XXL Nutrition

Vraag split schema.

queezy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Beste dbbers.

Na 4 maanden UB/LB te hebben getraind wil ik graag een Splitt schema gaan volgen.
Nu vraag ik me af welke dagen ik welke spier groep heb beste kan trainen. Ik train graag borst en biceps 2x per week.

Kan ik het beste dit doen?

maandag: borst biceps
dinsdag: schouders traps
woensdag: benen
donderdag: rug
vrijdag: borst biceps, triceps

of:

maandag: borst biceps
dinsdag: benen
woensdag: schouders traps
donderdag: rug
vrijdag: borst triceps, biceps

En bij welke dag kan ik triceps het beste indelen bij 2e keer Borst of bij schouders?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en tips zijn erg welkom!

Groet Queezy

Welkom!

Mag ik vragen wat de reden is van overstap van schema?
Als je nog goede resultaten boekt met ub/lb, is er geen reden om over te stappen. Tenzij je het natuurlijk niks meer aan vindt. Je hoeft niet om de zoveel tijd te veranderen van schema. Pas als je resultaten stagneren, kan je overgaan naar een ander schema.

Daarnaast ben je nog een beginner en is een split schema vaak niet de beste manier van trainen. Dan zou ik voor een fullbody schema gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hier voor 2 jaar intensief ( 4 a 5) keer per week gekickbokst waarbij ook kracht training dus ben eigenlijk al wat langer bezig maar 4 maanden helemaal gefocust op kracht training. Bij een full body zal ik maar 3x per week kunnen trainen. En Ub/LB splitt vind ik niet erg fijn ik denk dat een splitt mij beter zal passen. Maar genoeg over de reden waarom. Wat is het beste?

Er is geen indeling doe het beste is.
Waarom doe je borst, triceps en biceps wel 2 x per week, maar de rest niet? Doe alles 1 x per week of alles 2 x per week.

Voorbeeldje alles 1 x per week (3 dagen per week), ook wel push/pull/legs genoemd.
Maandag: borst, triceps, voorkant + zijkant schouders (push)
Woensdag: rug, biceps, achterkant schouders (pull)
Vrijdag: benen (legs)

Voorbeeldje alles 2 x per week (6 dagen per week), push/pull/legs/rust/push/pull/legs
Maandag: borst, triceps, voorkant + zijkant schouders (push
Dinsdag: rug, biceps, achterkant schouders (pull)
Woensdag: benen (legs)
Donderdag: rust
Vrijdag: borst, triceps, voorkant + zijkant schouders (push
Zaterdag: rug, biceps, achterkant schouders (pull)
Zondag: benen (legs)

lijkt me vrij duidelijk waarom sommige spieren 2x per week worden aan gepakt omdat deze simpel weg meer aandacht nodig hebben dan andere. als die elke spier groep 2x per week wou aanpakken zou die wel de UB/LB splitt houden.

lijkt me vrij duidelijk waarom sommige spieren 2x per week worden aan gepakt omdat deze simpel weg meer aandacht nodig hebben dan andere. als die elke spier groep 2x per week wou aanpakken zou die wel de UB/LB splitt houden.

Dat is niet de reden van TS, hij zegt als reden te hebben dat hij het leuk vind om borst en triceps te trainen...

split schema gain je prima met alles 1x per week trainen, TS vergeet dat je met rug ook redelijk wat biceps werk meepakt, zelfde geld voor borst met triceps.

Mijn indeling is als volgt:

Ma: Borst / triceps
Di: Rug / evt buik
Wo:rust
Donderdag:schouders / biceps
Vrijdag: benen.

Terug
Naar boven