Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die ouwedag zal er dan wss niet eens meer zijn. Buiten dat, zal ik er mijn best voor doen om daar niet van afhankelijk te zijn, tegen die tijd.
Ik ben geen kinderhater, Richard. Mijn belastingteruggave blijf ik gewoon ontvangen, dat is van mijn eigen betaalde belastinggeld. Daarom heet het ook belastingteruggave.
Kinderopvang vergoeden vind echter plaats uit de grote pot, dus ook de pot waaraan Phreak en ik meebetalen. Zit een wezenlijk verschil in of vind jij dat iemand met kinderen minder belast dient te worden dan iemand zonder kinderen? Natuurlijk kan iemand met een huurhuis geen teruggave aanvragen, maar een groot gedeelte kan wel huurtoeslag ontvangen.
Ik vind overigens dat ze de hypotheekaftrek mogen afromen, net zoals de kinderopvangvergoeding. Bij hypotheekaftrek tot een grens qua bedrag aan rente dat mag worden afgetrokken, bij kinderopvangvergoeding inkomensafhankelijk.
Iemand met 3 keer modaal nog een vergoeding geven is gewoon bezopen, dan gaat het zeker alleen nog maar om een nog luxer leventje. Waar ik overigens niet jaloers op ben, maar dok dan ook maar voor je kinderen.
we ontvangen ook subsidies hoor...Nederland moet gewoon ophouden met al die subsidies. Ze moeten de markt het werk laten doen. Wij als Nederlanders betalen ook subsidies aan het buitenland. Ja de boeren in het buitenland. Waarom? Geen idee.
ooit gehoord van het omslagstelsel?QFT. Mensen zonder kinderen moeten dus EN meebetalen aan de kinderbijslag, EN dan ook nog de kinderopvang? (om alle andere jeugdvoorzieningen maar even niet mee te rekenen, want dan wordt ik depri...)
wat is dan jouw probleem? dat zou misschien de vergrijzing ook nog wel voor een stuk tegen kunnen gaan, wat dus ook weer de aow toeslag verlaagt en jij hebt ook meer kans op een hoge aow.Dit is een eerste aanzet naar een nieuwe baby boom. Het CDA zal hier ook zeker wel achter staan, en aangezien het mensen met lage tot normale inkomens helpt, zal de PVDA er ook wel voor te porren zijn. Dus zo onrealistisch is het zeker niet dat een deel hiervan snel werkelijkheid wordt.
gun je het hem niet dan? ze pakken gewoon geld van de niet werkenden en geven dat aan de mensen die wel willen werken, is dat zo slecht?En jij ziet het zelf als een manier om snel even 600 per jaar te besparen omdat jij toevallig nu wel kinderen hebt. Dus jij bekijkt dit net zo partijdig als de kindervrijen. Niet hypocriet gaan doen.
dat is toch zijn punt helemaal niet hij weet ook dat hij moet betalen voor zijn kind en daar heeft hij willens en wetens voor gekozen inderdaad, maar feit blijft dat het van de zotten is dat je terwijl je beiden werkt bijna nog geen geld overhoud om leuke dingen te doen, oftewel je leeft op bijna hetzelfde niveau als iemand die niks doet, dat is gewoon niet correct vind ik.In dit geval wordt de kostenpost (kind) willens en wetens op de wereld gezet. Dat is dus geen vergelijking.
ik hoop dat je er hetzelfde over denkt als jij een uitkering of subsidie of wat dan ook van de staat nodig hebt.Het punt is nu juist: je zorgt niet voor je kind! Dat doen jij EN IK! Je mag kinderen nemen zoveel je wilt, maar wees dan ook een vent en betaal ECHT alles zelf.
zijn hobby betaalt dat geld later weer ruim terug als hij aan het werk gaat. jij bent de egoist hier, omdat jij iets niet nodig hebt en niet verder kijkt dan dat je neus lang is vind je het maar onzin.Iemand die voor z'n hobby op de zak van een ander teert, die verdient in mijn ogen absoluut geen respect. Nog steeds blijk je niet door te hebben hoe egoistisch je bent. JOUW geluk. JOUW kind. Maar MIJN geld! Ik word heel gelukkig van trainen. Betaal jij voortaan mijn kosten daarvoor? Samen met SlettieBettie eindelijk eens op vakantie, daar worden we allebei heel gelukkig van. De rekening heb je volgende week in je brievenbus.
Niet liegen, want dat doe je nu ook al niet helemaal. Zodra je geen kinderbijslag en andere subsidies meer accepteert, dan trek ik mn woorden terug.
Ik huur? Sinds wanneer is dat dan? Nieuws voor mij, even de bank bellen dat ik mijn hypotheek niet meer betaal.
Ik heb al 11 jaar een koophuis![]()
Nee, dat heb ik al uitgelegd. Hiervoor betaal ik toch echt zelf. Het is een teruggave, voor de kinderopvang krijg je een toeslag. Een zeer wezenlijk verschil.
In jouw optiek moet je iemand met kinderen minder belasten dan iemand zonder kinderen. Waarbij ik in mijn andere reply al aangaf dat in vergelijk met koop/huurhuis je bij een huurhuis in veel gevallen nog terug kan vallen op huurtoeslag. Degenen die dat niet kunnen zouden bij aankoop van een huis en afroming van de hypotheekaftrekgrens ook niet veel meer terug krijgen.
Ik ben voor een afroming van de hypotheekaftrek en voor een inkomensafhankelijke toelage voor kinderopvang. Dat laatste bestaat nu al en hoeft dus niet veranderd te worden. Ook al mag het zeker minder, want het blijft een luxe probleem voor velen.

Alleen is de teruggave voor huis voor een eerste levensbehoefte en de toeslag voor een kinderopvang voor een luxe. Of gaan we nu kinderopvang zien als eerste levensbehoefte?
Blijft nog steeds staan dat een teruggave wordt betaald van je eigen belastinggeld en iedere toeslag uit de grote pot van belastinginkomsten. Als je er simplistisch naar kijkt lijkt dat misschien een verschil op nuances, maar dat is het zeker niet.
Het gaat nu overigens om het volledig vergoeden van kinderopvang, daar waar de discussie mee begonnen is. Dat blijft bezopen en daar val ik zeker over. Als het een aftrekbare post zou zijn wordt het ook niet volledig vergoed, maar naar percentage wat je aan belasting betaalt.
VVD wil gewoon Sinterklaas spelen, dezelfde partij die jaren lang de hand op de knip wist te houden om de verkeerde redenen.

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik was onder de indruk dat ik zelf ook al meer dan 10 jaar premie daarvoor afdraag.ooit gehoord van het omslagstelsel?
de werkenden betalen de aow in nederland, wie gaat jouw aow betalen denk je? juist de plaspoppen van een ander. overigens is dit ook 1 van de redenen waarom de regering zoveel geld in kinderen steekt, omdat zij later geld gaan verdienen en de meesten het geinvesteerde geld ruim terug zullen verdienen kwa belasting, had je natuurlijk kunnen weten als je goed opgelet had op school.

Kijk, jij rekent dus naar eigen zak: zoveel mogelijk kinderen, zodat JIJ later meer geld krijgt. En dan durf je mij egoist te noemen? Ik zorg wel dat ik op mn 65e (vermoedelijk 75, tegen die tijdwat is dan jouw probleem? dat zou misschien de vergrijzing ook nog wel voor een stuk tegen kunnen gaan, wat dus ook weer de aow toeslag verlaagt en jij hebt ook meer kans op een hoge aow.
) voor mezelf kan zorgen.Dat ze geld van de bewust niet werkenden afpakken is fantastisch. Dat dat geld dan besteed wordt aan het subsidieeren van nieuwe hulpbehoeftigen (lees: kinderen), in plaats van aan de mensen die jarenlang de staatskas al hebben moeten vullen, DAT vind ik zeer oneerlijk.gun je het hem niet dan? ze pakken gewoon geld van de niet werkenden en geven dat aan de mensen die wel willen werken, is dat zo slecht?
Dat klopt ook inderdaad niet. Maar zouden zulke gezinnen dat probleem hebben als ze niet voor een kind hadden gekozen? Lijkt me een stuk minder erg dan. Waarbij ik wel kwijt wil, dat er wat mij betreft een absoluut (is alle subsidies en kwijtscheldingen meegerekend) verschil tussen bijstand en werkenden mag zijn van E500 of meer per maand. Die inkomensval is inderdaad te triest voor woorden.dat is toch zijn punt helemaal niet hij weet ook dat hij moet betalen voor zijn kind en daar heeft hij willens en wetens voor gekozen inderdaad, maar feit blijft dat het van de zotten is dat je terwijl je beiden werkt bijna nog geen geld overhoud om leuke dingen te doen, oftewel je leeft op bijna hetzelfde niveau als iemand die niks doet, dat is gewoon niet correct vind ik.
