MuscleMeat

Vooruit gang!!

Machine

Novice
Waardering
0
undefined
Ik ben nu al een jaartje of 4,5 serieus aan het trainen,
Ben begonnen met een gewicht van 72 kilo en weeg op dit moment 85 kilo
met een lengte van 1.78m.
Niet slecht maar ik wil uiteraard vooruit.
Het probleem is alleen dat ik op het moment niet weet of ik op de naturel manier nog vooruit gang kan boeken?
Eerlijk gezegd lopen de kosten nu al behoorlijk op met het gebruik van allerlei pro-hormonen en andere probeersels. :eek:
Het probleem blijft uiteraard mijn vriendin, die niet graag wil dat ik aan de verkeerde middelen ga.
Ik vraag me af wat ik hiermee moet... :( en of er evt iemand is die me daar een advies over kan geven.

Zelf wil ik uiteraard andere dingen proberen maar heb er zelf geen ervaring mee dus graag zou ik daarin ook een advies willen.
Alvast bedankt voor je reactie. :cool:
Machine.
leeftijd 25 jaar vetperc 13.9%
Bankdruk 115 kg
deadlift 185kg
leg press 300kg
sqaut 175kg

Mijn resultaten tot nu toe...

kosten

Als je de kosten nu al veel vindt, dan moet je zeker niet aan de AS beginnen. De kosten zijn dan vrij stevig. Je hebt niet alleen de kosten van de AS maar ook de kosten die je nu reeds maakt (proteine, BCAA, etc). Verder moet je je zeker heel goed gaan verdiepen in de materie voordat je eraan begint. Elke voordeel heeft zijn nadeel (ik lijk Johan Cruijff wel :D ). Het zijn immers hormonen en die hebben bijwerkingen. De forumleden (dus ik ook) hebben meer informatie nodig, vooral over je eetpatroon. Misschien is hier nog veel in te verbeteren.

Tja jizzmaster heeft het al wel ongeveer gezegd.
Op zich is het niet extreem gespierd wat je nu hebt en het zou natural nog wel beter kunnen. Maarja goed misschien heb je niet zulke geweldige aanleg dus het kan idd zijn dat de rek er uit is.

In dat geval zit er idd niets anders op dan sparen, je tussentijds oriënteren en plannen om te kuren. :)

Net als wat de anderen zeggen ben ik het daar ook over eens. Denk gewoon goed na wat je wil.

Wat je vriendin betreft goed uitleggen waar je mee bezig bent, niet gaan liegen of achter houden als je gaat kuren. Komt ze toch wel achter en dan ben je nog verder van huis.

Hoeveel ben je eigenlijk gemiddeld kwijt voor een kuur ?!

JimmyH zei:
Hoeveel ben je eigenlijk gemiddeld kwijt voor een kuur ?!

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUP!! Verboden vraag. :finger: :D

Vraag maar ergens aan een supplier. Dat hangt er nou maar net vanaf, er zit wel iets prijs verschil in een breezah d-boll only en een kuurtje van Boris Kleine :o

MightyDuck zei:
MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUP!! Verboden vraag. :finger: :D

Vraag maar ergens aan een supplier. Dat hangt er nou maar net vanaf, er zit wel iets prijs verschil in een breezah d-boll only en een kuurtje van Boris Kleine :o

mag je niet vragen hoe duur zoiets is ??? (stel dat je alles uit een apotheek in het buitenland haalt) ik vraag toch niet om het te kopen,, ben gewoon nieuwsgierig naar wat AAS gebruikers gemiddeld kwijt zijn.

Ik maak uit jouw verhaal op dat jij je voeding niet in orde hebt!!! 13kg in 4,5jr is niet echt super veel,Je stat's zijn wel mooi dus daar ligt het niet aan post je voedingsschemaeens!

En de kosten vaan een kuur lopen uit van 100 euro tot 1000 euro :D

+ 500+ euro voor nieuwe kleding daarna :)

Steek je geld in goede en meer voeding ipv al die supplementenbrol die toch niet werkt. Kuren kan je heellang uitstellen, ken naturals die er beter uitzien dan de gemiddelde aas gebruiker op dit board.

