XXL Nutrition

vragen ivm gebruik HGH en insuline

green man zei:
Groeihormoon zou ik persoonlijk ook niet nemen. Acromegalie is inderdaad een mogelijk verschijnsel. Acros wil zeggen extremiteiet zoals neus handen, oren, kin, penis en mega moet ik niet uitleggen zeker.
Je riskeert dus van een ongelooflijk lelijk kinnebakkes te kweken of oorlellen tot op uw gat. En er is wel een correlatie met de dosis maar zeggen dat je deze bijwerkingen niet kan krijgen bij lage dosissen is fout!
Daarbij verhoogt het je cardiovasculair risico door oa het induceren van hypertensie en zit er een resem van andere bijwerkingen aan verbonden.
Informeer je eerst goed op een wetenschappelijke bron!!! En niet van die knoopsgatgeleerden die denken dat ze er iets van weten. Met deze spullen ben je veel gevaarlijker bezig dan iemand in de bb wereld zal willen toegeven.

weinig artsen die bekend zijn met het toedienen van groeihormoon bij gezonde sporters. de mogelijke bijwerkingen ervan zijn bekend ja, maar ik ken persoonlijk 4 mensen die momenteel bezig zijn met sth, 4 iu per dag en geen van alle lijkt nog op een stripfiguur. overigens eist dopinggebruik altijd zijn tol. topsport is al niet gezond, de doping die ervoor nodig is al helemaal niet. het is goed bedoelt de waarschuwing, maar de meeste topsporters zullen niet zomaar langs de arts gaan en zeker niet in de wielerwereld met de huidige klopjacht op doping. geef deze jongen die info die die nodig heeft, wijs hem op de mogelijke bijwerkingen, meer kunnen we niet doen. maar er zijn zoveel indianenverhalen over sth in de wereld. ik vind de insuline de gevaarlijkere factor in het geheel, niet op tijd genoeg kh kan je in coma krijgen als je pech hebt, al voel je die hypo's wel aankomen, maar je moet wel op tijd je suikers hebben dan.

Till Failure zei:
Ik denk niet dat die uitpuilende buik word veroorzaakt door insuline. Je krijgt het denk ik door Gh. Want ALLE organen groeien met Gh niet alleen spieren. En dus ook je darmen. Dat verklaart het denk ik. Insuline kan wel littekens op je buik geven van de subcutane spuiten. Dat wel.

waarom hebben de bodybuilders die toen het net op de markt kwam dit verschijnsel niet en de huidige generatie wel?? zoek maaris op wanneer insuline om de hoe kwam kijken binnen de bb en de verandering van de fysieken.

Het zou moeten gebruikt worden onder monitoring van de bloedspiegels. Er is namelijk een negatieve teurkoppeling op je eigen hormonenbalans en heeft ook implicaties op je waterbalans, nierfunctie, ionenhuishouding enz enz
Spreken over "normale doseringen" is dus eigenlijk(sorry als ik cru ben) nonsens. Er zijn geen "normale doseringen." Elke toedienig beoogt een overstijging van de fysiologische waarden en is dus per definitie abnormaal.
Neem van mij aan dat als je niet onder medische begeleiding staat dat je met vuur speelt!!!
Zelfs als je onder begeleiding staat is het balanceren op een slappe koord voor de begeleidende arts!
Ik vind het ok dat mensen er voor kiezen om het te gebruiken(niet voor insuline!!), maar ik pleit voor meer voorzichtigheid. Er is jammer genoeg een taboe rond deze middelen, waardoor niemand goed begeleid wordt.

green man zei:
Ik vind het ok dat mensen er voor kiezen om het te gebruiken(niet voor insuline!!), maar ik pleit voor meer voorzichtigheid. Er is jammer genoeg een taboe rond deze middelen, waardoor niemand goed begeleid wordt.

hier ben ik het zeker mee eens :) dat er een gevaar aan kleeft ok, maar je kan het ook overtrekken. ik heb in mijn omgeving nog niet meegemaakt dat mensen problemen kregen. ik denk dat je eerder problemen krijgt van de steroiden en diuretica dan van sth.

Ik weet niet of het waar is, maar laat ik de hypothese toch eens opgooien ; zou het niet kunnen dat door die enorme dieëten van tegenwoordig de organen, maag, lever, alvleesklier zodanig belast worden dat ze onder GH gebruik meer groeien dan wanneer ze niet zo volgepropt zouden worden met overdadig vreten ?

