MuscleMeat

Vuurwerk 2023-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, want illegale vuurwerkbommen bij mensen naar binnen gooien is nog niet illegaal.. dus daarom maar consumenten vuurwerk verbieden.
Hey ik heb er geen last van he. Tis niet dat ik het verketter ofzo.Maar van mij mag het net zo goed afgeschaft worden.

Dit zoort mensen zouden een Romeinse kaars rectaal moeten inbrengen.

Het type mens dat na 20 jaar roken stopt en dan andere gaat proberen te overtuigen dat ze ook moeten stoppen.

Ja echt sneu die extremisten.
Beetje huilen voor 1x vuurwerk per jaar.
Bij ons in de buurt heb je nu een lasershow inplaats vuurwerk, in België is vuurwerk door veel gemeentes verboden.
Moest ik ooit een gezinnetje hebben of een partner die niet weg wilt pomp ik elk jaar voor €500 de lucht in of het nou mag of niet.

Ja echt sneu die extremisten.
Beetje huilen voor 1x vuurwerk per jaar.
Bij ons in de buurt heb je nu een lasershow inplaats vuurwerk, in België is vuurwerk door veel gemeentes verboden.
Moest ik ooit een gezinnetje hebben of een partner die niet weg wilt pomp ik elk jaar voor €500 de lucht in of het nou mag of niet.
Rebels jij

Brandweer in de straat die met een groepje met zaklampen de speeltuin afzoeken kan nooit goed zijn.

😈

Bijlagen

• received_1362036661120694.jpeg
    received_1362036661120694.jpeg
    42,6 KB · Weergaven: 73
En dan vind men het vreemd dat steeds meer mensen een algeheel verbod een goed idee vinden.

Ja best wel eigenlijk. De meeste mensen steken hun vuurwerk namelijk gewoon normaal af. Deze gast is hoogstwaarschijnlijk bezopen. Vuurwerk voor iedereen verbieden omdat sommige mensen er idioot mee omgaan.. en dan? Dan kopen die idioten volgend jaar illegaal vuurwerk, blijven ze stom doen, en de normale mensen hebben niks.

Ja best wel eigenlijk. De meeste mensen steken hun vuurwerk namelijk gewoon normaal af. Deze gast is hoogstwaarschijnlijk bezopen. Vuurwerk voor iedereen verbieden omdat sommige mensen er idioot mee omgaan.. en dan? Dan kopen die idioten volgend jaar illegaal vuurwerk, blijven ze stom doen, en de normale mensen hebben niks.
Elk jaar zijn er schijnbaar steeds meer idioten en de samenleving heeft kennelijk geen zelfcorrigerend vermogen.

Dit soort idioten oppakken is veelal te risicovol en is een algeheel verbod de enige mogelijkheid. Illegaal vuurwerk is dan ook veel gemakkelijker te bestrijden, want alles is dan gewoon verboden.

Elk jaar zijn er schijnbaar steeds meer idioten en de samenleving heeft kennelijk geen zelfcorrigerend vermogen.
Want vroeger had je deze idioten niet?

Illegaal vuurwerk is dan ook veel gemakkelijker te bestrijden, want alles is dan gewoon verboden.
:o Denk je? Waar gaat politie de capaciteit vandaan halen om dit te handhaven op 31 dec om 00:00? Hoe ga je dit überhaupt aanpakken? Een groep van 20 man staat voor een flatgebouw, cakes worden afgestoken, politie/handhaving rijdt langs, ze zien een strafbaar feit (vuurwerk). Maar wie heeft het aangestoken? Het is donker. Iedereen ontkent. Ondervragen kost een tiental minuten. Ondertussen wordt in elke straat verderop ook vuurwerk afgestoken. Het is onmogelijk handhaafbaar.

Of denk je dat het nationaal verbieden van vuurwerk ervoor zal zorgen dat de aanvoer van vuurwerk wordt drooggelegd? Zoals bij harddrugs die al decennia verboden zijn en waarbij politie, kmar en douane een kansloze strijdt voeren. Of zoals de drooglegging een succes was.. Liefhebbers zullen blijven kopen, ookal wordt het 2x zo duur via illegale straathandelaren. En de jeugd die relt met vuurwerk heeft überhaupt geen legaal vuurwerk. Cobra's, bompijlen, shells..

In onze buurlanden is vuurwerk gewoon legaal verkrijgbaar. In sommige landen zelfs het hele jaar door. Door nationaal te verbieden in Nederland zullen velen deze kans aangrijpen om te gaan handelen in vuurwerk. Die beginnen dan al in het voorjaar met inslaan. Snel en makkelijk geld verdienen.
Dit soort idioten oppakken is veelal te risicovol en is een algeheel verbod de enige mogelijkheid.
Het oppakken van deze idioten is te risicovol voor de politie? Tja het zijn geen vreedzame bejaarde covidlockdowndemonstranten die je makkelijk zonder slag of stoot neerknuppelt op het malieveld.
Dus verbieden we het voor iedereen, waarvan het overgrote merendeel gewoon normaal doet. En de volgende jaarwisseling staan dezelfde idioten gewoon weer idioot te doen, met illegaal verkregen vuurwerk. En opnieuw kunnen ze gewoon hun gang gaan, omdat er onmogelijk genoeg politiecapaciteit is om te handhaven.

En de normale burger? Die wordt zijn jaarlijkse onschuldige pleziertje ontnomen. Maar gelukkig kunnen ze nog volop genieten van al het illegale spul dat op 31 dec om 00:00 de lucht in gaat.

Want vroeger had je deze idioten niet?
Volgens mij minder dan nu, maar ik kan het fout hebben.

:o Denk je? Waar gaat politie de capaciteit vandaan halen om dit te handhaven op 31 dec om 00:00? Hoe ga je dit überhaupt aanpakken? Een groep van 20 man staat voor een flatgebouw, cakes worden afgestoken, politie/handhaving rijdt langs, ze zien een strafbaar feit (vuurwerk). Maar wie heeft het aangestoken? Het is donker. Iedereen ontkent. Ondervragen kost een tiental minuten. Ondertussen wordt in elke straat verderop ook vuurwerk afgestoken. Het is onmogelijk handhaafbaar.

Of denk je dat het nationaal verbieden van vuurwerk ervoor zal zorgen dat de aanvoer van vuurwerk wordt drooggelegd? Zoals bij harddrugs die al decennia verboden zijn en waarbij politie, kmar en douane een kansloze strijdt voeren. Of zoals de drooglegging een succes was.. Liefhebbers zullen blijven kopen, ookal wordt het 2x zo duur via illegale straathandelaren. En de jeugd die relt met vuurwerk heeft überhaupt geen legaal vuurwerk. Cobra's, bompijlen, shells..

In onze buurlanden is vuurwerk gewoon legaal verkrijgbaar. In sommige landen zelfs het hele jaar door. Door nationaal te verbieden in Nederland zullen velen deze kans aangrijpen om te gaan handelen in vuurwerk. Die beginnen dan al in het voorjaar met inslaan. Snel en makkelijk geld verdienen.
Een lockdown bleek ook betrekkelijk eenvoudig te handhaven.

Het oppakken van deze idioten is te risicovol voor de politie? Tja het zijn geen vreedzame bejaarde covidlockdowndemonstranten die je makkelijk zonder slag of stoot neerknuppelt op het malieveld.
Omdat de normale feestvierders die erbij staan met een borrel op als puntje bij paaltje komt zich ook tegen de politie zal keren.

Je lost dit met verboden niet op. Sterker nog je haalt een ritueel weg dat voor veel meer mensen ook dient als ontlading. Gevolg is dat de druk elders komt te liggen.

Je moet de maatschappij meer zien zoals de mens is; een complexe samenhang van delen. We hebben rituelen nodig. Dat vind ik zo eng tegenwoordig dat iedereen maar denkt in deelgebieden en cijfertjes.

Haal dan je oma ook van die elektrische fiets af. En stop met wintersport. Daar heb ik ook ‘last’ van als betaler van de zorgpremie. En ik kan je vertellen dat die cijfers veel schokkender zijn dan dit jaarlijkse vuurwerkritueel.

Mijn inziens is dit gewoon de algehele GroenLinks D66 agenda die door je strot wordt geduwd. En we volgen weer massaal zonder kritisch te denken.

Je lost dit met verboden niet op.
Dat is niet relevant, als de meerderheid een verbod wil zal het er komen. Of dat ervoor zorgt dat “het probleem”’wordt opgelost of niet.

Haal dan je oma ook van die elektrische fiets af. En stop met wintersport. Daar heb ik ook ‘last’ van als betaler van de zorgpremie. En ik kan je vertellen dat die cijfers veel schokkender zijn dan dit jaarlijkse vuurwerkritueel.
Deels mee eens, maar dat is nog te corrigeren met persoonlijke toeslagen bovenop premies.

Bij ons in de gemeente is een verbod. Het knalt elk jaar even hard. Politie diensten kunnen gewoon niet overal tegelijk zijn en dit controleren.
Ik ben al blij dat ze dit jaar van onze weide zijn weggebleven.
Want velen gebruiken helaas hun verstand niet. Het was bij ons echt fel aan het waaien en alsnog schieten ze hoge pijlen de lucht in. En dit dan allemaal dicht bij huizen.... kan je alleen maar hopen dat het geen huis binnenvliegt... of toch niet dat van de buren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven