XXL Nutrition

Vragen over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de stronglifts app gedownload maar nu is mijn vraag,
ik moet aangeven: (getal) x **kg, bedoelen ze met dit eerste getal het aantal sets of het aantal reps? Ik heb namelijk bij deadliften 3 sets met 80kg ingevoerd maar nu geeft de app me een oefening van 5x 40kg wat mij nogal licht lijkt aangezien ik nu al op 80kg zit.

Kan iemand me dit wat verder uitleggen?

En wat is het verstandigst bij deze workout, cutten of bulken?

Als je de volledige site van stronglifts heb gelezen zie je dat je op 50% van je 5 rep max gaat beginnen.

En wat is het verstandigst bij deze workout, cutten of bulken?

Ligt eraan wat je doel is ( afvallen of aankomen )

Cutten = afvallen ( 500 kcal minder eten dan je onderhoudsbehoefte )
Bulken = aankomen , dit icm goed voedings en trainingsschema uiteraard ook spiermassa ( 500 kcal meer eten dan onderhoudsbehoefte )

Zoals eerder aangegeven door andere leden, ik gok dat je nog wil afvallen

Je had toch al een keer 5x5 gedaan? Lijkt me dat je dan precies weet hoe het werkt..

@WesselvR hah nee, ik heb cardio gedaan met een aantal 5x5 oefeningen. Een klasgenoot van me begon toendertijd met deze workout en ik heb zo'n beetje met hem meegedaan maar ken niet het fijne hiervan.

@WesselvR hah nee, ik heb cardio gedaan met een aantal 5x5 oefeningen. Een klasgenoot van me begon toendertijd met deze workout en ik heb zo'n beetje met hem meegedaan maar ken niet het fijne hiervan.

Dan raad ik je echt aan om de website ff door te lezen. Het is een aardige lap tekst, maar dan pas weet je waar om je alles doet. Als je de site leest sta je veel meer achter wat je gaat doen. De eerste 2/3 weken zijn namelijk best kut voor je mindset.

Bedankt voor de tips, ik heb de hele lap tekst over stronglifts doorgelezen. Ik snap het hele idee achter de training. Het enige wat me een beetje tegenwerkt is het feit dat ze schrijven over (te veel) kcal binnenkrijgen terwijl jullie eigenlijk adviseren om te cutten als ik wil afvallen, werkt dat elkaar niet een beetje tegen?

Ik wil inderdaad nog wel wat afvallen maar als dit lukt door deze workout te doen en meer te eten vind ik dat ook prima.

Ik kan in ieder geval niet wachten om te beginnen maandag (eerder lukt me niet)

Ik heb trouwens whey besteld van XXL nutrition dus heb daar wat betere hoop in als B&F shop.

In mijn ogen kun je stronglifts prima gebruiken in de cut.

Hallo, ik ben onderhand begonnen met stronglifts inclusief de app. Mijn vraag is, ik deadlift al een tijdje en zat al op 90 kg, ik weet dat het programma bedoeld is om spieren te kweken zonder spierpijn maar ik moet dus nu 40kg liften en dat vind ik nogal simpel voor 1x5, hetzelfde geld voor squats. Is het aan te raden gewoon vanaf het begin te beginnen of kan ik het gewicht in de app wel wat omhoog gooien? Bijv. 70 kg deadlift?

Terug
Naar boven