AndroidHealthClinic

Vragen over whey

hybrid1986

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
95kg
Beste DBBers,

Ik heb tot nu toe veel informatie van jullie gehad ben hier zeker blij mee!

Nu nog een onderdeel waar ik zelf te weinig over weet, WHEY.

Ik heb een paar vragen, het is mijn bedoeling om bij een CUT-schema te gebruiken.

* Wat is volgens jullie de beste om te nemen?
* Wanneer kan je het beste WHEY innemen?
* Is het innenemen nog verschillend op dagen dat je wel en niet traint?
* Je ziet vaak WHEY met verschillende smaken, maakt dit niet uit betreft suiker ED?
* En tot slot, water of melk bij de WHEY?

Alvast bedankt voor de moeite om iedergeval mijn topic te lezen! :D

Beste DBBers,

Ik heb een paar vragen, het is mijn bedoeling om bij een CUT-schema te gebruiken.

* Je ziet vaak WHEY met verschillende smaken, maakt dit niet uit betreft suiker ED?

Beter zou jij wat meer moeite doen,dan zou je geen overbodige vragen hoeven te stellen.
Lees de sticky´s eens ne keer gast.
Succes ermee

Voor de 'beste' whey kom je uit bij de bekendere (maar dit verschilt natuurlijk per persoon) whey gold standard, whey delicious, whey perfection. Iedere whey heeft een verschillende samenstelling % isolaat, % concentraat.

Inname sochtends elke dag bij ontbijt (brinta bijv.) en voor de training.

Smaken maken niet uit, maar bijv chocoladesmaak heeft vaak meer cal e.d. maar dit is te verwaarlozen, moet je gewoon even zelf de voedingswaarden van de verschillende smaken bekijken.

Water of melk eigen keuze, maar met water wordt het volgens mij sneller opgenomen. kijk even wat je het lekkerst vindt bij een bepaalde smaak.

tot slot alles is te vinden in de search, maar ik ben de beroerdste niet.

• Topic Starter Topic Starter
Beter zou jij wat meer moeite doen,dan zou je geen overbodige vragen hoeven te stellen.
Lees de sticky´s eens ne keer gast.
Succes ermee

Ik stel alleen vragen, als je niet wilt antwoorden hoeft dat niet.
Maar door de bomen zag ik het bos niet meer zal maar zeggen :)
Dus hoopte ik op deze manier alles op een rijtje te zetten

Laatst bewerkt:
Srry om even deze thread te kapen, maar ik heb een gelijklopende vraag

Whey --->melk/water.

Ik hou persoonlijk meer van whey met melk omdat het dan beter smaakt. Bovendien heb ik gelezen dat melk na krachttraining eigenlijk zeer goed is voor de spieropbouw.

Nu heb ik echter recent hier op het forum gelezen dat whey mengen met melk ''afbreuk'' doet aan de hoogwaardigheid van whey doordat de whey-eiwitten samengaan ''klonteren'' met de melk-eiwitten en zo ''inferieure'' eiwitten worden.

Kan iemand hier een sluitend antwoord op geven?
Thx :)

Voor de 'beste' whey kom je uit bij de bekendere (maar dit verschilt natuurlijk per persoon) whey gold standard, whey delicious, whey perfection. Iedere whey heeft een verschillende samenstelling % isolaat, % concentraat.

Inname sochtends elke dag bij ontbijt (brinta bijv.) en voor de training.

Smaken maken niet uit, maar bijv chocoladesmaak heeft vaak meer cal e.d. maar dit is te verwaarlozen, moet je gewoon even zelf de voedingswaarden van de verschillende smaken bekijken.

Water of melk eigen keuze, maar met water wordt het volgens mij sneller opgenomen. kijk even wat je het lekkerst vindt bij een bepaalde smaak.

tot slot alles is te vinden in de search, maar ik ben de beroerdste niet.

Bedankt voor je reactie,

Ik begrijp dat er veel te vinden is, heb ook gezocht.
Maar door de bomen zag ik het bos niet meer zal maar zeggen :)

Iedergeval top dat jij wel een antwoord wilt geven!

Beste DBBers,

* Wat is volgens jullie de beste om te nemen? whey isloaat voor de qualiteit, nummer 2 is whey delicious als je ook nog wat smaak wilt, en basic bulk whey als je een budget hebt
* Wanneer kan je het beste WHEY innemen? ontbijt en rond de training (het best is vlak voor de training)
* Is het innenemen nog verschillend op dagen dat je wel en niet traint? ook de dagen dat je niet traint, innemen bij ontbijt
* Je ziet vaak WHEY met verschillende smaken, maakt dit niet uit betreft suiker ED? de voedingswaardes staan op de site waar je besteld, de vergelijking smaak/geen smaak word daar ook gemaakt, de verschillen zijn klein
* En tot slot, water of melk bij de WHEY? ik prefereer met melk, melk is goed voor je en met water is het soms niet weg te krijgen.

..

TNX voor je reactie!

Ik krijg nu 2x een reactie dat je WHEY voor de training moet nemen, terwijl je vaak leest/hoort dat het erna moet omdat het dan op is en je weer bijgevult moet worden zou maar zeggen...

En op de NIET train dagen dus ALLEEN bij het ontbijt niet in de avond?

Sorry als de vragen overbodig zijn, maar ik doe het graag goed :P

TNX voor je reactie!

Ik krijg nu 2x een reactie dat je WHEY voor de training moet nemen, terwijl je vaak leest/hoort dat het erna moet omdat het dan op is en je weer bijgevult moet worden zou maar zeggen...

En op de NIET train dagen dus ALLEEN bij het ontbijt niet in de avond?

