XXL Nutrition

Vraag over proviron n.a.v. artikel van Crankin'steiN

RedDragon

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
He bro's,

Ik zat op AnaSci te kijken en kwam daar een artikel tegen van Crankin'steiN over de eerste cycle. Daar stond dit:

"Gyno that is caused by prolactin needs to be countered by using proviron. Prolactin induced gyno can occur from Trenbolone or Deca. (these are not used in your cycle so you don't have to worry about it...)"

Klopt dit?

[Abeelding niet meer beschikbaar] Jimbo zegt:

Ja dat klopt ...

De gyno die je van Deca of Tren krijgt is anders dan die je van Testosteron krijgt. Proviron kan de gyno van Tren en Deca ook niet bestrijden omdat je met extra DHT de gyno van Tren en Deca ook niet kan voorkomen.

• Topic Starter Topic Starter
jimbo zei:
[Abeelding niet meer beschikbaar] Jimbo zegt:

Ja dat klopt ...

De gyno die je van Deca of Tren krijgt is anders dan die je van Testosteron krijgt.

Hehe dit weet ik ook m8.

jimbo zei:
Proviron kan de gyno van Tren en Deca ook niet bestrijden omdat je met extra DHT de gyno van Tren en Deca ook niet kan voorkomen.

Hier ging het me om, of proviron progestrogene (sp) gyno tegengaat, want ik d8 ook al dat dat niet kon. Thnx voor je reply.

Proviron of mesterolone is een op DHT gebaseerd anabool. DHT voorkomt geen gyno van Tren of Deca ....

Wat wil je precies weten over progestrogene gyno, hoe is dat veroorzaakt ?

Nee gewoon of proviron het tegen ging, dus als je bijv. aan de tren of deca zit of je dan proviron zou kunnen gebruiken daar tegen. En ik heb geen progestrogene gyno als je dat bedoelt, ik heb heel lichtjes gyno maar dat schijnt vanzelf weg te gaan (ik zit nog in de tienerjaren).

wat als ik zeg dat er geen progesterone gyno bestaat. progesterone maakt je stukken gevoeliger voor estrogen, met als gevolg dat je makkelijker gyno ontwikkeld en proviron dus niet krachtig genoeg is.

Ok ... mocht je ooit onder het mes moeten bij ome chirurg dan is het raadzaam om eerst voor die tijd een tijdje Nolvadex te slikken. :rolleyes:

jimbo zei:
Ok ... mocht je ooit onder het mes moeten bij ome chirurg dan is het raadzaam om eerst voor die tijd een tijdje Nolvadex te slikken. :rolleyes:

Ok thanks, maar ik hoop er op dat het vanzelf weg gaat. Best veel jongens hebben het, iig dat zie ik toch in de kleedkamers.

soulreaver zei:
wat als ik zeg dat er geen progesterone gyno bestaat. progesterone maakt je stukken gevoeliger voor estrogen, met als gevolg dat je makkelijker gyno ontwikkeld en proviron dus niet krachtig genoeg is.

Ok bedankt, heeft dat dan als gevolg dat als je dat wilt tegen gaan je meer nolvadex zou moeten pakken of zou je dan eerder moeten denken aan een combinatie van nolvadex met andere anti-oestrogenen? Of is het gewoon het beste om bromocriptine (sp) te pakken dan?

In principe zou nolvadex voldoende moeten werken.

lees deze thread eens door, erg interessant :) en laat dan eens weten hoe jij tegen de zaken aankijkt :)

[Link niet meer beschikbaar]

soulreaver zei:
In principe zou nolvadex voldoende moeten werken.

lees deze thread eens door, erg interessant :) en laat dan eens weten hoe jij tegen de zaken aankijkt :)

[Link niet meer beschikbaar]

Bedankt voor de link, ik kijk er later vanmiddag wel na, want er zitten hier 3 kleuter meisjes (of wat het ook is) door elkaar te roepen/praten/schreeuwen :S :S :S :S :S :S ik word gek

Je weet wat je daar mee moet doen bro :p :D :whip: en meer leuks :D

soulreaver zei:

Bingo, de stem van het gezond verstand.

Er is nog GEEN ENKELE keer geweest dat gyno voorkwam in de afwezigheid van estrogeen. Er zijn uiteraard vele factoren die bijdragen zoals progesterone, prolactine, en zelfs IGF-1. Maar geen enkele van deze factoren is direct causatief. Als je estrogeen remt, dan heeft geen enkele van deze factoren nog iets te zeggen. Punt uit, einde discussie.

Trouwens de eerste post maakt inderdaad een grove fout. Tren en Deca zijn progestagenen, maar zijn namelijk slechter in het verhogen van prolactine dan testosterone. Dit zijn twee compleet verschillende dingen.

Heel die zever met progesterone en prolactine blokkers is allemaal dikke bullshit, die veel mensen aanraad kostelijk maar nutteloze producten te kopen.

soulreaver zei:
Nolvadex blockt niet alle estrogenen. Zolang er E kan binden aan de ER zal progesterone een invloed hebben...
Probeer zelf maar eens te kuren met deca/anadrol en neem zoveel nolvadex als je wil, als je gevoelig bent voor gyno zal je de kans lopen het te krijgen indien je geen aromataze/prolactine blockers neemt.

Laatst bewerkt:
Big Cat zei:
Er is nog GEEN ENKELE keer geweest dat gyno voorkwam in de afwezigheid van estrogeen.
Er is ook nog geen enkele keer geweest dat iemand 0.0 estrogen in het lichaam heeft of alle estrogeen inactief is. Dus kan progesterone altijd voor problemen zorgen.

Dus wat moet je nu gebruiken tegen gyno als je sustanon(500/week) en tren van gs (75mg/ed) hebt gebruikt?

marcos zei:
Dus wat moet je nu gebruiken tegen gyno als je sustanon(500/week) en tren van gs (75mg/ed) hebt gebruikt?

:rolleyes: Je zou ook voor dat je begint met een kuur zoiets kunnen vragen... Gyno kun je voorkomen met bijvoorbeeld Nolvadex, heb je al gyno kun je dat proberen maar het beste wat je kunt 'gebruiken' is een operatie... Met alle respect hoor maar zorg eerst dat je van iets verstand hebt voor je het gaat gebruiken.

StillStrong zei:
Nolvadex blockt niet alle estrogenen. Zolang er E kan binden aan de ER zal progesterone een invloed hebben...
Probeer zelf maar eens te kuren met deca/anadrol en neem zoveel nolvadex als je wil, als je gevoelig bent voor gyno zal je de kans lopen het te krijgen indien je geen aromataze/prolactine blockers neemt.

Dat hoeft ook niet, je hebt zeker oestrogeen nodig, nolva is vaak afdoende, ook bij gevoelige mensen, sterker nog, ik heb nog nooit meegemaakt dat de gyno van mensen niet met nolva te bestrijden was. Bovendien werkt nolva ook heel specifiek in bepaalde weefsels, zoals de borstklieren, vandaar dat het bij vrouwen ook bij behandeling van borstkanker gebruikt wordt.

StillStrong zei:

ok, ten eerste maak je jezelf nu extreem belachelijk want andarol is niet progestageen. Het is echter wel een sterk estrogeen. Op dat moment schiet je jezelf al in de voet want zonder nolva blijft de kans op estrogene neven-effecten erg groot, aangezien anadrol direct aan de estrogene receptor bind en een aromatase blocker dus geen enkel nut heeft.

Ten tweede gaat het om een permissief aantal estrogenen die aan de juiste receptor binden. Nolvadex blokeert de problematische receptor, maar niet de andere receptor, vandaar de term SELECTIVE ESTROGEN RECEPTOR MODULATOR. en is hier bijzonder effectief in.

En probeer maar, probeer maar, ik heb nu al iets meer dan 300 kuren doorlopen met mijn athleten, en geloof me daar zaten veel zwaardere dingen in dan Deca/anadrol, wat ik trouwens een erg slechte keuze van producten vind. GEEN ENKEL GEVAL VAN GYNO zonder voldoende estrogeen is bekend. De reductie van estrogenen is principieel en maakt het gebruik van progestagene blokkers compleet, maar dan ook compleet overbodig. Lees maar eens de link die soulreaver gepost heeft.

Terug
Naar boven