Dat heb ik vroeger gehad (uitkering). En ja, ik dacht er toen ook zo over, en heb mezelf er zo snel mogelijk uitgewerktik hoop dat je er hetzelfde over denkt als jij een uitkering of subsidie of wat dan ook van de staat nodig hebt.
om anderen geen onnodige lasten op te leggen.Daar maak je de aanname dat het kind uiteindelijk meer oplevert dan het heeft gekost. Als ik om me heen kijk is dat een zeer wankele basis voor een argument.zijn hobby betaalt dat geld later weer ruim terug als hij aan het werk gaat. jij bent de egoist hier, omdat jij iets niet nodig hebt en niet verder kijkt dan dat je neus lang is vind je het maar onzin.
Die teruggave was een middel van de regering om huizenbezit te stimuleren. De staat kan dus morgen beslissen om het niet meer terug te geven, want je hebt er als huizenbezitter eigenlijk helemaal geen recht op. Alleen durft niemand in de regering hieraan te tornen, omdat het politieke zelfmoord is.Als het een teruggave is, waarom kunnen ze deze dan afschaffen en heb je iets waar je in jouw ogen recht op hebt kwijt raken?
Helaas Eric![]()
Nee hoor is geen levensbehoefte. Een woning oke, maar een dure woning waar je veel geld voor terug krijgt niet.
Ga je gehuurd zitten in een kleine kamer voor 150 euro per maand krijg je nergens huurtoeslag of belastingteruggave op (ja 40 euro ofzo).
Niet alles verdraaien zodat je gelijk krijgt linkse rakker!![]()

Gekocht in de dure tijd (eind 2001). jouw premie gaat meteen naar de aow van nu, waarom denk je dat de vergrijzing zo'n groot problem is? omdat over een paar jaar bent er veel minder werkenden t.o.v. niet werkenden zijn in vergelijking met nu.Misschien heb ik het verkeerd, maar ik was onder de indruk dat ik zelf ook al meer dan 10 jaar premie daarvoor afdraag.![]()
ik zeg niet zoveel mogelijk, maar ik zou graag hebben dat ik inderdaad ook wat terug zou krijgen wanneer ik jaren lang hard gewerkt heb en premie afgedragen heb. tuurlijk zou ik als ik de mogelijkheid heb zelf een aanvullend pensioen regelen, maar ik vind het onzinnig dat je (zoals jij bedoeld als ik het goed begrijp) na vele jaren anderen sponsoren niks terug krijgt, het is niet dat ik het die anderen niet gun, maar het is geven en nemen.Kijk, jij rekent dus naar eigen zak: zoveel mogelijk kinderen, zodat JIJ later meer geld krijgt. En dan durf je mij egoist te noemen? Ik zorg wel dat ik op mn 65e (vermoedelijk 75, tegen die tijd) voor mezelf kan zorgen.
heb jij vroeger geen kinderbijslag gehad? geen subsidies op school?Dat ze geld van de bewust niet werkenden afpakken is fantastisch. Dat dat geld dan besteed wordt aan het subsidieeren van nieuwe hulpbehoeftigen (lees: kinderen), in plaats van aan de mensen die jarenlang de staatskas al hebben moeten vullen, DAT vind ik zeer oneerlijk.
sja het is altijd een keuze die je maakt als je een kind neemt natuurlijk, maar ik vind het een beetje onzinnig dat je veroordeelt word voor het maken van een kind dat later waarschijnlijk ook geld gaat verdienen voor dit land, zonder jeugd geen toekomst.Dat klopt ook inderdaad niet. Maar zouden zulke gezinnen dat probleem hebben als ze niet voor een kind hadden gekozen? Lijkt me een stuk minder erg dan. Waarbij ik wel kwijt wil, dat er wat mij betreft een absoluut (is alle subsidies en kwijtscheldingen meegerekend) verschil tussen bijstand en werkenden mag zijn van E500 of meer per maand. Die inkomensval is inderdaad te triest voor woorden.
goed zo, waren er maar meer mensen die er zo over dachten, dan hoefde je misschien wel minder belasting te betalen en was gratis kinderopvang ook nog mogelijk.Dat heb ik vroeger gehad (uitkering). En ja, ik dacht er toen ook zo over, en heb mezelf er zo snel mogelijk uitgewerktom anderen geen onnodige lasten op te leggen.
dat kan ik nu inderdaad niet meteen beargumenteren, maar het lijkt me sterk dat slechts een klein deel geld gaat verdienen.Daar maak je de aanname dat het kind uiteindelijk meer oplevert dan het heeft gekost. Als ik om me heen kijk is dat een zeer wankele basis voor een argument.