Zoals een spier die groeit als je gebruikt, maar nog meer groeit als die flink getraind word.. ? :)

Dat lijkt me best een aanvaardbaar iets maar kan er nergens iets over vinden.

• Topic Starter Topic Starter
oke, bedankt alvast allemaal. Toch heb ik eigenlijk nog maar enkele antwoorden gekregen op mn vragen. Het probleem is dat ik op elk board de tip krijg me goed te informeren alvorens aan de gh en slin te gaan. Maar als je dan verder verdiept hierover is het enige dat je te weten komt: informeer je goed alvorens eraan te beginnen. Ik lijk hier wel ik een vizieuze circel te zitten waar ik overal alleen maar te horen krijg mij te informeren, terwijl ik nergens GOEIE infromatie vind. Ik ben professioneel bezig met mijn sport, denk dus niet dat ik niet nadenk over de gevolgen maar ik zit nu op dit niveau waarop enkel deze dingen me nog sterker kunnen maken en dat heb ik er voor over (al denk ik niet dat ik er na 2 maand tijd als een aap ga uitzien door gh). Over de insuline is idd het enige probleem de juiste dosering, maar zoals ik al zei wil geen enkele dokter hem hiermee bezig houden door de grote klopjacht in ons milieu, dus vraag ik via dit board een beetje nuttige informatie. Zijn er misschien mensen met ervaringen, die deze met me willen delen?? Voorlopig neem ik 2iu gh in de morgen en 7iu insuline na mijn training (gevolgd door voldoende suikers en een koolhydratenmaaltijd) en rond 17 uur de andere 2iu gh. Maar misschien kan dit beter..

Denk dat Pipo,Navy of Adrbeest je wel kunnen helpen, die hebben ervaring met GH en/of insuline.

Als je echt goeie informatie wil moet je eens contact zoeken met einstein 1905 op deze board die weet er echt alles van.
Haal daar zelf ook veel informatie vandaan.
Je moet je wel eerst aanmelden.
En neem van mij aan niemand kan je zeggen wat het beste is voor ja allen wat veilig is.

http://forums.steroid.com/forumdisplay.php?f=75

Gaat alleen over hgh igf en insuline en einstein 1905 is de hgh moderator

Heb zelf een half jaar hgh gebruikt 2 keer 2 Iu per dag s'morgens en eind s'middags.
Insuline naam ik ook s'morgens en s'middags naar mijn training en niet langer dan 4 weken achter elkaar en opbouwen van 2 iu tot 10 iu 2 keer per dag.
Naam mijn insuline een half uur naar mijn sth omdat door de sth je eigen insuline pijl zakt.
Naam er t4 bij ivm met lange perioden om niet zo lang mijn schiltklier uit te schakelen en anebolen.
Maar mijn doel was massa en droger worden.
Denk dat jij een ander doel heb.
Ken jij geen base anebolen gebruiken op waterbasis daar zit geen ester aan en werkt al binnen een paar minuten en is binnen een halve dag al uitgewerkt.
Weet niet of er sporen achter blijven in het bloed dat zou je zelf uit moeten zoeken.

Hoop dat je weer wat verder bent.

Groetjes Adrbeest.

@adrbeest: Mag ik vragen hoe je fysiek ermee veranderd is? Blijvend? Heb het dus niet direct over kilo's maar wel over verandering...

Alvast bedankt

erg leuk onderwerp en vindt het funny dat sommige mensen veel lezen zonder praktijk ervaring te hebben!!
sonde!!!!
ik heb weinig trek om mijn visie erop te geven omdat er bepaalde mensen zijn die veel lezen en 0,0 praktijk ervaring hebben en zeer overtuigdt zijn van de dingen die ze ergens gelezen hebben.
zeker het grappige antwwoordt op de dikke pens door insuline!!! das lachen.
ik den k at er op dit board best intressante info over deze middelen geplaatst zou kunnen/moeten worden door mensen die het gebruiken en/of gebruikt hebben, maar dan vindt ik niet dat rookies er geen kritiek op moeten geven omdat ze toevallig ergens een ...verhaal gelezen hebben.

Er zijn hier gelukkig maar een handje vol mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben en mocht iemand er intresse in hebben kunnen ze het beste deze personen een p.m. sturen zodat bepaalde zinloze reacties niet mensen kunnen verwarren.

jongens succes met dit enorm goede wondergoedje!!

green man zei:
Groeihormoon zou ik persoonlijk ook niet nemen. Acromegalie is inderdaad een mogelijk verschijnsel. Acros wil zeggen extremiteiet zoals neus handen, oren, kin, penis en mega moet ik niet uitleggen zeker.
Je riskeert dus van een ongelooflijk lelijk kinnebakkes te kweken of oorlellen tot op uw gat. En er is wel een correlatie met de dosis maar zeggen dat je deze bijwerkingen niet kan krijgen bij lage dosissen is fout!
Daarbij verhoogt het je cardiovasculair risico door oa het induceren van hypertensie en zit er een resem van andere bijwerkingen aan verbonden.
Informeer je eerst goed op een wetenschappelijke bron!!! En niet van die knoopsgatgeleerden die denken dat ze er iets van weten. Met deze spullen ben je veel gevaarlijker bezig dan iemand in de bb wereld zal willen toegeven.

het enige nadeel aan sth is dat het duur is,de tijd van scheve b**kes en primatenhoofden is allang voorbij :rolleyes:
zoals Ericr al zei sth heeft veel minder bijwerkingen dan gewone a.s

Die tijd is niet voorbij. Ik ga niet zeggen dat het vaak voorkomt en dat het enorm uitgesproken is, maar vooral het veelvuldig gebruik zal dat zeker uitlokken.
Over insuline kan ik niet genoeg waarschuwen, het is erg gevaarlijk! Wie anders beweerd is gek. Bij gebruik van insuline zou je een hypokit bij je moeten hebben en nooit gebruiken zonder dat er iemand bij is die weet wat hij moet doen in geval van een hypo.
En zoals pipo zegt, inderdaad hoor je de gekste theorien die nergens op slaan.
Als je iets leest, check je referentie. Ik heb al zoveel theorien gelezen op internet die totaal belachelijk zijn.

als een van de weinige doe ik altijd me uiterste best alles goed te onderbouwen en te verwijzen naar onderzoeken die dingen uitwijzen. zelf zal ik ook nooit praktijkervaring krijgen met sth en insuline, ik vind dit weggelegd voor topathleten die op hoog niveau moeten presteren en niet voor amateurs. wat ik alleen niet snap is dat als ik laat zien in een pubmed onderzoek waarbij gesproken wordt over 20 proefpersonen die x aantal weken iets namen en dit wordt nauwkeurig bijgehouden, de uitslagen gegeven en de conclusie die zij eruit trekken dat mij dan verweten wordt geen praktijkervaring te hebben?? gebruik maken van de praktijkervaring van anderen en de ervaringen van anderen telt blijkbaar niet voor sommige hier. dit is werkelijk het enige board waar deze steken onder de gordel gegeven worden en waar wanneer blijkt dat mensen de materie niet beheersen en klem zitten geroepen wordt "de praktijk is anders" of uitspraken "zeker het grappige antwwoordt op de dikke pens door insuline!!! das lachen", bro met alle respect het was chad nicholls die hiermee aankwam en als er iemand praktijkervaring heeft dan is het chad wel. ik vind het leuk geweest hier, ga me tijd niet meer verdoen aan een forum waar wanneer je je inzet nuttige informatie te brengen en discussie aan te gaan er niks dan steken op het persoonlijke vlak komen. het is me de laatste tijd teveel gebeurd en ben het ook zat. steek me tijd liever in mensen die het wel waarderen. degene die mijn bijdrage wel waarderen kunnen me vinden op b & f. zal T vragen of die me account wil wissen, heeft die ook eindelijk ze zin.

Er zijn hier aardig wat mensen met een scala aan kennis zowel theorie als praktijk. Iedereen kan hier vragen wat zij of hij wilt. Als er sommige het nou niet eens zijn met het antwoord dat gegeven is dat nog geen reden je beledigt te voelen en te zeggen ik wil niet meer met jullie spelen. Een beetje kritiek moet iedereen wel kunnen hebben. Dus laten we het een beetje gezellig houden en de mensen die er behoefte aan hebben wat wijzer te maken.

Het gaat er toch niet om 'maar gelijk' te krijgen, in de discussie tussen bijv praktijk mensen en ende wetenschappelijke mensen, Mensen die vragen hebben moeten gewoon zelf wat weten wat ze er van oppikken.

Ok ik heb ook woorden gehad met je soulreaver, maar nu geef ik jouw wel gelijk! FEITEN en onderzoek zijn in veel gevallen relevanter dan praktijkervaring.

Er zitten een paar leden hier die dat maar eens moeten beseffen. Ik zie dat iemand die ik geband had hier weer aan het posten is geslagen onder een nieuwe account, die vond het blijkbaar ook niet nodig om feiten te respecteren.

Aan de andere kant, soulreaver vind ik het niet netjes van je om dit board in slecht daglicht te brengen. Dat er geen andere boards zijn met zulke personen is onzin. En dat je daarvoor opstapt is al helemaal onzin.

Dus ik verwijder je account niet, doe ik trouwens voor niemand niet. Als je hier niet meer wil komen door tegenspraak van enkelen dan is dat je goed recht, maar schuif het niet op het board. Ik heb te hard gewerkt om het op dit niveau te krijgen, als je klachten hebt over iemand dan zal ik die zeker nagaan en de nodige maatregelen treffen.

soulreaver zei:
degene die mijn bijdrage wel waarderen kunnen me vinden op b & f. zal T vragen of die me account wil wissen, heeft die ook eindelijk ze zin.
Vind ik net zo goed een steek onder de gordel. Je bent zelf ook niet zo heilig hoor, en b&f al helemaal niet. Het board had niet eens bestaan als dit board niet bestaan had. Eref heeft jullie board groot gemaakt, niemand anders. En eref heeft dit geleerd op het oude DBB board, waar hij nog moderator was. Ik herinner me nog dat hij zei "ik weet niet eens hoe ik een board zou moeten beginnen" nog geen maand later begon hij er al mee. Vanaf toen was dbb ineens niet goed genoeg meer voor sommigen van de b&f klik, hun boatrd was zoveel beter, en nog steeds denken ze heilig te zijn boven de rest, omdat ze idioten als MrX, Oli en CO niet bannen terwijl wij zo klootzakken waren om het wel te doen. Maar goed, iedereen is vrij om een board te beginnen maar een beetje respect is wel op zijn plaats. Je hebt me indertijd serieus beledigd, maar ik was gelukkig volwassen genoeg om dat te verwerken. Blijkbaar denk jij nog altijd hetzelfde. Heb eens wat minder vooroordelen, en denk niet altijd dat men je hier weg wil, want dat is helemaal niet zo.

TylW zei:
Aan de andere kant, soulreaver vind ik het niet netjes van je om dit board in slecht daglicht te brengen. Dat er geen andere boards zijn met zulke personen is onzin. En dat je daarvoor opstapt is al helemaal onzin.

Dus ik verwijder je account niet, doe ik trouwens voor niemand niet. Als je hier niet meer wil komen door tegenspraak van enkelen dan is dat je goed recht, maar schuif het niet op het board. Ik heb te hard gewerkt om het op dit niveau te krijgen, als je klachten hebt over iemand dan zal ik die zeker nagaan en de nodige maatregelen treffen.

het is niet mijn bedoeling je board in een kwaad daglicht te stellen, mijn excuses als dat zo overgekomen is. het viel me alleen op dat de laatste tijd in mijn richting meerdere malen steken onder de gordel zijn gegeven en dat er af en toe een sfeer is die niet is zoals die geweest is, nogal aanvallend. nogmaals excuses, ik verwoord het verkeerd zie ik.

TylW zei:
Vind ik net zo goed een steek onder de gordel. Je bent zelf ook niet zo heilig hoor, en b&f al helemaal niet. Het board had niet eens bestaan als dit board niet bestaan had. Eref heeft jullie board groot gemaakt, niemand anders. En eref heeft dit geleerd op het oude DBB board, waar hij nog moderator was. Ik herinner me nog dat hij zei "ik weet niet eens hoe ik een board zou moeten beginnen" nog geen maand later begon hij er al mee. Maar goed, iedereen is vrij om een board te beginnen maar een beetje respect is wel op zijn plaats. Je hebt me indertijd serieus beledigd, maar ik was gelukkig volwassen genoeg om dat te verwerken. Blijkbaar denk jij nog altijd hetzelfde. Heb eens wat minder vooroordelen, en denk niet altijd dat men je hier weg wil, want dat is helemaal niet zo.

hetgene wat toendertijd heeft plaatsgevonden is toch ook uitgesproken via msn? mijn fouten in dat geheel daar heb ik ook me excuses voor aangeboden en jij voor het jouwe toch? we zijn toen beiden tot de conlcusie gekomen dat het beter was dat ik niet meer als mod zou blijven? ik doel hiermee op de recentere zaken dat ik ineens paar dagen onzichtbaar was, een pmbox heb waar er 2 inkunnen, me posts niet kan editten, 2 gedeelten niet in kan en geen plaatjes kan zien. blijkbaar ben je me liever kwijt als rijk vandaar de opmerking.

Terug
Naar boven