benen. zo gezegd zo gedaan, maar in die tussentijd heb ik ook een chirurg gesproken en die raadde mij aan om te stoppen met fitness, direct.
dat is mooi klote dacht ik, nu kan ik mezelf helemaal niet meer fit houden.
in die tussentijd ben ik verhuisd (ong 8 maanden later) en heb ik een andere fysiotherpeut opgezocht en die zei dat ik juist wel moest gaan fitnessen/sporten maar dan met beleid. ook toen heb ik tijdens mijn behandeling een chirurg gesproken en die raadde mij aan om juist WEL te gaan fitnessen. ik over de rooie natuurlijk. nu ben ik al dik een anderhalf jaar verder en nu is het gelukkig bijna genezen.
ik mag bijna alles al ( op hardlopen en dergelijke na).

dus........

ik wil weer gaan beginnen, maar nu wil ik het explosieve en uithoudingsvermogen laten vallen en mij nu volledig op kracht gaan focussen. ik heb mijzelf al flink verdiept in voeding en ben in staat om mijn eigen schema te maken. dus dat is geen probleem.
alleen zit ik wel met iets...
ik heb namelijk hier rondgekeken op het forum, maar ook op youtube.
ik kwam toen een 50 jarige man tegen die een eigen site heeft met daarbij alles over voeding en workouts.
ik geloof in wat hij zegt, maar weet niet of jullie dat ook doen?
het gaat om (ik weet niet of ik een site mag vermelden) scoobysworkshop.com

hij heeft daar schema's voor beginners/gemiddeld/geadvanceerde.
raden jullie mij zo'n schema aan die hij daar voorschrijft?
ik ben sinds 3 weken terug begonnen en heb flink spierpijn, dus gaat goed dacht ik zo?
flink spierpijn is normaal is je net begint, maar ik weet wat spierpijn is en heb het zelden zo sterk gevoeld.

ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Gr,

allesin1

Laatst bewerkt:
Hoe ben je een compartiments syndroom opgelopen in beide benen? Das wel heel erg pech.

Maar Scooby lult af en toen flink veel, bijvoorbeeld dat squats slecht zouden zijn voor je knieen, maar sommige dingen op zijn site zijn erg leerzaam en zijn Hall of Shame is erg grappig.

Ik raad je aan het boek Starting Strength te lezen voor de uitvoering van basis oefeningen en eens naar het schema wat er bij hoort te kijken. Dit is een goed schema om snel kracht op te bouwen. Ook www.stronglifts.com is een goede site en ook [Link niet meer beschikbaar] valt veel info te halen.

Hopelijk heb ik je zo wat op weg geholpen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ben je een compartiments syndroom opgelopen in beide benen? Das wel heel erg pech.

Maar Scooby lult af en toen flink veel, bijvoorbeeld dat squats slecht zouden zijn voor je knieen, maar sommige dingen op zijn site zijn erg leerzaam en zijn Hall of Shame is erg grappig.

Ik raad je aan het boek Starting Strength te lezen voor de uitvoering van basis oefeningen en eens naar het schema wat er bij hoort te kijken. Dit is een goed schema om snel kracht op te bouwen. Ook www.stronglifts.com is een goede site en ook [Link niet meer beschikbaar] valt veel info te halen.

Hopelijk heb ik je zo wat op weg geholpen. :D

Starting strength? oke ik zal het even opzoeken.
er komt momenteel een bufferweek aan dus ik denk dat ik niet alles kan onthouden uit dat boek.
basis oefeningen ken ik al wel maar uitbreiding ervan is altijd goed.

ik heb 3 maanden vrij intensief gefitnessed naast wat ik allemaal al heb vertelt en iets te veel denk ik. ik ging toen 8x per week (ma, di, do, vr,) 's ochtends en 's avonds. 's ochtends uithoudingsvermogen, 's avonds kracht.
ik kwam toen uit op
BP 60kg 8x
squats weet ik niet (mocht benen niet trainen)
en de rest heb ik niet onthouden xD

bedankt voor de info ik ga eens even kijken wat je mij allemaal aanbied!

http://www.bstrong.net/node/6275 , Dit schema is starting strength. Wat jij had wat al voor meer gevorderden.

Sorry dat ik wat laat reageerde, was verhuisd en internet deed het nog niet.

je hoeft niet 5x in de week te trainen.
Ik train liever 3x goed dan 5x in de week te gaan en p*ssy trainingen neer te zetten.

Stick to the basics en ga geen raar schema volgen.

je hoeft niet 5x in de week te trainen.
Ik train liever 3x goed dan 5x in de week te gaan en p*ssy trainingen neer te zetten.

Stick to the basics en ga geen raar schema volgen.

oke, geen raar schema.. maar ik ben wel eens van schema veranderd voor de verandering, omdat ik telkens minder spierpijn kreeg. andere oefeningen helpen mij erbij om weer spierpijn terug te krijgen.

spierpijn betekent niet dat je groeit.
Stel ik ga 8 oefeningen doen voor mijn biceps, ja dan heb ik wel spierpijn. Echter als je dat iedere keer dat je biceps traint gaat doen, gaan je biceps NIET groeien. (je zal eerder een blessure krijgen)..

oke, geen raar schema.. maar ik ben wel eens van schema veranderd voor de verandering, omdat ik telkens minder spierpijn kreeg. andere oefeningen helpen mij erbij om weer spierpijn terug te krijgen.

Schema hoef je imo pas te veranderen als je kracht stagneert en je maakt geen vooruitgang meer op gebied van spiermassa.

volgensmij begrijp je mij verkeerd.. ik zeg niet dat ik veel verschillende oefeningen doe voor een spiergroep, maar dat ik om de zoveel maanden even van oefeningen verander.

Ja ok, maar je gebruikt dus de spierpijn als indicatie wanneer te moeten wisselen van schema/oefeningen toch? En daar was ik het niet mee eens.

ja klopt.
oke... maar zal dat niet de spiergroei gaan vertragen? in plaats van dat je misschien 5kg in het jaar aankomt, dat het 3kg ofzo wordt?

Terug
Naar boven