AndroidHealthClinic

Vraagje aan de Vlamingen.

Peiling Peiling Ik voel me als Vlaming meer verbonden met:

• Nederlanders

Stemmen: 22 48,9%
  • Walloniërs

Stemmen: 2 4,4%
  • Geen van beide

Stemmen: 21 46,7%

• Totaal stemmers
    45
jaloers? :D

ik vind daar niets overdreven aan... beetje patriotisme mag wel

is het overdreven om zich eerst belg te voelen?
is het overdreven om de nationale vlag te bezitten?
is het overdreven om mensen te herinneren aan de leuze van België?
is het overdreven om te weten hoe het wapenschild van België eruitziet?

mja, kijk, dat jij niet enthousiast over je land bent is jouw probleem, maar ga vooral ZELF niet overdrijven hé :)

Santoz zei:
Hierin geef ik je 100% gelijk maar ik vrees, en dat moeten ze ons wel meegeven, dat België nooit of te nooit zo'n sterk nationaliteitsgevoel zal hebbel als pakweg Nederland en dan spreek ik nog niet over de USA etc.
Daarvoor zijn we gewoon te verdeeld, ok soms zie je dat gebeurtenissen (sport, Dutroux-affaire,...) mensen dichter bij elkaar kunnen brengen maar het enthousiasme druipt er nooit af zoals het er af druipt in andere landen, kijk naar Nederland...

maar als iedereen dan redeneert van : het enthousiasme druipt er niet vanaf, ik zal toch maar lief het meegaand schaap spelen, dan zal er nooit iets veranderen ! en dt wil ik niet toelaten! IK zal geen meeloper zijn in het opkomend separatisme

Deejay_Spike zei:
jaloers? :D

ik vind daar niets overdreven aan... beetje patriotisme mag wel

is het overdreven om zich eerst belg te voelen?
is het overdreven om de nationale vlag te bezitten?
is het overdreven om mensen te herinneren aan de leuze van België?
is het overdreven om te weten hoe het wapenschild van België eruitziet?

mja, kijk, dat jij niet enthousiast over je land bent is jouw probleem, maar ga vooral ZELF niet overdrijven hé :)

Het allemaal bij elkaar maakt het overdreven in mijn opzicht. En nee, ik voel me niet supertrots om nederlander te zijn, ik voel me niet meer dan de andere europiaan (behalve dan duitsers :D)

Spike, we kunnen dan een totaal verschillende mening hebben, maar ik vind het toch mooi hoe je er voor uitkomt. :thumbs:
En Var, Nederlanders hèbben ook niks om trots op te zijn, dus ik begrijp je volkomen! :D j/k

Deejay_Spike zei:
moet ik je gelijk in geven. nu ja, 't voordeel op graspop is da ge der zoveel van drinkt da ge da na nen tijd niet meer smaakt.
Das een feit ja maar het nadeel is wel dat je het de laatste dag aan de toog echt dat gistend bier ruikt,echt om te kokhalzen als je met een kater uit je tentje komt ;)

Big_T zei:
Ik heb een hekel aan Di Rupo. En volgens mij is die man niet eens zo intelligent, zijn nederlands lijkt nergens op (voor zo iemand schandalig) en hij heeft nog nooit 1 vraag op een verstandige manier beantwoord in een interview, of het nu een franstalig of nederlandstalig interview is. 70% van de Walen hebben een job die betaalt is door de staat, van de overige 30% is meer dan de helft aan het stempelen. En wie denk je dat heel dat grapje betaald? Juist: Vlaanderen.

ps: Belgisch/Vlaams bier is the best, probeer Duvel, Palm en Kriek eens ;)

no offence maar duvel => prullenbak
wat een ongeloofelijke k*tnasmaak, hoe dat je dat kan drinken :kots:

mja maar spike is nog iets anders eh.. das nen brusseleer :p

Voel me met geen van de twee verbonden. Belgisch bier is veruit het beste. Die Hollandse nest is niet te drinken!!

nou heb de eerste pagina zo gelezen en vindt dat allemaal prachtig om te lezen . denk dat de meeste nederlanders de belgen ook allemaal wel tof vindne .ik in elk geval wel :cool:

Santoz zei:
Ik ben dus zoals ik al zei niet pro-wallonië maar denk je echt dat we met een onafhankelijk Vlaanderen beter zouden af zijn??
Denk eens even na...
ik denk dat niet, ik ben er zeker van, weet je hoeveel wallonië ons jaarlijks kost???
gooi wallonië er uit en we zijn van onze schulden verlost (en gooi de profiteurs die nog nooit hebben gewerkt en geen woord nederlands spreken ook maar van de dop!)
en als antwoordt op de hoofdvraag, ik kom veel beter overeen met Nederlanders dan met walen.

geen van beide imo

we hebben alle drie aparte gewoonten en gebruiken , bij de een al wat meer dan de andere , dat wel.

