Fitness Seller

Vraagje over videokaart

Mysterio3

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Ik ben een pc aan het samenstellen

En er is een videokaart van 177 euro van ASUS ATI Radeon HD 4890

De Clock speed is 850 mhz en de snelheid geheugenklok is 3.9 ghz en geheugen is 1 GB

Een andere videokaart van 191 euro van Sapphire Vapor X ATI Radeon HD 4890

De Clock speed is 870 mhz en de snelheid geheugenklok is 1.05 ghz en geheugen is 2 GB

Wat ik me dus afvroeg was de snelheid van de geheugenklok of dat heel belangrijk was ?? Of ligt het aan de geheugen van 1 GB en 2 GB verschil .. want ik zie nu ook dat een ASUS van 183 euro 900 mhz heeft en 4 ghz snelheid geheugenklok ???

Kijk eens aan zelf samenstellen, is een begin succes ermee.

Snelheid van het geheugen is wel belangrijk, want dat is de snelheid waarop het draait. Ik denk dat die 2GB versie langzamer is dan die 1GB. Dit omdat de 1GB op een 4x zo hogere snelheid draait dus alles 4x zo snel doet als de 2GB, maar omdat die 2GB heeft zou die wel meer instructies kunnen verwerken maar de snelheid die dat daarop doet is alsnog niet 4x sneller dan die 1GB versie.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk eens aan zelf samenstellen, is een begin succes ermee.

Snelheid van het geheugen is wel belangrijk, want dat is de snelheid waarop het draait. Ik denk dat die 2GB versie langzamer is dan die 1GB. Dit omdat de 1GB op een 4x zo hogere snelheid draait dus alles 4x zo snel doet als de 2GB, maar omdat die 2GB heeft zou die wel meer instructies kunnen verwerken maar de snelheid die dat daarop doet is alsnog niet 4x sneller dan die 1GB versie.

Ach zo dan neem ik de ASUS ATI Radeon HD 4890 van 183 euro

Die heeft 900 mhz clock speed, snelheid van geheugenklok is 4 ghz en 1 GB geheugen .. goede keus voor gaming en al ?

Ach zo dan neem ik de ASUS ATI Radeon HD 4890 van 183 euro

Die heeft 900 mhz clock speed, snelheid van geheugenklok is 4 ghz en 1 GB geheugen .. goede keus voor gaming en al ?

Dat is zker een hele leuke kaart om te gamen.

ICM met een Duo Core 2,8Ghz + 500GB 7200 en DDR3 heb je een hele leuke game pc

Dat is zker een hele leuke kaart om te gamen.

ICM met een Duo Core 2,8Ghz + 500GB 7200 en DDR3 heb je een hele leuke game pc

Ik had deze pc samengestelt .. mijn doelen zijn dus gamen/internet/videos en muziek

Misschien wat overdreven en misschien dat het minder kan .. ik weet niet eens of de onderdelen samen kunnen verbonden worden dus ja .. en ik weet niet of er koeler bij moet .. misschien heel dom samengesteld maar ben echt n00b dus heb je hulp nodig Dennis

http://i28.tinypic.com/2yxniqd.jpg

Dat die sapphire duurder is komt omdat deze 2gb video geheugen heeft en ook een andere koeler ;)
Die Asus is nog ietsje sneller dan die andere ASUS en Sapphire maar die 4ghz snelheid is eigenlijk verkeerd ingevoerd.. Het type geheugen wat er gebruikt wordt ik GDDR4 maar omdat het type 4 is doet veel fabrikanten de geheugenklok x4 dus Die vapor X zou dan 4,2 ghz zijn :)

Wat is de rest van je systeem ?

Dat die sapphire duurder is komt omdat deze 2gb video geheugen heeft en ook een andere koeler ;)
Die Asus is nog ietsje sneller dan die andere ASUS en Sapphire maar die 4ghz snelheid is eigenlijk verkeerd ingevoerd.. Het type geheugen wat er gebruikt wordt ik GDDR4 maar omdat het type 4 is doet veel fabrikanten de geheugenklok x4 dus Die vapor X zou dan 4,2 ghz zijn :)

idd, wat is de rest?

of gewoon 2 van doe asus 4890 erin pompen, dan weet je zeker dat er met jou niet te ****en valt :p alhoewel je dan wel crossfire moet hebben, en dat is niet zo fraai vind ik zelf

Dus Sapphire Vapor X is veel beter? die is maar 8 euro duurder dan neem ik die

Dit is samengesteld, ik weet niks van pc's dus niet hard zijn ofzo .. wil gewoon beetje game pc en kunnen internetten met films en muziek .. en dat internet snel gaat enz. :p
http://i28.tinypic.com/2yxniqd.jpg

Als ik er zo snel mn ogen over laat rollen is het geen slecht systeem, zal even wat dieper onderzoek doen :cool:

Ze moeten wel op elkaar aansluiten natuurlijk en ik ga veranderen in een Sapphire Vapor X als het zo is met die snelheid van de geheugenklok van 4.2 ghz

Die vaporx is lekker stil dat is wel aan te raden als je een 4890 koopt ;)
Maar de videokaart zal zeker niet je zwakste punt zijn in dit systeem ;)

Ze moeten wel op elkaar aansluiten natuurlijk en ik ga veranderen in een Sapphire Vapor X als het zo is met die snelheid van de geheugenklok van 4.2 ghz
als ide geheugenklok echt 4,2 is dat echt pro :D

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

btw, je weet zeker dat alles op elkaar aansluit? just in case :p

Die vaporx is lekker stil dat is wel aan te raden als je een 4890 koopt ;)
Maar de videokaart zal zeker niet je zwakste punt zijn in dit systeem ;)

Dat is zalig als die stil is :D

Wat is wel zwak :p ?

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

als ide geheugenklok echt 4,2 is dat echt pro :D

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

btw, je weet zeker dat alles op elkaar aansluit? just in case :p

Ja, maar je weet het dus niet zkr? want anders neem ik die van ASUS aangezien die dan 4 x sneller is

Ik weet niet of het op elkaar aansluit .. dat vroeg ik juist aan jou .. ben op het gebied van pc inhoud n00bisch :D

Dat is zalig als die stil is :D

Wat is wel zwak :p ?

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

Ja, maar je weet het dus niet zkr? want anders neem ik die van ASUS aangezien die dan 4 x sneller is

Ik weet niet of het op elkaar aansluit .. dat vroeg ik juist aan jou .. ben op het gebied van pc inhoud n00bisch :D

haha, zal ik wel allemaal even tjekken dan

haha, zal ik wel allemaal even tjekken dan

Karma on it's way .. als je me systeem perfect kan maken en het een redelijk game pc is die goed kan gamen en waarbij dan internet/film/muziek (heb je niet zo'n zware pc voor nodig) kan doen Budget is max 750 euro denk ik zo

En heb bij veel forums gelezen dat de Sapphire beste merk is van de ATI Radeons maar die snelheid was wel arm zalig .. dus als je dat ff uitvist graag ;)

wat is je product nummer van je ram? volgensmij heb je ddr2 terwijl je mobo 3gb ondersteunt, 4 slots.. volgensmij kan je dan ook nog het beste 4x1gb nemen, maar dat weet ik niet zeker

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

Karma on it's way .. als je me systeem perfect kan maken en het een redelijk game pc is die goed kan gamen en waarbij dan internet/film/muziek (heb je niet zo'n zware pc voor nodig) kan doen Budget is max 750 euro denk ik zo

En heb bij veel forums gelezen dat de Sapphire beste merk is van de ATI Radeons maar die snelheid was wel arm zalig .. dus als je dat ff uitvist graag ;)

hehe, ik doe mn best :D

sapphire is idd een goed merk, asus ook wel.. maar heb altijd het gevoel dat dat meer een mobo merk is

Neem een intel processor een Q serie of Duo Core, in benchmarks zijn ze sneller en beter dan de AMD

wat is je product nummer van je ram? volgensmij heb je ddr2 terwijl je mobo 3gb ondersteunt, 4 slots.. volgensmij kan je dan ook nog het beste 4x1gb nemen, maar dat weet ik niet zeker

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

hehe, ik doe mn best :D

sapphire is idd een goed merk, asus ook wel.. maar heb altijd het gevoel dat dat meer een mobo merk is

Uhm, ik heb de website nog open staan .. hier is de link met mijn winkelmandje weet niet of jij het kan zien .. ff proberen

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje

dat is een goed systeem. idd je hebt ddr 3 ram nodig.
4 * 1 zou ik niet steken 2 * 2 is beter, kan je later nog 2 * 1 of 2 * 2 bijsteken

Terug
Naar boven