MuscleMeat

Vraagje aan de Vlamingen.

Peiling Peiling Ik voel me als Vlaming meer verbonden met:

• Nederlanders

Stemmen: 22 48,9%
  • Walloniërs

Stemmen: 2 4,4%
  • Geen van beide

Stemmen: 21 46,7%

• Totaal stemmers
    45
Vlamen zijn een soort friezen....

JollyJumper zei:
Wallonie kost Vlaanderen enorm veel geld omdat de werkloosheid er hoog ligt. Mede door de vele migranten die er godganse dagen 'thug life' spelen in de ghetto's ala Molenbeek...

nuff said :mad:
Nu nog het verschil tussen Wallonie en Brussel leren kennen en je zit helemaal goed :thumbs: . Oja, en wat wonen er toch gek weinig vreemdelingen in Antwerpen hé ?

Var zei:
Vlamen zijn een soort friezen....
Nee. Friezen zijn contactgestoorde autisten die iedereen wantrouwen die niet uit Friesland komt.
Een vlaming is niet contact gestoord, die geeft gewoon antwoord als je de tijd of de weg vraagt, dat heb ik helaas in Friesland nog niet meegemaakt.

eeuh ik vind primus de ranzigste pils dat er is ja, vergelijkbaar met afwaswater.. dus weet ni wa gij daar ni serieus aan vindt? :s

want? primus is nog erger als Stella Artois?

ik heb in Gent wel heel veel Belgische trapisten biertjes geproeft, maar daar kan ik me weinig meer van herinneren. :D

ja maar trappisten is nog een geval apart hé, daar zijn er mar 6 van over de wereld
trappist wordt nog in het klooster gemaakt door paters en zijn meestal zwaardere bieren.

ja en primus is 10 keer erger geloof me maar ;)

euh dat bedoelde ik juist, dacht dat je primus beter vond :eek:

Nederlanders moeten zeker praten over bier ... :rolleyes:

Heiniken is pisbier, nog erger dan urine itself :D

exarchos zei:
stond vandaag een leuk stuk over Belgie in de volkskrant, over een Marshall plan voor Wallonie, het kwam van die Italiaanse Rode Wallonier, Di Rupo ofzo. Die lui vangen alleen maar geld en zijn zo passief als de pest daar in Wallonie.
Ik heb een hekel aan Di Rupo. En volgens mij is die man niet eens zo intelligent, zijn nederlands lijkt nergens op (voor zo iemand schandalig) en hij heeft nog nooit 1 vraag op een verstandige manier beantwoord in een interview, of het nu een franstalig of nederlandstalig interview is. 70% van de Walen hebben een job die betaalt is door de staat, van de overige 30% is meer dan de helft aan het stempelen. En wie denk je dat heel dat grapje betaald? Juist: Vlaanderen.

ps: Belgisch/Vlaams bier is the best, probeer Duvel, Palm en Kriek eens ;)

ik voel met met geen van beiden verbonden,

dit voor de simpele reden dat mijn nationaal identiteitsgevoel uitgesproken BELG is !

ja mensen, ik ben eerst en vooral BELG, en trots om het te zijn, hoe erg sommige Vlamingen de Walen proberen af te breken, of andersom. Ik ben dan ook trots om te melden dat ik de Belgische vlag in men kamer heb opgehangen.

Ik voel met verbonden met België, punt uit!

Ik vind het trouwens schandalig over hoe Vlamingen soms denken over franstaligen en Walen... soms denk ik ook, kijk eerst in de spiegel voor je iemand anders begint te bekritiseren.

THIS, is my pride :

armoiries_royales.jpg

L'UNION FAIT LA FORCE
EENDRACHT MAAKT MACHT

ps : ooit was het andersom, en was Wallonië rijker dan Vlaanderen. Heeft Wallonië dan gezegd kom, we splitsen want ze kosten ons geld? neen. vind het dan weer smerig dat als de situatie omgedraaid, veel vlamingen zo beginnen te denken.

Mensen die overdreven trots zijn op het nationaliteit, die er eigenlijk niks hebben om trots op te zijn... :rolleyes:

*cough* friezen/belgen *cough*

Var zei:
Mensen die overdreven trots zijn op het nationaliteit, die er eigenlijk niks hebben om trots op te zijn... :rolleyes:

*cough* friezen/belgen *cough*

wat weet jij van mij en waar ik trots op ben?

ik ben niet overdreven trots op mijn nationaliteit. is het omdat ik de belgische vlag heb in mijn kamer? ho maar, de vlamingen die hetzelfde doen met de vlaamse leeuw is dat dan wel ok?

zouden meer mensen trots zijn op hun land en hun land beter willen maken, er zouden minder problemen zijn denk ik. Solidariteit is trouwens ook iets wat mensen minder en minder hebben

Deejay_Spike zei:
zouden meer mensen trots zijn op hun land en hun land beter willen maken, er zouden minder problemen zijn denk ik. Solidariteit is trouwens ook iets wat mensen minder en minder hebben
hier zeg je me toch wat, vergeet niet dat nationalisme een oorzaak is geweest in de 2 wereldoorlogen! maar denk niet dat je het zo expliciet bedoelde.

zie overigens het verband ook niet direct met solidariteit? (denk aan multi culti :D )

@Spike

Vergeet je wel niet te stemmen op de poll ? Mijn ene stem staat daar wat alleen :D .

-Nederlanders zijn cool en wreed sociaal dus numero uno.
-Stella,duvel,en jup zijn de zaligste belgischebiertjes en hebben al menig hollander geveld.
-Maes is het ranzigste belgische bier,just try graspop.
-Friezen zijn echt weird(no offence)

Deejay_Spike zei:

Hierin geef ik je 100% gelijk maar ik vrees, en dat moeten ze ons wel meegeven, dat België nooit of te nooit zo'n sterk nationaliteitsgevoel zal hebbel als pakweg Nederland en dan spreek ik nog niet over de USA etc.
Daarvoor zijn we gewoon te verdeeld, ok soms zie je dat gebeurtenissen (sport, Dutroux-affaire,...) mensen dichter bij elkaar kunnen brengen maar het enthousiasme druipt er nooit af zoals het er af druipt in andere landen, kijk naar Nederland...

Deejay_Spike zei:
wat weet jij van mij en waar ik trots op ben?

ik ben niet overdreven trots op mijn nationaliteit.

ik ben eerst en vooral BELG, en trots om het te zijn

nationaal identiteitsgevoel uitgesproken BELG is

Ik voel met verbonden met België, punt uit!

Ik ben dan ook trots om te melden dat ik de Belgische vlag in men kamer heb opgehangen.

THIS, is my pride :
http://www.arquebusiers.be/images/ecu/armoiries_royales.jpg
L'UNION FAIT LA FORCE
EENDRACHT MAAKT MACH

:eyes:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven