Fitness Seller

Vragen over schema

Bruhh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
70kg
Hallo,

Ik ben een beginner die sinds begin januari 2015 traint. Mijn doel is massa en ik train 3 keer per week.

Ik wil het volgende fullbody schema gaan volgen:

Dag A:
- Squat 3x8
- Bench Press 3x8
- Bent over row 3x8
- Military press 3x8
- Barbell curl 2x8
- Push down 2x8

Dag B:
- Deadlift 3x8
- Incline bench press 3x8
- Lat pull 3x8
- Dips 3x8
- Dumbell curl 3x8
- Leg press 2x8
- Calf raises 2x8

Ik heb een aantal vragen over dit schema, sowieso is jullie advies welkom aangezien ik zelf nog een beginner ben. Hier komen ze:

1. Ik wil de deadlift vervangen. Ik heb een tijdje terug de deadlift geprobeerd met een vriend van me die redelijk gevorderd is. Het voelde niet goed en heb een weekje last van mijn onderrug gehad. Ik vind het geen fijne oefening en vroeg me dus af of het mogelijk is om de deadlift te vervangen. Zo ja, waarmee? Of raden jullie me toch aan om deze oefening gewoon onder de knie te krijgen?

2. Dumbell curl. Ik heb een rare afwijking in mijn linkerpols. Het is lastig uit te leggen maar als ik de dumbell curl doe komt mijn pols "vast" te zitten. Het is te vergelijken met het punt waarop je kaak op slot zit (een betere vergelijking kan ik niet bedenken). Dit is erg vervelend en ik kan de dumbell curl niet goed uitvoeren. Hoe moet ik dit vervangen? Kan ik ook gewoon op dag A en dag B de barbell curl doen? Die gaat namelijk wel goed en dat vind ik een fijne oefening.

3. Waarom zijn de laatste 2 oefeningen op beide dagen ineens 2x8 in plaats van 3x8? Kan ik die niet ook gewoon 3x8 pakken of is dat af te raden?

4. Klopt het dat op dag B de leg press en de calf raises als laatst gedaan moeten worden? Ik heb namelijk gehoord dat het het beste is om benen als eerste te pakken.

5. Overige tips, adviezen, opmerkingen en/of aanmerkingen zijn altijd welkom. Zoals ik al zei ik ben een beginner (train nu een half jaar).

Bij voorbaat dank.

1.goed oefenen op je houding deadlifts zijn niet te vervangen.
2.je kan eventueel ook een straightbar cabkecurl doen.
3.is extra isolatie kan je prima 2x12 doen
4.ja is waarschijnlijk als assistance bedoeld.

Terug
Naar boven