AndroidHealthClinic

vragen over voeding enzo

strakke

Cool Novice
Waardering
0
ik heb gehoord als je wil groeien dat je van verschillende producten eiwitten moet krijgen
zoals uit kip, paardenvlees en tonijn enzo

maar als je op 1dag 4à5 verschillende eiwitte neemt maar elke dag hetzelfde
kan da kwaad??? eiwitten zijn eiwitten??
----------------------------------------------
en hoeveel shakes pakke jullie op 1 dag? ik 5x

ik ga voortaan smiddags een schoteltje klaar maken met tonijn, ei, sla en wortelen. de vraag nu is als je ergens tonijn bijdoet is dat ECHT DROOG is er een sausje da ik er bij zou kunnen doen dat niet veel kwaad kan met weinig vette??

neen kan geen kwaard.aminozuurprofiel zijn het zelfde van vlees en vis. alleen het zou een beetje saai zijn iedere dag hetzelfde.ik zou dat niet vol kunnen houden.

zo veel shakes op een dag is ook niet nodig, wat voor shakes zijn het ?

licht eraan wat voor sausje ?

• Topic Starter Topic Starter
zoals ketchup(lust da wel ni) daar zitten naart schijnt alleen carbs in voor de rest nix

jeps kun je er best bij doen.

Maak anders een tonijn-shoarmaschotel:
Tonijn in kleine stukjes snijden en met shoarmakruiden mengen. Even laten staan.
Maak een sausje van kwark, gehakte knoflook, beetje zout, gehakte bieslook.
Bak de tonijn tot deze een beetje krokant wordt.
Serveer op een (volkoren) pita met lekker veel sla.

@SlettieBettie
Oh, dat klinkt wel heel erg lekker. Goed plan.
Ben ook van de kwark sausjes, wat je daar allemaal wel niet mee en in kan doen. ;)
Ook met Hutekase kan je goed sausjes maken.

SlettieBettie zei:
Maak anders een tonijn-shoarmaschotel:
Tonijn in kleine stukjes snijden en met shoarmakruiden mengen. Even laten staan.
Maak een sausje van kwark, gehakte knoflook, beetje zout, gehakte bieslook.
Bak de tonijn tot deze een beetje krokant wordt.
Serveer op een (volkoren) pita met lekker veel sla.

Waar kun je volkoren pita's halen, want ik kan ze in de supermarkt niet vinden?

Neem dan volkoren brood of witte pita's (of zonder brood). Ik maak pita's zelf.

weet er iemand hoeveel maaltijden per dag je moet nemen als je juist bent begonnen?(eet van nature ook al veel +/-6 maaltijden per dag soms minder, drink nog geen shakes. Ben 15 jaar, 1m 80 64 kilo maar sta droog.
Ik zou niet egt willen bodybuilden mar meer powertrainen...

Thx and Grtz,

The Spartan

The Spartan zei:
weet er iemand hoeveel maaltijden per dag je moet nemen als je juist bent begonnen?(eet van nature ook al veel +/-6 maaltijden per dag soms minder, drink nog geen shakes. Ben 15 jaar, 1m 80 64 kilo maar sta droog.
Ik zou niet egt willen bodybuilden mar meer powertrainen...

Thx and Grtz,

The Spartan
5á6 maaltijden per dag is voldoende

ik ga voortaan smiddags een schoteltje klaar maken met tonijn, ei, sla en wortelen. de vraag nu is als je ergens tonijn bijdoet is dat ECHT DROOG is er een sausje da ik er bij zou kunnen doen dat niet veel kwaad kan met weinig vette??

nee natuurlijk kan dat geen kwaad, btje jus ofzo erover anders is het gortdroog idd.

en hoeveel shakes pakke jullie op 1 dag? ik 5x

5 is wel erg veel, ik weet niet of je echt eiwitten shakes bedoeld of ook weightgainers??
reken anders eens uit hoeveel eiwitten je precies per dag consumeert.
teveel eiwitten daar heb je ook niets aan. wellicht kun je het grootste gedeelte gewoon uit je normale voedig halen en dat je misschien 1 eiwit shake per dag extra hoeft te nemen.

SHUTTERSPEED zei:
nee natuurlijk kan dat geen kwaad, btje jus ofzo erover anders is het gortdroog idd.

5 is wel erg veel, ik weet niet of je echt eiwitten shakes bedoeld of ook weightgainers??
reken anders eens uit hoeveel eiwitten je precies per dag consumeert.
teveel eiwitten daar heb je ook niets aan. wellicht kun je het grootste gedeelte gewoon uit je normale voedig halen en dat je misschien 1 eiwit shake per dag extra hoeft te nemen.

whey shakes neem ik. 1 bij mijn havermout, 1voor en 1 na de training en dan nog 1 ergens op de da.
als je de eiwitten alleen uit u voeding moet halen das vree moeilijk

strakke zei:
whey shakes neem ik. 1 bij mijn havermout, 1voor en 1 na de training en dan nog 1 ergens op de da.
als je de eiwitten alleen uit u voeding moet halen das vree moeilijk

Hoor hem nu ...
zo moeilijk is dat toch niet... zalm tonijn biefstuk eieren koolvis kwark melk kip kalkoen
Niets bij dat je lust ?

calcification zei:
Hoor hem nu ...
zo moeilijk is dat toch niet... zalm tonijn biefstuk eieren koolvis kwark melk kip kalkoen
Niets bij dat je lust ?

jawel maar ik moet wel gaan werken! kan daar ni vanalles klaar maken
en als ge da elke dag moet eten da wordt een duur grapke, ik woon wel alleen en moet da allemaal zelf betalen

strakke zei:
jawel maar ik moet wel gaan werken! kan daar ni vanalles klaar maken
en als ge da elke dag moet eten da wordt een duur grapke, ik woon wel alleen en moet da allemaal zelf betalen

Man, ik werk ook hoor.
Ik kan ook ni koken op mn werk, maar thuis wel, het is enkel een kwestie van ingesteldheid, s'avonds paar eitjes koken om de volgende dag mee te doen naar het werk, is toch ni moeilijk é ?
en als beleg zie je gewoon dat je eiwitrijk zit,
evt. doe je U een doos melk mee van 1 liter,
of een pot kwark of yoghurt,
mogelijkheden genoeg vind ik.

Terug
Naar boven