- Waardering
- 0
Alleen is de teruggave voor huis voor een eerste levensbehoefte en de toeslag voor een kinderopvang voor een luxe. Of gaan we nu kinderopvang zien als eerste levensbehoefte?
Blijft nog steeds staan dat een teruggave wordt betaald van je eigen belastinggeld en iedere toeslag uit de grote pot van belastinginkomsten. Als je er simplistisch naar kijkt lijkt dat misschien een verschil op nuances, maar dat is het zeker niet.
Het gaat nu overigens om het volledig vergoeden van kinderopvang, daar waar de discussie mee begonnen is. Dat blijft bezopen en daar val ik zeker over. Als het een aftrekbare post zou zijn wordt het ook niet volledig vergoed, maar naar percentage wat je aan belasting betaalt.
VVD wil gewoon Sinterklaas spelen, dezelfde partij die jaren lang de hand op de knip wist te houden om de verkeerde redenen.
Omdat kinderopvang in Nederland heel duur is, stoppen veel vrouwen met werken.
Stel je voor, je hebt 2 of 3 kinderen. Dan werk je de hele week om de kinderopvang te kunnen betalen. Daarnaast moet je ook nog het huishouden gaan doen in je vrije tijd.
Deze maatregel van de VVD is vooral bedoeld om het voor vrouwen rendabel te maken om te blijven werken als ze kinderen hebben. Dit brengt niet alleen de eerste 18 jaar geld op, maar ook als de kinderen uit huis zijn zullen veel van deze vrouwen blijven werken.
Ik heb zelf geen kinderen, en betaal zo'n beetje elk soort belasting dat er in Nederland bestaat maar ik zie het nut van deze maatregel wel degelijk in. Ik zie het niet als "sinterklaas" spelen.