Dat BB duur is, is onzin. Koop je eten in goedkope supermarkten, beperk je suppletie tot het essentiele (vitaminen/mineralen/EFA's) eventueel MRP's en whey alsje het echt nodig acht.

Kuren hoeft ook niet enorm duur te zijn trouwens, als je zelf alles maakt. Staat een goede manual hiervoor tussen de sticky's.

Nou, Tyl, zo goekoop is bbing toch niet als ik zie wat mijn gemiddelde collega-student uitgeeft aan eten per week. Friet-kebap-spagetti-friet-... is stukken goedkoper dan 6 kwaliteitsmaaltijden per dag met kipfilet(!!!), kalkoen, vis, zalm(!!!), volkorenpasta, tonijn, platte kaas, ...

En dan heb ik het bewust nog niet over een goeie multivit, whey&dextrose, ev. MRP's voor tussen de lessen etc. wat ook snel op €50 per maand extra komt.

als je op een gegeven moment zelf voldoende onderzoek heb gedaan dan kun je best je vriendin uitleggen dat met verstandig gebruik er vrijwel geen gevaar is en dat je weet waar je mee bezig bent. Ze zal dan niet echt een reden hebben om te zeggen dat ze het niet wil hebben. En tja bb ing is inderdaad niet erg goed koop maar je moet met dit soort zaken goed om je heen kijken want vaak hoeft het niet zo duur te zijn.

succes

TylW zei:
Steek je geld in goede en meer voeding ipv al die supplementenbrol die toch niet werkt. Kuren kan je heellang uitstellen, ken naturals die er beter uitzien dan de gemiddelde aas gebruiker op dit board.

Dat BB duur is, is onzin. Koop je eten in goedkope supermarkten, beperk je suppletie tot het essentiele (vitaminen/mineralen/EFA's) eventueel MRP's en whey alsje het echt nodig acht.

Kuren hoeft ook niet enorm duur te zijn trouwens, als je zelf alles maakt. Staat een goede manual hiervoor tussen de sticky's.

Idd....ik maak nu mn eigen aas. Koop de goedkoopste kwark van de Aldi (bevat tevens het meeste eiwit). N zak rijst en aardappelen kost ook niet veel. Goedkope vis is er ook genoeg te krijgen. N kilo kipfilet kost ook nog geen 5 euro (genoeg voor hele week, tenzij je elke dag kip eet) N blikje tonijn kost ook nog geen 50 cent bij de Sanders.

Supplementen behalve whey, creatine, lijnzaadolie en multivitamine neem ik niet, simpelweg omdat ze bij mij en veel andere niet werken.

Het blijft natuurlijk geen goedkope hobby, maar wie een beetje creatief en innovatief is kan de kosten flink beperken.

Voor 5 euro eet een ander de hele week friet... waardoor hij met de rest van zijn weekgeld elke dag kan uitgaan.

En bbing is niet alleen zo goedkoop mogelijk eiwit etc. binnenkrijgen - maar ook zo gezond/kwaliteitsvol mogelijk eten. Wat erop neerkomt dat je echt wel een hoop geld uitgeeft hoor...

Leviathan zei:
Idd....ik maak nu mn eigen aas. Koop de goedkoopste kwark van de Aldi (bevat tevens het meeste eiwit). N zak rijst en aardappelen kost ook niet veel. Goedkope vis is er ook genoeg te krijgen. N kilo kipfilet kost ook nog geen 5 euro (genoeg voor hele week, tenzij je elke dag kip eet) N blikje tonijn kost ook nog geen 50 cent bij de Sanders.

Supplementen behalve whey, creatine, lijnzaadolie en multivitamine neem ik niet, simpelweg omdat ze bij mij en veel andere niet werken.

Het blijft natuurlijk geen goedkope hobby, maar wie een beetje creatief en innovatief is kan de kosten flink beperken.

Wat is de Sanders ? ???

Terug
Naar boven