enrico zei:
(en gooi de profiteurs die nog nooit hebben gewerkt en geen woord nederlands spreken ook maar van de dop!)
Er zijn er ook genoeg die wèl Nederlands spreken maar ook nog nooit gewerkt hebben. Gooi die er ook maar af.

enrico zei:
ik denk dat niet, ik ben er zeker van, weet je hoeveel wallonië ons jaarlijks kost???
Weet jij het?

enrico zei:
gooi wallonië er uit en we zijn van onze schulden verlost (en gooi de profiteurs die nog nooit hebben gewerkt en geen woord nederlands spreken ook maar van de dop!)
Kan jij mij zeggen uit wat onze schulden bestaan (herkomst en bedrag/aandeel) en welk aandeel Wallonië daar precies in heeft?

No offence, maar je argumenten zijn volgens mij totaal ongegrond, verder geef ik je geen gelijk en geen ongelijk maar geloof me op m'n woord: het is niet zo simpel als dat jij het beschrijft!

Santoz zei:
Weet jij het?

Kan jij mij zeggen uit wat onze schulden bestaan (herkomst en bedrag/aandeel) en welk aandeel Wallonië daar precies in heeft?

No offence, maar je argumenten zijn volgens mij totaal ongegrond, verder geef ik je geen gelijk en geen ongelijk maar geloof me op m'n woord: het is niet zo simpel als dat jij het beschrijft!
België heeft nog altijd schulden. Als de geldstroom naar Wallonië zou stoppen, zou je dat geld kunnen gebruiken om de schuld af te betalen die we als land hebben bedoelt enrico, of niet. Weet niet direct meer wanneer ze zijn ontstaan, 30-40 jaar geleden? Als je een lening afsluit, en dan een andere om de vorige af te betalen en ga zo maar door... Dan krijg je een hoop schulden. En dat hebben enkele ministers ons gelapt en daar draaien we nu nog altijd voor op.

Langs de andere kant: Als België gesplitst zou worden, wie betaalt dan die schulden af? ???

Samu zei:
België heeft nog altijd schulden. Als de geldstroom naar Wallonië zou stoppen, zou je dat geld kunnen gebruiken om de schuld af te betalen die we als land hebben bedoelt enrico, of niet. Weet niet direct meer wanneer ze zijn ontstaan, 30-40 jaar geleden? Als je een lening afsluit, en dan een andere om de vorige af te betalen en ga zo maar door... Dan krijg je een hoop schulden. En dat hebben enkele ministers ons gelapt en daar draaien we nu nog altijd voor op.

Langs de andere kant: Als België gesplitst zou worden, wie betaalt dan die schulden af? ???
Ik ontken ook helemaal niet dat er geen uitgaande kasstromen naar Wallonië gaan, maar er zijn ontzettend veel mensen die de volledige schuld op de walen afschuiven. Je moet echt niet denken dat in deze economische tijden, welke partij welk land of welk gebied dan ook, massa-geldstromen zal toelaten die niet voor een win-win situatie zorgen. Da's een fabeltje dat Vlaams-nationalisten maar al te graag gebruiken.
Laat het duidelijk zijn, ik pleit niet voor Wallonië he, ik wil gewoon maar even zeggen dat je verder moet kijken dan gewoon maar meelopen met de hoop terwijl je eigenlijk van haren nog pluimen afweet...

Weet ik Santoz. Dat er geldstromen zijn is geweten, maar hoeveel heb ik geen idee van. En daar zwijg ik dus ook wel over, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de getallen.
En baseer mijn uitspraak "splits België" ook niet alleen op dat feit, zijn nog genoeg andere redenen.

Wel ik weet het ook niet, wat ik wel weet is dat ze niet allemaal de schuld zijn of betrekking hebben op Wallonië.
Net daarom dat ik ook pleit voor wat realisme op dat gebied.
Maar ik begrijp de onpopulariteit van Wallonië wel :).

enrico zei:
en als antwoordt op de hoofdvraag, ik kom veel beter overeen met Nederlanders dan met walen.

Dat is altijd hetzelfde verhaal. 60 jaar geleden was het omgekeerd. Toen hoorde je hen ook niet klagen. No-offence, maar ik denk niet dat jij iemand bent die een enorme dossierkennis heeft over dit onderwerp. Laat het dus maar over aan de politici van dit land. Zij zullen wel de juiste beslissingen maken. Ik zeg niet dat ik het super vind dat er veel geld naar daar gaat, maar die situatie zal ooit wel ooit eens terug keren. Dat heb je nu eenmaal in een federaal land.

ik heb indd de dossierkennis niet maar het is geen geheim dat er heel veel geld vanuit Vlaanderen naar wallonië wordt gesluisd heh...
en dat is niet 't enige, waarom hangen de autowegen hier vol met flitspalen en zijn ze ginds op 1 hand te tellen?
mogen zij wel te snel rijden dan?

Terug
Naar boven