XXL Nutrition

Vrouwen officieel slimmer

haaii

Freaky Bodybuilder
Waardering
775
Jobat
Historische wetenschappelijke gegevens van de afgelopen honderd jaar bewijzen dat het IQ van vrouwen alsmaar steeg en dat de dames dit jaar definitief slimmer verklaard kunnen worden dan de mannen. Dat zegt de vermaarde Nieuw-Zeelandse psycholoog James Flynn in de Britse krant The Sunday Times.
Sinds IQ-testen een eeuw geleden voor het eerst afgenomen werden, bleven vrouwen gemiddeld vijf punten achter op mannen. Lange tijd suggereerden psychologen dat het verschil 'erfelijk' was. De kloof werd de afgelopen jaren echter steeds kleiner en dit jaar wonnen vrouwen de historische strijd der coïtusen.

'In de afgelopen honderd jaar stegen zowel de IQ-scores van mannen als vrouwen, maar van vrouwen steeg die sneller', aldus Flynn, een wereldautoriteit op het vlak van IQ-onderzoek. 'Dat is een gevolg van de vooruitgang. De hersenen passen zich aan de complexiteit van de moderne wereld aan.'

Dat vrouwen moeten multitasken, in gezin en werk, is een mogelijke verklaring. Een andere verklaring is dat vrouwen altijd een hoger IQ-potentieel hadden, maar het nu pas realiseren. Toch benadrukt Flynn, die binnenkort een boek over de inhaalbeweging uitbrengt, dat meer wetenschappelijk onderzoek nodig is om de trend te verklaren.

De geschiedenis van het IQ-onderzoek is controversieel, omdat het voortdurend verschillen tussen de geslachten en de volkeren toonde. De grootste stap was evenwel de ontdekking van het 'Flynn-effect', waarbij in de jaren tachtig bewezen werd dat het IQ van de mens gemiddeld steeg met drie punten per decennium.

Ook werd het bewijs geleverd dat het IQ niet erfelijk bepaald is en verbeterd kan worden.

shutterstock_afgestudeerd.jpg.h170.jpg

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

inb4 gefrustreerde mannen!

bullshit

Boeit me officieel geen ene reet

Of course :D

Gelukkig hebben mannen officieel een hoger EQ:D

Een inhaalbeweging lijkt me wel logisch. Volgens mij gaat het steeds meer gelijk op, het hoger IQ lijkt me een voorbarige conclusie. De gegeven verklaringen klinken ook niet erg plausibel. Vrouwen hebben gewoon meer rechten gekregen, en kunnen nu dus meer doen dan simpel huishouden. Dat je IQ kan stijgen door je persoonlijke ontwikkeling en dagelijkse taken, daar ben ik het volledig mee eens.

• Topic Starter Topic Starter
down syndroom en autisme(nu hebben personen met autisme niet inherent een laag iq maar oke) komen meer voor bij mannen, dus vrouwen zijn misschien gemiddeld slimmer maar onder de mannen vindt zich een andere gauss curve plaats. De aller slimste zijn sowieso nog altijd grotendeels mannen :D

Laatst bewerkt:
Zal wel een feminist zijn. Kijk gewoon eens naar beroepen waar hoog IQ vereist is; nog steeds een meerderheid aan mannen. Kijk naar uitvinders, technici, IT'ers, professors, enz. Vrouwen zijn steeds ondervertegenwoordigd. Het excuus discriminatie werkt ook niet meer, er is nu eerder sprake van positieve discriminatie. Dat er een inhaalbeweging aan de gang is geloof ik wel, de rest is fantasie die niet overeenstemt met de realiteit.

Lopen we nu niet een beetje te hard van stapel?

Zal wel een feminist zijn. Kijk gewoon eens naar beroepen waar hoog IQ vereist is; nog steeds een meerderheid aan mannen. Kijk naar uitvinders, technici, IT'ers, professors, enz. Vrouwen zijn steeds ondervertegenwoordigd. Het excuus discriminatie werkt ook niet meer, er is nu eerder sprake van positieve discriminatie. Dat er een inhaalbeweging aan de gang is geloof ik wel, de rest is fantasie die niet overeenstemt met de realiteit.
told ya :roflol:

Als ze er nou ook nog eens iets mee gingen doen...

:who:

boeit niet als vrouwen gemiddeld een IQ puntje of 2 meer hebben, de overgrote meerderheid (90%+) van de hele bevolking is en blijft achterlijk:)

:who:

boeit niet als vrouwen gemiddeld een IQ puntje of 2 meer hebben, de overgrote meerderheid (90%+) van de hele bevolking is en blijft achterlijk:)

Dit. Iemand met IQ 100 is echt geen groot licht, en dan te bedenken dat de helft van de mensen nóg dommer is :(.

