Fitness Seller

Vraag over gewichtsverlies

vraag

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Ik ben vorige week begonnen met afvallen/cutten

Ik begon op 102kg
en een week later woog ik 97,7

Is dit alleen de eerste weken zo snel of val je elke week ongeveer hetzelfde af?

en ik doe 3 keer cardio of iets van Insanity
En doe 4 keer KT

Iemand ervaringen hiermee zou 2 maanden willen cutten

0,5 kilo per week aan vasthouden
als je te snel gaat is het zonde

Het ligt er een beetje aan wat voor lichaamstype je heb (ecto/meso/mendo) en of je een hoog vetpercentage heb. Normaal gesproken is 1kg per week wel het maximum qua gewichtverlies, helemaal als je je spiermassa waar je hard voor heb gewerkt, zoveel mogelijk wil behouden. Als het behoud van spiermassa geen prioriteit heeft, zou ik elke dag even wegen en als je te veel blijft afvallen zou ik weer iets meer gaan eten.

Ik ben vorige week begonnen met afvallen/cutten

Ik begon op 102kg
en een week later woog ik 97,7

Is dit alleen de eerste weken zo snel of val je elke week ongeveer hetzelfde af?

en ik doe 3 keer cardio of iets van Insanity
En doe 4 keer KT

Iemand ervaringen hiermee zou 2 maanden willen cutten

ik vermoed dat je veel vocht bent verloren deze eerste week, blijf trainen zoals je nu traint. na 1 a 2 weken merk je je vet gewicht verlies. aan te raden is 0,5kg gewichtsverlies per week om spiermassa verlies nihil te houden.
ik zit momenteel ook in de cut en mijn eerste week was ook een paar kilo verlies terwijl ik op onderhoud eet en mijn kcal deficit in cardio creeer destijds van 250kcal per dag.

Laatst bewerkt:
De eerste één a twee weken zal je vooral veel vocht verliezen. Even kijken hoe veel je na die weken per week afvalt, 0,5 kg per week is meer dan genoeg. Val je meer af dan dat? Kcal omhoog of minder cardio.

Terug
Naar boven