Sorry als de vragen overbodig zijn, maar ik doe het graag goed :P
whey zijn snelle eiwitten dus de producenten zeggen dat je die moet innemen na de tranining zodat ze snel worden aangevuld, maar ze worden NIET direct opgenomen in het bloed,
die piek ligt op 1,5 uur, dus als je ze inneemt en dan gaat trainen dan worden ze wel opgenomen direct na je training.

Omdat ze snel zijn neem je ze ook in de ochtend, je hebt lang zonder eiwitten gezeten en die moeten worden aangevuld...in de avond heb je er niet veel aan, dan moet je langzame eiwitten voor de lange nacht (is kwark)

en je mag alles vragen ;)

Edit: op niet trainingsdagen mag je ook wel een shakie tussedoor als je niet goed uitkomt met je voedingsschemategen je werk/school/wat dan ook

whey zijn snelle eiwitten dus de producenten zeggen dat je die moet innemen na de tranining zodat ze snel worden aangevuld, maar ze worden NIET direct opgenomen in het bloed,
die piek ligt op 1,5 uur, dus als je ze inneemt en dan gaat trainen dan worden ze wel opgenomen direct na je training.

Omdat ze snel zijn neem je ze ook in de ochtend, je hebt lang zonder eiwitten gezeten en die moeten worden aangevuld...in de avond heb je er niet veel aan, dan moet je langzame eiwitten voor de lange nacht (is kwark)

en je mag alles vragen ;)

Edit: op niet trainingsdagen mag je ook wel een shakie tussedoor als je niet goed uitkomt met je voedingsschemategen je werk/school/wat dan ook

Ok nou dat klinkt inderdaad wel logisch hoe jij het vertelt.
Blijft toch moeilijk als je steeds wat anders hoort haha.

Ik zal dit zeker meenemen bedankt!

Ik neem aan dat je bedoeld rondom je training? Hydrolisaat.

Voor- en na de training. Timing voor de training is afhankelijk van de gekozen vorm. Timing na de training => zsm (waneer het uitkomt)

Als je niet traint neem je geen pre- en postworkoutshake. Maar je kan wel een extra shake op een ander tijdstip nemen. (ik zou dan alleen voor caseïne gaan ipv wei)

Lees de verpakking.

Wat jij lekker vind. Wat maagpassage aangaat zal die paar gram caseïne echt niet veel uitmaken op die 25-30gr wei en tijdens onderzoek komt de combi wei+caseïne beter naar voren dan alleen wei

Ik neem aan dat je bedoeld rondom je training? Hydrolisaat.

Voor- en na de training. Timing voor de training is afhankelijk van de gekozen vorm. Timing na de training => zsm (waneer het uitkomt)

Als je niet traint neem je geen pre- en postworkoutshake. Maar je kan wel een extra shake op een ander tijdstip nemen. (ik zou dan alleen voor caseïne gaan ipv wei)

Lees de verpakking.

Wat jij lekker vind. Wat maagpassage aangaat zal die paar gram caseïne echt niet veel uitmaken op die 25-30gr wei en tijdens onderzoek komt de combi wei+caseïne beter naar voren dan alleen wei

TNX voor je reactie.
Ga het meenemen!

ik doe:
elke morgen bij ontbijt (havermout+magere melk+whey)
30 min voor training (25g whey + magere melk)

keuze voor whey is persoonlijk. Ik neem Whey Delicious van XXL, gewoon omdat het super lekker is, en je moet er geniet van hebben vind ik (daarom ook met melk drinke)

ik doe:
elke morgen bij ontbijt (havermout+magere melk+whey)
30 min voor training (25g whey + magere melk)

keuze voor whey is persoonlijk. Ik neem Whey Delicious van XXL, gewoon omdat het super lekker is, en je moet er geniet van hebben vind ik (daarom ook met melk drinke)

TNX man!

Ik ga steeds meer leren zo :)

Wil je topic niet kapen maar ik had nog een extra vraag:

Hoeveel whey gebruiken jullie bij ontbijt en post workout? Ik gooi 40 gr whey perfection in mijn ontbijt (met 50 gr brinta en halve liter melk), en ook 40 gr in mijn postworkout shake (300 ml melk). 40 gram, kan mijn lichaam dat in zijn geheel opnemen, of verspil ik whey?

Als je whey een uur voor je training inneemt, is dat wel goed als je wilt afvallen? Of kan het beter na de training?
(training = 10 min cardio, 40 min kt, 30/50 min cardio)

Hoeveel whey gebruiken jullie bij ontbijt en post workout?

ik gebruik telkens 25g. 40 gram lijkt me wat overdreven:p
zoals in onderstaande link ongeveer 0.4g/kg lg
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/

Als je whey een uur voor je training inneemt, is dat wel goed als je wilt afvallen? Of kan het beter na de training?
(training = 10 min cardio, 40 min kt, 30/50 min cardio)

In whey zit maar een verwaarloosbare hoeveelheid koolhydraten.
Als ik cut doe ik het zo:
30 min voor KT: whey + magere melk (hier mag je khs innemen, zo kan je beter knallen tijdens de KT)
1u KT
(na de KT zijn je khs op een laag niveau, en dat willen we zo houden om vervolgens de vetten aan te spreken.
eventueel whey of amino's met water nemen; en dus absoluut geen kh's)
1u lopen

Na het trainen kan je eten
Voordeel: goed voor je spieren die de nodige stoffen krijgen
Of je kan ervoor kiezen om juist niet te eten (voor even)
Voordeel: je zal verder kh's blijven verbruiken

Allemaal bedankt voor jullie reacties,

Zaten zeker nuttige dingen voor mij tussen

Terug
Naar boven