Dus een stijging van het iq bij vrouwen de afgelopen 100 jaar met 5 punten (inhaalbeweging) is mogelijk maar als het 6 iq punten zijn is het fantasie die niet overeenstemt met de realiteit? :roflol: Leer jezelf erover te zetten, ik snap niet dat de mannen op hun tenen getrapt zijn. Dat vrouwen gemiddeld beter scoren op en iq test dan mannen maakt mij niet dommer dan ik zou zijn wanneer dit niet zo was. sowieso is dit verschil erg klein en hangt het nog altijd erg af van individu tot individu. Als morgen blijkt dat mensen die langer zijn dan 1meter 75 gemiddeld gelukkiger zijn dan ga ik mij toch ook niet ongelukkig beginnen voelen daardoor? Vind deze frustraties compleet ongefundeerd en kortzichtig. Gemiddelden zeggen weinig over individuen.

Laatst bewerkt:
Dus een stijging van het iq bij vrouwen de afgelopen 100 jaar met 5 punten (inhaalbeweging) is mogelijk maar als het 6 iq punten zijn is het fantasie die niet overeenstemt met de realiteit? :roflol: Leer jezelf erover te zetten, ik snap niet dat de mannen op hun tenen getrapt zijn. Dat vrouwen gemiddeld beter scoren op en iq test dan mannen maakt mij niet dommer dan ik zou zijn wanneer dit niet zo was. sowieso is dit verschil erg klein en hangt het nog altijd erg af van individu tot individu. Als morgen blijkt dat mensen die langer zijn dan 1meter 75 gemiddeld gelukkiger zijn dan ga ik mij toch ook niet ongelukkig beginnen voelen daardoor? Vind deze frustraties compleet ongefundeerd en kortzichtig. Gemiddelden zeggen weinig over individuen.
1 punt verschil kan voor jou niet veel lijken, maar over een grote hoeveelheid data is het wel degelijk een wereld van verschil. Bijv. 1° warmer in Nederland is niet zo belangrijk, maar 1° warmer op globaal niveau heeft grote gevolgen voor het milieu.

Als vrouwen over het algemeen en globaal 1 IQ punt hoger zouden scoren dan mannen dan zou dat effect aanzienlijk en overal duidelijk merkbaar moeten zijn. Vrouwen zouden dan veel vaker solliciteren voor functies waar IQ belangrijk is. Vooralsnog is daar helemaal niets van te merken. Als er al iets veranderd is dan is dat omdat mannen gediscrimineerd werden door beslissingen van de overheid (quota's).

Dit artikel gaat over de conclusies van 1 enkel persoon, en ik vind de uitspraken zeer typisch klinken voor een feminist. Ik wil wel eens andere onderzoeken zien die de data bestuderen.

Ik weet niet waarom jij het allemaal zo persoonlijk opvat, doe ik namelijk niet. Ik stel alleen vast dat je nogal makkelijk de propaganda van de media gelooft. Als het over mannen zou gaan zou ik het ook niet zomaar aannemen. Ik zie mannen en vrouwen gewoon als mensen met waarschijnlijk hetzelfde potentieel wat IQ betreft, de rest hangt af van de genen en omgevingsfactoren.

Laatst bewerkt:
Grappig al die reacties :) dit is trouwens helemaal niet de eerste keer dat zoiets wordt aangetoond.

De verschillen tussen individuen zijn sowieso veel groter dan tussen coïtuses dus ik snap niet dat dit iemand raakt.

1 punt verschil kan voor jou niet veel lijken, maar over een grote hoeveelheid data is het wel degelijk een wereld van verschil. Bijv. 1° warmer in Nederland is niet zo belangrijk, maar 1° warmer op globaal niveau heeft grote gevolgen voor het milieu.

Als vrouwen over het algemeen en globaal 1 IQ punt hoger zouden scoren dan mannen dan zou dat effect aanzienlijk en overal duidelijk merkbaar moeten zijn. Vrouwen zouden dan veel vaker solliciteren voor functies waar IQ belangrijk is. Vooralsnog is daar helemaal niets van te merken. Als er al iets veranderd is dan is dat omdat mannen gediscrimineerd werden door beslissingen van de overheid (quota's).

Dit artikel gaat over de conclusies van 1 enkel persoon, en ik vind de uitspraken zeer typisch klinken voor een feminist. Ik wil wel eens andere onderzoeken zien die de data bestuderen.

Ik weet niet waarom jij het allemaal zo persoonlijk opvat, doe ik namelijk niet. Ik stel alleen vast dat je nogal makkelijk de propaganda van de media gelooft. Als het over mannen zou gaan zou ik het ook niet zomaar aannemen. Ik zie mannen en vrouwen gewoon als mensen met waarschijnlijk hetzelfde potentieel wat IQ betreft, de rest hangt af van de genen en omgevingsfactoren.

Ik neem het niet "zomaar" aan, ik sluit het gewoon niet uit in tegenstelling wat jij doet door het te bestempelen als fantasie. Het is niet onmogelijk omdat jij er niks van merkt. Alsof (gemiddeld)1iq punt meer bij vrouwen op mondiaal niveau een zichtbaar verschil zou moeten maken. welk verschil dan? waarom zou het iq verschil kunnen nivelleren met een paar punten maar zou het overschrijden van de magische grens globaal merkbaar moeten zijn zoals dat dat het geval is bij een stijging van 1°? Wat sowieso een onzin argument was. En ik neem het helemaal niet persoonlijk op wanneer iemand iemand dit artikel met een korreltje zout neemt, daarvoor post ik het juist.:rolleyes:

Terug
Naar boven