XXL Nutrition

Vuurwerk 2023-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons in de gemeente is een verbod. Het knalt elk jaar even hard. Politie diensten kunnen gewoon niet overal tegelijk zijn en dit controleren.
Ik ben al blij dat ze dit jaar van onze weide zijn weggebleven.
Want velen gebruiken helaas hun verstand niet. Het was bij ons echt fel aan het waaien en alsnog schieten ze hoge pijlen de lucht in. En dit dan allemaal dicht bij huizen.... kan je alleen maar hopen dat het geen huis binnenvliegt... of toch niet dat van de buren.
Verbieden heeft dus geen zin, maar niets doen en het elk jaar steeds extremer laten verlopen met meer en grotere risico’s, dat willen ook steeds minder mensen.

Ik woon in “een nette wijk” en toen ze brandweer gisteren weg reed stopten ze nog bij een vuurkorf gemaakt van een olievat die midden op weg stond. Ze trollen hem op het trottoir en bluste hem. Nog geen half uur later zette mijn buurman van 50 hem weer op de weg en stak hem weer aan. Blijkbaar is dat normaal/moet dat kunnen tegenwoordig.

Verbieden heeft dus geen zin, maar niets doen en het elk jaar steeds extremer laten verlopen met meer en grotere risico’s, dat willen ook steeds minder mensen.

Ik woon in “een nette wijk” en toen ze brandweer gisteren weg reed stopten ze nog bij een vuurkorf gemaakt van een olievat die midden op weg stond. Ze trollen hem op het trottoir en bluste hem. Nog geen half uur later zette mijn buurman van 50 hem weer op de weg en stak hem weer aan. Blijkbaar is dat normaal/moet dat kunnen tegenwoordig.
Ja idd. Maar het loopt toch altijd mis als we op het gezond verstand van de bevolking moeten rekenen?

Volgens mij minder dan nu, maar ik kan het fout hebben.
Maar vroeger waren er veel meer soorten vuurwerk toegestaan.. knallers, romeinse kaarsen, matten, pijlen, thunderkings, etc. Die zijn echter de afgelopen jaren allemaal verboden.

Als de vuurwerk overlast elk jaar extremer wordt, terwijl het legaal toegestane vuurwerk assortiment elk jaar minder wordt..

Is er dan slechts sprake van een correlatie, of is er een causatief verband tussen de toename van verboden legaal vuurwerk en de toename van overlast door illegaal vuurwerk?

Een lockdown bleek ook betrekkelijk eenvoudig te handhaven.
Dus je wilt mensen verbieden om op 31 dec om 00:00 de straat op te gaan? Want handhaven van vuurwerk is totaal andere koek dan handhaven van een avondklok waarbij je iedereen die je op straat ziet na 20:00 een boete kan aansmeren. Zoals ik al zei: succes met de bewijslast als er 20 man voor een flat staan en er 5 flowerbeds de lucht in gaan.
En dan zal het merendeel ook onder invloed van drank en/of drugs zijn. Geweld gegarandeerd. Maar je hebt geen back-up, want je bent onderbemand. In vrijwel elke straat van elke wijk van elke stad.
Omdat de normale feestvierders die erbij staan met een borrel op als puntje bij paaltje komt zich ook tegen de politie zal keren.
Juist. En dat zal alleen maar erger worden als je compleet gaat verbieden. Je zegt hier zelf al dat 'normale' feestvierders zich tegen de politie zullen keren.

Ik weet het ook niet en het boeit me eigenlijk vrij weinig wat er gaat gebeuren met het vuurwerk de komende jaren, ik zeg alleen dat het me niet verbaasd dat wanneer er steeds meer beelden verschijnen zoals die ik hier poste er ook steeds meer mensen een algeheel verbod een goed idee vinden.

Ben ook niet zo'n voorstander van een verbod maar in een heleboel wijken is het helaas helemaal niet meer zo gezellig, daar blijven de meeste gezinnetjes / 'normale burgers' liever maar gewoon binnen en is het hopen dat de ramen nog in de kozijnen zitten en de auto nog heel is tegen t einde van de nacht.
Je zou toch brandweerman zijn en bommen naar je kop geslingerd krijgen door een partij mafklappers terwijl je een brand aan t blussen bent die door diezelfde mafklappers veroorzaakt is. Het slaat helemaal nergens meer op allemaal.

En dan blijken het minderjarigen te zijn die niet tot amper vervolgd kunnen worden

Dat is iets typisch Nederlands..

6tq1HE.gif

Hebben ze daar eigenlijk ook zoveel mong*len tokkies die er het hele jaar overlast mee verzorgen

Hier wel ja. Waar ik woon niet super veel, maar af en toe zelfs als het licht is..
Is verboden overigens (afgezien van bepaalde dagen).
Moest er in het begin wel aan wennen.

Het zou al schelen als de politie met scherp terug mag schieten tegen jongeren die de politie/brandweer of ambulance belagen met zulk vuurwerk.... of het leger desnoods inzetten bij probleemwijken. Ben niet perse tegen een verbod van mooi siervuurwerk trouwens.

Die gasten moeten hard aangepakt worden en zwaar straffen. Alles met zachte had werkt niet bij dit gajes. Ik heb vroeger ook van alles uitgevreten met vuurwerk, maar wel respect voor hulpverleners.

Je zou toch brandweerman zijn en bommen naar je kop geslingerd krijgen door een partij mafklappers terwijl je een brand aan t blussen bent die door diezelfde mafklappers veroorzaakt is.
Misschien wordt het dan eens tijd dat we poging tot doodslag verbieden en strafbaar stellen.

Lawinepijlen zouden echt verboden moeten worden.... Ow wacht.

Vannacht ben ik aan het werk als uitsmijter in Utrecht bij m'n vaste deur (Turkse nachtclub)
Hier is het altijd vuurwerk maar dan anders 😉😂🤣😂

Ik had gister voor 150€ gekocht, maar ik had letterlijk 2 fonteinen en 2 potten 🤷‍♂️

Waarschijnlijk ook kwaliteit rommel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven