MuscleMeat

Vraagje voor de visoliekenners

Peiling Peiling Welke?

• Flaxseed Oil Softgels

Stemmen: 1 4,2%
  • Fish Oil

Stemmen: 12 50,0%
  • Omega 3-6-9

Stemmen: 7 29,2%
  • Andere.... (post welke)

Stemmen: 4 16,7%

• Totaal stemmers
    24
braakneigingen, suf gevoel enzo... steeds wanneer ik een boer moest laten kwam er een vissmaak naar boven... tegen einde van de dag was het over nu durf ik er geen meer in te nemen...

heb ik in het begin, 1e week ofzo) ook gehad bij mn CLA caps..bij visolie nooit gehad, maarwas na 1-2 weekjes wel weg (geen dufheid/braakneigingen)

1 is beetje weinig vind je niet? of neem je er nog meer

Als op mijn potje omega 3 onder de gebruiksaanwijzing: "1 softgel per dag s'ochtends" staat ga ik er geen 3 slikken é :)
Dit is trouwens de samenstelling van mijn visolie:
(per capsule) Visolie (omega-3-vetzuren) 1000 mg
- gestandaardiseerd op relatieve vetzuurpercentages:
18% EPA en 12% DHA

1gr visolie per dag is echt TE weinig hoor, op mijn potje staat dat ik er 3 moet nemen per dag (now)
zelfs op die dingen van de ETOS staat dat je er 2 moet nemen. en ik neem aan dat je weet, dat je als sporter meer moet nemen dan de gemidd tokkie?

1gr visolie per dag is echt TE weinig hoor, op mijn potje staat dat ik er 3 moet nemen per dag (now)
zelfs op die dingen van de ETOS staat dat je er 2 moet nemen. en ik neem aan dat je weet, dat je als sporter meer moet nemen dan de gemidd tokkie?

Het licht er aan wat de inhoud van je Caps is.

als je even mijn eerdere post leest, staat duidelijk in wat je nodig hebt.

ik neem 2 Natufit Omega3 forte caps per dag.

1 s'morgens en 1 om +-16:00u

die hoeveelheid moet je ook nemen.

dat is met het ene merk 6 caps en de andere 2-3

Denk ik niet. Kijk, ik eet elke week wel wat zalm en tonijn erbovenop, en dan vergeet ik nog m'n noten te vermelden. Elke ochtend 1 viscaps. als aanvulling volstaat als ik bekijk wat ik verder al binnenkrijg van vetjes.

edit, de TS wilde het voor de cut. en in de Cut is het zeker wel handig om meer visolie/cla te nemen dan dat je gewoon eet. want wat californication ook zegt, als je genoeg andere vis/noten etc eet hoeft die visolie niet meer. maar dat doe ik niet in de cut!

en porterhouse, ik geloof nooit in die "dit heb je nodig" verhaaltjes, want je weet zelf ook wel dat een 120kg wegende bb'er meer (Van alles) nodig heeft dan een couch patato in dwerg formaat (om maar eventjes de 2 uitersten te noemen)

ja..maar 1000gr visolie = 1000gr visolie , maakt niet uit van welk merk. enige verschil zijn soms de toevoegingen maar bij 1 cap zal dat verschil nooit zo groot zijn

1liter melk is ook 1 liter melk.

Volle melk
Halfvolle melk
Magere Melk.

wat ik dus bedoel is de hoeveelheid totaalgehalte aan EPA/DHA van rond de 1000 milligram per dag. in de juiste verhouding.;)

ja die had ik ge-edit he :P na je post gelezen te hbben

Ik neem ze te pas en te onpas bij de maaltijd, ik denk ongeveer 30 a 40 caps per dag :)

edit, de TS wilde het voor de cut. en in de Cut is het zeker wel handig om meer visolie/cla te nemen dan dat je gewoon eet. want wat californication ook zegt, als je genoeg andere vis/noten etc eet hoeft die visolie niet meer. maar dat doe ik niet in de cut!

en porterhouse, ik geloof nooit in die "dit heb je nodig" verhaaltjes, want je weet zelf ook wel dat een 120kg wegende bb'er meer (Van alles) nodig heeft dan een couch patato in dwerg formaat (om maar eventjes de 2 uitersten te noemen)

Het is mijn advie om totaalgehalte aan EPA/DHA van rond de 500 milligram per dag. te nemen met een lichaamsgewicht tussen de 60-80kg.

en totaalgehalte aan EPA/DHA van rond de 1000 milligram per dag.

met een lichaamsgewicht van 80-100kg

alles is de juiste verhouding.

maar als je je eigen ding doet is het ook goed ik geef alleen maar een advies.

