XXL Nutrition

vraag

wilco70

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
16%
???
Hallo allemaal,

Ik ben pas begonnen met het gebruik van supplementen.
Op dit mooment gebruik ik Oxyelite als vetverbrander en Jack3d als PWO.
Wat ik nog zoek is een supplement om de spieropbouw te stimuleren.
Wie kan me hier wat tips over geven?

Tip: als eerste - sticky's lezen
als tweede - goed voedingsschema maken
als derde - goed trainingsschema maken
daarna pas kijken met welke supps je zou kunnen beginnen (dat is dan als jij je doel al hebt vastgesteld: spieropbouw of vetverlies)

Wilco,

Het beste als je spieren wilt aanzetten moet je zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Deze kun je heel gemakkelijk hale nuit Whey eiwitten, dus een supplement. Whey zijn eiwitten en deze zijn de bouwstenen van je spieren. Zodra je deze voldoende inneemt, herstellen je spieren sneller. Waardoor je meer groeit. Daarnaast is creatine een enorm goed supplement, deze is bewezen dat het werkt en vergroot je energiesysteem. Waardoor je meer kracht hebt en dus zwaarder kunt trainen.

Als Whey zou ik je de Whey Perfection aanraden. Op elk front de beste keuze, dan praten we over smaak, prijs en kwaliteit. Hiermee heb je een enorm goede basis om verder te bouwen!

Succes,
Ralf

Wat iedereen je hier zal aanraden: goede voeding.

Lees de stickies in de sectie 'Voeding' en maak een goed schema op basis van je dagelijkse behoefte.
Om gemakkelijk aan je eiwitbehoefte te komen kan het weleens handig zijn om Whey shakes toe te voegen aan je schema.

Staar jezelf niet blind op supplementen, neem eerst je training en je voeding onder de loep voordat je allerlei dure dingetjes die vaak niks uithalen gaat kopen.

Oh, en zoals boven mij: Whey Perfection is inderdaad een hele goede keuze!

Als eiwitsupplement kan ik Essence van Syntrax aanbevelen: smaakt goed, klontert niet, eerstklas product met zowel snelle eiwitten (voor direct na de training) als trage eiwitten (zodat je lichaam uren na de training ook nog van eiwitten/aminozuren voorzien wordt). Niet supergoedkoop, ook niet extreem duur. Syntrax heeft ook goede andere producten voor vóór en na de training.
Jack3d en oxyelite zou ik aan de kant gooien. Gewicht verliezen doe je door een juiste calorie-inname en voldoende beweging (vooral cardio met lage intensiteit voor vetverbranding). Besef je dat zowel in Oxyelite als Jack3d 1,3-Dimethylamylamine (Geranium) zit, en dat je dus mogelijk aan het overdoseren bent? Gebruik je wel al een goede multi?

Terug
Naar boven