MuscleMeat

vraag over rippetoe

Ik haal het uit verschillende topics op bb.com dus niet per se direct van zijn boek. Ik heb zijn boek namelijk niet. Jij haalt dat uit zijn boek?
Ik ken 2 goeie bronnen voor starting strength (of eigenlijk 3).
De boeken en de thread op BB.com die hieronder staat.

De meeste van die topics op bb.com zijn compleet fout. Dit is degene met de jusite info. De andere mag je vergeten:
Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums

In het boek staat:

Starting Strength: Basic Barbell Training p. 285

Starting Strength: Basic Barbell Training p. 297

Lijkt me vrij duidelijk, niet?

Wat ik niet snap bij Rippetoe is dat de workouts mij zo ongelooflijk kort lijken? Ik train 4 keer per week 1.5 uur en op een redelijk snel tempo (dus niet al te veel rusten tussen de oefeningen in)

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Hier doe je toch geen 1.5 uur over? Of misreken mij nu gewoon?
Graag uitleg aub, want ik zoek echt te beginnen met rippetoe want ik zou het graag eens proberen..

mvg

In het begin ben je idd op 40 minuten klaar. Daarna wordt het langer doordat je langere rusttijden nodig hebt en eventueel wat extra oefeningen toevoegt (moet niet).

Less = more.

1.5 uur trainen is imo ook te lang.
de bedoeling is al je energie in die compound oefeningen te stoppen.

1.5 uur is te lang zeg je, maar toch lees ik soms verhalen over professionele bodybuilders die blijven vasthouden aan een workout van 2 uur per dag? Of is dat omdat ze verder gevorderd zijn?

Dus jullie zouden gewoon deze workout doen, zijn er dan ook nog oefeningen aan toe te voegen om 4 dagen per week te trainen?

mvg

kijk vooral niet naar pro bb'ers man.... slechtste voorbeeld wat je kan hebben.
tenzij jij zelf ook year round aan de groeihormonen en steroiden zit? allemaal bullshit!

tip: koop het boek van mark rippetoe 'starting strenght'... het geld waard!

of lees hier wat over bill star schema... dat is een 3 daags schema! en geloof me, zwaar zat !!! Bill Starr 5x5 - Madcow Intermediate or Linear Version

Een goeie raad: spiegel jezelf nooit aan professionele bodybuilders. Dat zijn wandelende chemie-experimenten en daardoor kunnen ze harder en langer trainen dan gewone stervelingen.

Met extra oefeningen bedoelde ik bv. dips toevoegen na training A en chinups na workout B.
Dit is een schema voor 3 dagen. Als je echt een 4de dag wil trainen, doe dan wat conditietraining (bv crossfit).

De volledige uitleg over het programma (of nog beter, koop het boek): Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums

dat boek van bill heb ik nog niet, dus wilde het niet 'aanbevelen'.
ga hem nog wel bestellen; blijkbaar heb jij het boek ook... de moeite waard ???

goed om te horen ;)

Terug
Naar boven