MuscleMeat

Vraag m.b.t artikel mensworkoutguide.com

goestavo

Advanced Bodybuilder
Waardering
1.468
Lengte
1m88
Massa
80kg
http://www.mensworkoutguide.com/fitness_articles.html/interval_training.html

Ik ben bezig met cardio en de beste manier te vinden om goed af te vallen, in de sportschool werd mij verteld te cardioen op een bepaald ritme van de hartslag waarbij je probeert zo weinig mogelijk te zweten.

Maar in dit artikel hierboven, staat dat je aardig door moet trainen waarbij je veel gaat zweten (gister uitgeprobeerd)

Wat is in jullie ervaring nou het beste met cardio om af te vallen.

Als je wil afvallen is het de bedoeling dat dit zoveel mogelijk vet is en zo weinig mogelijk spiermassa. Dit doe je door je cardio op een lage intensiteit te doen. Al dan niet zweten kan daarin een leidraad zijn, maar is niet echt belangrijk. De ene zweet zich te pletter bij een hr 120, de ander pas bij hr 160.

Cardio voor vetverbranding doe je tss 60-70% van je maximum hartslag.

Voor iemand van 20 jaar bvb.:

220-20 = 200 (= max hr)

60-70% van 200 = tss 120-140

Het is niet de snelste manier om af te vallen, maar wel de snelste manier van vet te verbranden met behoud van spiermassa.

Als je wil afvallen is het de bedoeling dat dit zoveel mogelijk vet is en zo weinig mogelijk spiermassa. Dit doe je door je cardio op een lage intensiteit te doen. Al dan niet zweten kan daarin een leidraad zijn, maar is niet echt belangrijk. De ene zweet zich te pletter bij een hr 120, de ander pas bij hr 160.

Cardio voor vetverbranding doe je tss 60-70% van je maximum hartslag.

Voor iemand van 20 jaar bvb.:

220-20 = 200 (= max hr)

60-70% van 200 = tss 120-140

Het is niet de snelste manier om af te vallen, maar wel de snelste manier van vet te verbranden met behoud van spiermassa.

intervallen is net zo goed en soms nog beter juist voor behoud van spiermassa oa door de groeihormoon afgifte.

onthoud wel ook al verbrand je procentueel gezien meer vet met duurcardio, de totale hoeveelheid vet die je verbrand is met een flink intense hiit sessie net zo veel of hoger,

• Topic Starter Topic Starter
De interval training duurt wel korter dan een normale cardio training, maar ik wil egt wel graag weten wat nou beter is, ik ga maandag weer trainen en wil dan 5 dagen trainen.

En dan die 3 dagen cardio, 2 dagen kracht, dus w8 nog meer reacties af om te kijken hoe de meningen verschillen.

• Topic Starter Topic Starter
bump

Er zijn bepaalde onderzoeken die hebben laten zien dat de intensiteit niet veel invloed heeft op het vet-verlies-resultaat. Zolang je maar net zoveel energie verbruikt, maakt dat niet uit of je het in 3min of in 30min doet. Daarentegen wordt het risico van het verliezen van vet-vrije massa wel groter, naarmate de intensiteit toeneemt. Voordeel is wel weer dat de cardio sessie een stuk korter is. Dus je moet voor jezelf afwegen wat jij meer voordelen vind hebben; minder risico of sneller klaar.

Terug
Naar boven