Het is mijn advie om totaalgehalte aan EPA/DHA van rond de 500 milligram per dag. te nemen met een lichaamsgewicht tussen de 60-80kg.
en totaalgehalte aan EPA/DHA van rond de 1000 milligram per dag.
met een lichaamsgewicht van 80-100kg
alles is de juiste verhouding.
maar als je je eigen ding doet is het ook goed ik geef alleen maar een advies.

Mijn caps bevatten per 3 stuks:
15mg vitamine E
totaal 1500mg omega 3 vetzuren, waarvan:
-270mg EPA
-180mg DHA

Ik weeg 95kg, dus hoeveel zou ik hiervan moeten nemen ?
(is 30 a 40 caps per dag slecht ??)

Maximumgrenzen
Voor EPA en DHA wordt in Frankrijk een maximumgrens (of dagelijks aanbevolen hoeveelheid) vastgesteld van ongeveer 2g/d. De Amerikaanse Food and Drug Administration beschouwt 3 g/d als een maximum. Boven die grens kan het voedingsbelang van de omega-3-vetzuren niet meer worden aangetoond. Het gaat hier niet om een veiligheidsgrens, dwz een hoeveelheid waarboven zich een gezondheidsrisico voordoet.
De Hoge Gezondheidsraad meent dat het toenemend aantal voedingsmiddelen verrijkt met omega-3-vetzuren, ertoe zal leiden dat een onbekend percentage van de bevolking 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (RDA) zal overschrijden, rekening houdend met de verschillende verbruikte voedingsmiddelen op één dag. Daarom pleit de Hoge Gezondheidsraad voor een zeer duidelijke etikettering.

Jij neemt 30 a 40 caps. dus 2700+1800 = 4500mg per dag minimaal, lijkt me dus te veel.

Trouwens, kost je dat geen fortuin?

lijkt me een grapje van langeman..anders zou het wel heel debiel zijn als je echt 40 visolie caps per dag slikt

ik neem er 2 s'middags

Maximumgrenzen
Voor EPA en DHA wordt in Frankrijk een maximumgrens (of dagelijks aanbevolen hoeveelheid) vastgesteld van ongeveer 2g/d. De Amerikaanse Food and Drug Administration beschouwt 3 g/d als een maximum. Boven die grens kan het voedingsbelang van de omega-3-vetzuren niet meer worden aangetoond. Het gaat hier niet om een veiligheidsgrens, dwz een hoeveelheid waarboven zich een gezondheidsrisico voordoet.
De Hoge Gezondheidsraad meent dat het toenemend aantal voedingsmiddelen verrijkt met omega-3-vetzuren, ertoe zal leiden dat een onbekend percentage van de bevolking 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (RDA) zal overschrijden, rekening houdend met de verschillende verbruikte voedingsmiddelen op één dag. Daarom pleit de Hoge Gezondheidsraad voor een zeer duidelijke etikettering.

Jij neemt 30 a 40 caps. dus 2700+1800 = 4500mg per dag minimaal, lijkt me dus te veel.

Ok, dus volgens het FDA zou ik maximaal 6 caps kunnen nemen (3000mg) maar er staat bij dat het niet om een veiligheids grens gaat. Dus slecht zal het niet zijn om nog meer te nemen.

Is het niet juist goed om een hoog HDL te hebben ?

lijkt me een grapje van langeman..anders zou het wel heel debiel zijn als je echt 40 visolie caps per dag slikt

Dan zijn mensen die twee eetlepels (25000mg) lijnzaadolie of levertraan per dag nemen ook debiel terwijl veel mensen dat hier doen. Is alleen maar gezond lijkt mij, ik heb nog nooit wat slechts gelezen hierover.

Terug
Naar boven