Fitness Seller

Waar is de goedkoopste visolie te koop?

Idd, walnootolie is een goede bron! elke dag neem ik een eetlepel door me rijst heen.

Bij de Action kost een potje van 90 omega3 caps 3,79! (12% DHA en 18% EPA) 1000mg per cap.

Waarom geen walnootolie? Dat gebruik ik ook en daar zitten ook omega3 vetzuren in

Volgens mij alleen ALA en dat wordt maar heel beperkt omgezet in EPA en DHA (en dan nog is lijnzaadolie waarschijnlijk rijker (en goedkoper)

Volgens mij alleen ALA en dat wordt maar heel beperkt omgezet in EPA en DHA (en dan nog is lijnzaadolie waarschijnlijk rijker (en goedkoper)

+1

==

ik heb nog even een prijsvergelijking gemaakt voor de liefhebbers:

visolie.jpg

Laatst bewerkt:
Glucosamine heeft wel €5 verzendkosten, als je die meerekent kom ik op 4% prijsverschil. Maar glucosamine-potjes gaan niet door de brievenbus.

Andere vergelijktabel is natuurlijk appels en peren. Des te goedkoper de merken, des te minder geconcentreerd meestal, dus des te meer ml 'overig' je per 1000ml krijgt.

Andere vergelijktabel is natuurlijk appels en peren.

Laat ik de vergelijking van appels met peren eens uitlichten. De caps van vitaminecompleet.nl zijn per stuk bijna 10x duurder dan de caps van vitacost.com (ex verzenden). Als je de verzendkosten meeneemt komen de caps van vitacost op 12,3 cent. Er zit echter niet 10x zoveel aan DHA/EPA in de capsules van vitaminecompleet.nl. En zelfs als er het dubbele in zou zitten, zijn ze nog bijna 5x duurder...

Kort gezegd (en dan volg ik de berekening van vitaminecompleet.nl), 1000mg DHA/EPA kost:

vitaminecompleet.nl: € 0,35
vitacost.com € 0,067 (ex verzenden)
vitacost.com € 0,123 (incl. verzenden op basis van 2 potten)

Een capsule van vitacost bevat 0,3 gr DHA+EPA. Je hebt dus 3,33 capsules nodig voor de prijsberekening van 1000mg. Daarbij is het nog niet eens gezuiverde visolie die vitaminecompleet.nl levert.

Vitaminetotaal is ver overpriced.

Laatst bewerkt:
Interessant, welk product op vitacost.com is dat dan? En op hoeveel cent per 1000mg kom je dan uit? Glucosamine.com was al scherp in de buurt tov die € 0,35, al was de concentratie per capsule stuk lager dan bij VC. Hoe lang duurt opsturen via vitacost trouwens? Hoezo denk je dat bij VC niet eens gezuiverd zou zijn? Er staat juist 'meervoudig gecontroleerd op verontreinigingen als zware metalen, dioxines en PCB's'. Weet niet wat de regels voor Amerika zijn (komt vitacost uit de states?), voor wei-eiwit weet ik dat er in amerikaanse wei spul zit wat je liever niet binnen krijgt bijv.

De goedkoopste vind je [Link niet meer beschikbaar]. 300 caps 1000mg voor EUR 5,92 (koers 17-1-10). Dan heb je gezuiverde visolie (dmv moleculaire distillatie). Duurt alleen wel een week of twee voordat je het binnen hebt en is minder aantrekkelijk als je een enkel potje nodig hebt en niets anders wilt bestellen.

Of 'meervoudig gecontroleerd op verontreinigingen als zware metalen, dioxines en PCB's' ook betekent dat ze alles eruit halen weet ik niet. Voor de goede orde: er is wel een verschil tussen zuivere visolie en gezuiverde visolie. Die van NSI/Vitacost zijn gezuiverd dmv moleculaire distillatie.

Inderdaad, zeg, met die 67% korting is die NSI super goedkoop ja. Ook al is de inhoud vermeld per 2 capsules (niet zo geconcentreerd dus). In Nederland nog niet iets gezien wat daar in de buurt komt. Heb je al eens besteld daar? Gaat dat goed?

