MuscleMeat

Vraagje aan de Vlamingen.

Peiling Peiling Ik voel me als Vlaming meer verbonden met:

• Nederlanders

Stemmen: 22 48,9%
  • Walloniërs

Stemmen: 2 4,4%
  • Geen van beide

Stemmen: 21 46,7%

• Totaal stemmers
    45

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Hee Belgische bb-broeders, ik vraag me af hoe het nou precies zit met jullie nationale identiteitsgevoel, voelen jullie je nou eigenlijk meer verbonden met Nederlanders of met Walloniërs? Of vinden jullie ons allemaal maar niks? :(

Eum met 2 stukken van Nederland, Zeeuws-Vlaanderen en Noord-Brabant. De taal daar ligt nog vrij dicht bij m'n eigen taal.

Met Walen voel ik me helemaal niet verbonden. België mag imo dan ook direct gesplitst worden. Het is een staat, geen natie. :mad:

Geen van beide maar wil niet zeggen dat we moeten scheiden van Wallonië.

Veel meer met Nederland dan met Wallonie ieg.

Alleen de taal al, maar ook manier van doen. IMO moet Vlaanderen gewoon bij Nederland gevoegd en wallonie bij Frankrijk. Zo had het gewoon altijd moeten zijn.

Verder is de politiek constant aan het bekvechten over federale/communautaire zaken, kijk maar naar B-H-V.

Hier zou de optie 'ik ben Benchmarc' een goede uitkomst bieden voor de Nederlander die dit topic leest :(

Big_T zei:
Veel meer met Nederland dan met Wallonie ieg.

Alleen de taal al, maar ook manier van doen. IMO moet Vlaanderen gewoon bij Nederland gevoegd en wallonie bij Frankrijk. Zo had het gewoon altijd moeten zijn.
Verder is de politiek constant aan het bekvechten over federale/communautaire zaken, kijk maar naar B-H-V.

geen woord meer aan toe te voegen ;)

Walloniërs :nut: :spaz: :coolnana: het zijn gewoon Walen, ok :mier:

maar ik voel me eigenlijk met geen van beiden verbonden :)

Geef mij maar Nederland. Op de één of andere manier vind ik de cultuur van Nederland aansprekend.

Walen spreken frans, dat zegt al genoeg :D

Yep met Nederland, no doubt.
Volgens mij is de levensstijl van de Nederlanders het meest gelijkend als de onze, al zijn er daar ook wel fundamentele verschillen (het mag dan nog cliché klinken :D)

Ik vind de Nederlanders trouwens een geweldig volk(en dat heeft niets te maken met dit forum), met de walen heb ik die voeling niet.

I'm with Santoz and Monstergirl

ik ben een op een blauwe maandag (en aantal dagen erna) met een kameraad naar frankrijk gefietst. Zolang de mensen Nederlands spraken (nou ja, enigszins dan) was het feest! Geen probleem met het vinden van een slaapplek en supergezellige mensen. Het franse gedeelte was k*t. Daar wilden we echt zo snel mogelijk weg.....

Er moet toch iemand op ons zuiderse vriend stemmen :D .

Op één of andere manier voel ik me nog altijd meer verwant met Walen dan met Nederlanders. Al ben ik helemaal voor een voldoende federalisering, van een splitsing ben ik geen voorstander. Laten we het concept 'taal' nu ook niet overschatten. En natuurlijk zijn er verschillen in cultuur tussen noord en zuid, dat geldt minstens eventueel tussen vlaanderen en nederland.

nee niet bij de keeskopjes, mogen hun cultuur van haring,kaas en flodders houden ;)

liefst onafhankelijk vlaanderen :D

Vlaanderen onafhankelijk, België barst! :shoot:

die optie 'geen van beide' verknoeid eigenlijk de poll he ..

Belgie had nooit onafhankelijk moeten worden van Nederland, dus terugvoegen die handel.

maar nog mooier zou zijn als de hele benelux eenstemeer op zou gaan in een groot frankrijk :D

en als vlaanderen onafhankelijk wordt, en jullie annexeert? :evil:

'k zou maar m'n westvlaams oppoetsen als ik jullie was :evil2:

Bah annexatie met Nederland, mag er niet aan denken. Die pipo's moeten maar es mooi Zeeuws-Vlaanderen gaan afgeven ja. :mad:

Terug
Naar boven