MuscleMeat

Vp schatting vrouw

Ja, dat snap ik... En als je 600/700 KCal onder je onderhoud blijft eten, zal dat ook gebeuren, ook al zie je dat niet direct aan de weegschaal. Maar, als je aangeeft weinig energie te hebben, dus je er eigenlijk slecht bij voelt, vraag ik me af of je dat wel moet willen. Ook als ik de foto's zie, zou ik zeggen ga fijn op onderhoud eten. Slechts mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat snap ik... En als je 600/700 KCal onder je onderhoud blijft eten, zal dat ook gebeuren, ook al zie je dat niet direct aan de weegschaal. Maar, als je aangeeft weinig energie te hebben, dus je er eigenlijk slecht bij voelt, vraag ik me af of je dat wel moet willen. Ook als ik de foto's zie, zou ik zeggen ga fijn op onderhoud eten. Slechts mijn mening.

Oke thanks, zat er zelf aan te denken om even een paar weken op onderhoud te eten en hierna weer opnieuw te starten met cutten. Zou je een schatting van mijn huidige vp kunnen maken op basis van de foto's? :D

Oke thanks, zat er zelf aan te denken om even een paar weken op onderhoud te eten en hierna weer opnieuw te starten met cutten. Zou je een schatting van mijn huidige vp kunnen maken op basis van de foto's? :D
Schatting van welke foto? Ik zie geen foto van je

Moeilijk, op basis van die foto's, maar ik schat zo rond de 20%.

Met het buikje en de benen is niets mis. Nu nog iets meer squatten!

Ik gok iets lager dan 22%, zo rond de 20. Maar de hoeken vertekenen wat.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Met het buikje en de benen is niets mis. Nu nog iets meer squatten!

Er even vanuitgaand dat je met 'meer squatten' op haar billen doelt (aangezien je aangeeft dat de benen 'niet mis' zijn): wanneer gaan sommige mannen inzien dat squats geen tovermiddel zijn voor mooie grote billen? Hip thrust/bridgje, pullthrough, GHR etc zijn dan minstens zo effectief.

Plus het is een nogal irrelevante reactie op haar vraag.

Ik denk ook rond de 20%.
Waarom vind je dit zo belangrijk om te weten?

Hoelang benje al aan het cutten? Je plan om een paar weken op
onderhoud te eten om vervolgens weer Te cutten is denk ik een goed idee

Even je lichaam wat rust geven om vervolgens weer progressie te maken :)

Ik denk ook rond de 20%.
Waarom vind je dit zo belangrijk om te weten?

Hoelang benje al aan het cutten? Je plan om een paar weken op
onderhoud te eten om vervolgens weer Te cutten is denk ik een goed idee

Even je lichaam wat rust geven om vervolgens weer progressie te maken :)

Bijna een jaar aan het cutten van 89kg (:cool: dream bulk :p), naar nu 66/67kg.

Gisteravond 3000 kcal over onderhoud gegeten, had even een f**k it moment. Niet heel slim maar ook niet erg. Deze week gewoon op onderhoud en daarna weer verder cutten. Ook doe ik deze week ipv 4 keer trainen 2 keer een fullbody. Lichaam vraagt om rust.

Ik gok iets lager dan 22%, zo rond de 20. Maar de hoeken vertekenen wat.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Er even vanuitgaand dat je met 'meer squatten' op haar billen doelt (aangezien je aangeeft dat de benen 'niet mis' zijn): wanneer gaan sommige mannen inzien dat squats geen tovermiddel zijn voor mooie grote billen? Hip thrust/bridgje, pullthrough, GHR etc zijn dan minstens zo effectief.

Plus het is een nogal irrelevante reactie op haar vraag.

Als je foto's van jezelf op een bodybuilding forum zet waar mensen over het algemeen met proporties bezig zijn dan kan je zulke opmerkingen verwachten. Dit terzijde of je nou een man of vrouw bent, Alleen mannen zien het in het algemeen niet echt als kritiek.

Tevens denk ik dat je rond de 20% zit, maar je kan dit ook makkelijk zelf opmeten met een huidplooimeting op verschillende punten. Zo'n ding kost een paar euro.

Als ik het vergelijk met mijzelf (nu 22%) dan denk ik dat jij rond de 20% vet zal zitten.

Waarom zou je nog verder willen cutten? Als je nog lager gaat wordt je echt mager. Je bent nu al superstrak.

Ik zou stoppen met cutten. Gaat je lichaam ook goed doen om weer een tijdje op/boven onderhoud te zitten. Dan een tijdje richten op wat spiermassa opbouwen. En dan kan je proberen om bij je volgende cut een 6pack te krijgen.

---------- Toegevoegd om 12:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Als je foto's van jezelf op een bodybuilding forum zet waar mensen over het algemeen met proporties bezig zijn dan kan je zulke opmerkingen verwachten. Dit terzijde of je nou een man of vrouw bent, Alleen mannen zien het in het algemeen niet echt als kritiek.

Tevens denk ik dat je rond de 20% zit, maar je kan dit ook makkelijk zelf opmeten met een huidplooimeting op verschillende punten. Zo'n ding kost een paar euro.

Het gaat haar erom dat squats niet de enige of per se meest effectieve glute oefening is.

Benen en buik zien er goed uit. Rug beetje magertjes als je het mij vraagt. Als je nog meer gaat afvallen ga je volgens mij een beetje richting anorexia. Daarnaast is het voor een vrouwenlichaam heel slecht om te laag in je vetpercentage te gaan zitten. 20% is al zo'n beetje het gezonde minimum.

Ik zou zeggen, lekker op onderhoud gaan eten en keep on training.

Benen en buik zien er goed uit. Rug beetje magertjes als je het mij vraagt. Als je nog meer gaat afvallen ga je volgens mij een beetje richting anorexia. Daarnaast is het voor een vrouwenlichaam heel slecht om te laag in je vetpercentage te gaan zitten. 20% is al zo'n beetje het gezonde minimum. Ik zou zeggen, lekker op onderhoud gaan eten en keep on training.

Dit was precies wat ik ook dacht, met mijn advies om op onderhoud te gaan eten. Met nog meer afvallen gaat het naar mijn smaak van slank naar mager.

Benen en buik zien er goed uit. Rug beetje magertjes als je het mij vraagt. Als je nog meer gaat afvallen ga je volgens mij een beetje richting anorexia. Daarnaast is het voor een vrouwenlichaam heel slecht om te laag in je vetpercentage te gaan zitten. 20% is al zo'n beetje het gezonde minimum.

Beetje overdreven om anorexia te benoemen imo en hoezo is 20% het gezonde minimum. Gaat er toch om waar zij zich fijn bij voelt?
Ben wel benieuwd waar je dit allemaal op baseert.

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

Je bent al best lang aan het cutten en krijgt idd steeds minder energie omdat je onder je behoefte eet.
Als je nog meer wil afvallen zou je na elke training cardio kunnen doen of dit verhogen naar 30 minuten.

Je zou ook gewoon 1x in de week een refeed dag kunnen houden even wat extra energie krijgen.

Je kunt ook langzaam je kcal opvoeren elke 2 a 3 weken iets verhogen en zo bouwen en min mogelijk vet %aankomen.

Hoe ziet je training er precies uit? Misschien ligt het aan de intensiteit oid.

Heel veel afvallen zou ik niet doen omdat je nog weinig massa hebt en dan lijk je al snel mager.

Beetje overdreven om anorexia te benoemen imo en hoezo is 20% het gezonde minimum. Gaat er toch om waar zij zich fijn bij voelt?
Ben wel benieuwd waar je dit allemaal op baseert.

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

Je bent al best lang aan het cutten en krijgt idd steeds minder energie omdat je onder je behoefte eet.
Als je nog meer wil afvallen zou je na elke training cardio kunnen doen of dit verhogen naar 30 minuten.

Je zou ook gewoon 1x in de week een refeed dag kunnen houden even wat extra energie krijgen.

Je kunt ook langzaam je kcal opvoeren elke 2 a 3 weken iets verhogen en zo bouwen en min mogelijk vet %aankomen.

Hoe ziet je training er precies uit? Misschien ligt het aan de intensiteit oid.

Heel veel afvallen zou ik niet doen omdat je nog weinig massa hebt en dan lijk je al snel mager.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Mijn training:

Lowerbody A

Squat 3x6-8
Lunges 3x10-12
Leg curl 3x8-10
Calf raises 3x8-10
Cardio: 15 min HIIT

Upperbody A

Lat pulldown 3x8-10
Shoulder press 3x8-10
Bench press 3x8-10
Fly 2x10-12
Db row 3x8-10
EZ bar curl 2x8-10
Rope pushdown 2x8-10

Lowerbody B

Squat 3x8-10
Split squat 3x8-10
Goodmornings 3x8-10
Seated calf raises 3x10-12

Upperbody B

Barbell row 3x6-8
Dumbbell incl bench press 3x8-10
Dumbbell fly 2x8-10
Dumbbell row 3x8-10
Lateral raises 3x8-10
Hammer curl 2x8-10
Skullcrushers 2x8-10

Neem tussen elke set 45 sec tot 1 min rust. Bij squats loopt dit op tot anderhalve minuut. Voor elke training doe ik een algemene warming-up op de loopband, crosstrainer of row machine van 10 minuten.

Snap jullie reacties van het 'te mager' erg goed. Heb niet erg veel massa waardoor het al snel mager wordt. Ga deze week op onderhoud eten met sommige dagen een lichte surplus van 100-200 kcal. Twijfel nog aan wat ik hier na ga doen. Denk niet dat ik er nog veel baat bij heb om verder te cutten. Vind het eerlijk gezegd erg 'eng' om meer te gaan eten omdat ik hiervoor wat steviger/aan de dikke kant was. Merk zelf wel dat mijn lichaam vraagt om meer voeding. Heb regelmatig dagen dat ik zoveel honger heb en makkelijk 1000 tot 2000 kcal over mijn onderhoud eet :D

Zit er ook over na te denken om binnenkort een log te starten, lijkt me wel fijn.

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

Bedankt!

Die anorexia opmerking snap ik aan de ene kant wel, maar dit kan je niet zomaar rondgooien.. Sommige mensen (waaronder ikzelf ook) zijn hier nogal gevoelig voor. :)

Terug
Naar boven