Inderdaad, zeg, met die 67% korting is die NSI super goedkoop ja. Ook al is de inhoud vermeld per 2 capsules (niet zo geconcentreerd dus). In Nederland nog niet iets gezien wat daar in de buurt komt. Heb je al eens besteld daar? Gaat dat goed?

Ik heb er nu 3x besteld. Ging tot nu toe altijd goed. Het duurt alleen wat langer voordat het er is. Als je overigens met visacard betaald is je aankoop automatisch verzekerd. In de berekeningen hierboven had ik overigens al rekening gehouden met het feit dat de hoeveelheden bij vitacost.com per 2 caps zijn weergegeven.

Glucosamine.com komt nog beter uit als je het op die manier vergelijkt. Maar dat merk staat er 'toevallig' niet tussen.

Da's inderdaad ook een goeie. Helemaal niet duur en ze hebben een goed verhaal over kwaliteit:

''Als u voor Omega-3 van Glucosamine.com kiest, kiest u voor kwaliteit. Voor dit visoliesupplement hebben wij gezocht naar een zeer goede olie. Onze keuze is gevallen op de Marinol™ C-38 visolie van de firma Lipid Nutrition uit Nederland, voorheen onderdeel van het Unilever-concern.

Er zijn weinig visoliën zoals Marinol™ C-38 waaraan de producent een merknaam verbindt. Veel visoliën worden merkloos verhandeld via tussenhandelaren. Bij Glucosamine.com willen we echter weten welk bedrijf achter een product zit en volgens welke principes het werkt.

Lipid Nutrition werkt met zuiverheid van de olie als voornaamste aandachtspunt. Een ander sterk punt is het achterwege laten van chemische veranderingen van de olie om tot een hoge concentratie omega-3 vetzuren te komen. Marinol™ C-38 is een zuivere, natuurlijke visolie.

Zuiverheid

De vis waaruit de visolie is gewonnen betreft voornamelijk ansjovis. Deze wordt gevangen in de Stille Oceaan voor de kust van Zuid-Amerika. De Stille Oceaan is in vergelijking met andere zeeën niet erg vervuild. Hierdoor is ook de visolie schoon. De binnengekomen visolie wordt geconcentreerd en gezuiverd waarna het eindproduct Marinol™ C-38 wordt gecontroleerd. Het uiteindelijke resultaat is een visolie met het laagst mogelijke niveau aan vervuilende stoffen.

Glucosamine.com laat zelf de visolie nog eens controleren door een onafhankelijk laboratorium (KBBL) op de aanwezigheid van zware metalen en andere schadelijke stoffen als dioxines. Die concentraties blijken zo laag te zijn dat ze óf niet detecteerbaar zijn óf zeer ver onder de toegestane limiet zitten. Alle testuitslagen zijn bij Glucosamine.com op te vragen.

Als het op zuiverheid aankomt, dan vormt de visolie van Glucosamine.com een veilig alternatief voor vis. Zo bevat bijvoorbeeld zalm relatief veel dioxines. Het gehalte is in sommige gevallen zelfs zo hoog dat enkele porties al de maandelijkse inname-limiet van dioxine bevatten! Ter vergelijking: u zou van onze visolie elke dag enkele duizenden capsules moeten nemen voordat u aan de inname-limiet van dioxines komt.

Hogere concentratie

Marinol™ C-38 heeft een hogere concentratie goede vetzuren dan standaard-visoliën. Per capsule van 1000 mg bevat het gemiddeld 360 mg EPA en DHA. Voor een standaard-visolie is dat ongeveer 275 mg.

De hoge concentratie is bereikt met behulp van een zo natuurlijk mogelijk (enzymatisch) proces. Oliën met een nog hoger gehalte EPA en DHA worden meestal verkregen met behulp van een chemisch proces. Daarvan zijn wij geen voorstander; wij kiezen voor een zo natuurlijk mogelijke olie.''

http://www.glucosamine.com/product_info.php?products_id=9

Bij Power Supplements hebben ze ook die van Glucosamine.com.

Bij Power Supplements hebben ze ook die van Glucosamine.com.

Beide webshops zijn geloof ik van dezelfde eigenaar ;)
Je kan hem een pm sturen als je vragen hebt. Want hij is ook actief op dit forum. Ik geloof onder de naam Powersupplements'.

Ik gebruik zelf overigens al een half jaar die van Glucosamine. Bevalt me goed!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven