MuscleMeat

Waar is de goedkoopste visolie te koop?

Beide webshops zijn geloof ik van dezelfde eigenaar ;)
Je kan hem een pm sturen als je vragen hebt. Want hij is ook actief op dit forum. Ik geloof onder de naam Powersupplements'.

Ik gebruik zelf overigens al een half jaar die van Glucosamine. Bevalt me goed!
Zijn broers van elkaar die samenwerken, overigens als je 3 potten bij Glucosamine.com bestelt vervallen de verzendkosten.

Prijs klopt niet.

600 caps. / 180 caps. = 3.33 potjes

1 potje van 180 caps kost 15,90 ;)
(Zonder kwantumkortingen)

bedankt voor je oplettendheid Necros! :thumbs: Vage actie van mijn kant. Ik zal het morgen aanpassen (excel-bestand staat op computer op het werk). Er had moeten staan: €49,67 voor 600 caps (inclusief de kwantumkorting).

Waarom geen walnootolie? Dat gebruik ik ook en daar zitten ook omega3 vetzuren in

De ene omega-3 is de andere niet.

Het 'simpelste' omega-3 vetzuur is alfalinoleenzuur. Dat is wat je vind in walnootoolie, lijnzaadolie en dergelijke. Je lichaam kan met die stof op zich niet veel. Je lichaam kan de alfalinoleenzuur (ALA) wel via enkele stappen omzetten naar de 'visvetzuren' EPA en DHA. Daar kan je lichaam wel degelijk wat mee.

De omzetting van ALA naar EPA en DHA is een hekel punt. Er wordt gezegd dat die omzetting slecht verloopt. Je hebt daarom minder resultaat met het innemen van ALA dan met visolie.

Er zijn recentelijk diverse studies gepubliceerd waaruit inderdaad blijkt dat visolie beter is dan plantaardige omega-3.
Er is ook een advies van de gezondheidsraad voor omega-3 inname dat specifiek EPA en DHA noemt. Voor de gezondheid van hart- en bloedvaten raden ze 450 mg EPA + DHA per dag aan.

Een goedkope visolie die op giftige stoffen is getest vind je hier:
http://www.powersupplements.nl/gewrichtsbescherming/omega3-visolie/visolie-omega-3.php
Deze is met vaccuum distillatie gemaakt!

Uiteraard is het niet de allergoedkoopste. De prijs-kwaliteit verhouding is echter ongekend.

Kris :-)

EDIT: Ik had maar tot en met pagina 1 gelezen. Ik zie dat deze thread inmiddels 3 pagina's beslaat en deze info inmiddels deels dubbelop is. Excuus!

Laatst bewerkt:
De ene omega-3 is de andere niet.

Het 'simpelste' omega-3 vetzuur is alfalinoleenzuur. Dat is wat je vind in walnootoolie, lijnzaadolie en dergelijke. Je lichaam kan met die stof op zich niet veel. Je lichaam kan de alfalinoleenzuur (ALA) wel via enkele stappen omzetten naar de 'visvetzuren' EPA en DHA. Daar kan je lichaam wel degelijk wat mee.

De omzetting van ALA naar EPA en DHA is een hekel punt. Er wordt gezegd dat die omzetting slecht verloopt. Je hebt daarom minder resultaat met het innemen van ALA dan met visolie.

Er zijn recentelijk diverse studies gepubliceerd waaruit inderdaad blijkt dat visolie beter is dan plantaardige omega-3.
Er is ook een advies van de gezondheidsraad voor omega-3 inname dat specifiek EPA en DHA noemt. Voor de gezondheid van hart- en bloedvaten raden ze 450 mg EPA + DHA per dag aan.

Een goedkope visolie die op giftige stoffen is getest vind je hier:
http://www.powersupplements.nl/gewrichtsbescherming/omega3-visolie/visolie-omega-3.php
Deze is met vaccuum distillatie gemaakt!

Uiteraard is het niet de allergoedkoopste. De prijs-kwaliteit verhouding is echter ongekend.

Kris :-)

EDIT: Ik had maar tot en met pagina 1 gelezen. Ik zie dat deze thread inmiddels 3 pagina's beslaat en deze info inmiddels deels dubbelop is. Excuus!

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

welke amsterdammer wil binnenkort de kosten voor verzenden van vitacost delen? bestel ik de pillen, geef jij me later het geld voor jouw deel terug.

Denk er wel aan dat het zeker drie weken duurt voordat je het binnen hebt. Ik heb vorige maand ook weer een hele voorraad (o.a. visolie) besteld en het duurde ruim drie weken voordat het binnen was. Je bent meestal ook nog wat belasting/inklaren verschuldigd. En ondanks ze nu nog twee verzendopties hebben (de allergoedkoopste optie is niet meer), kan het zeker goed uit(!). Uiteraard enkel interessant als je wat in voorraad neemt (of samen met anderen bestelt).

Je kunt ook nog kiezen voor snelle verzending maar dat is duurder.

(eerder was hier ook een reaktie van Klaas, dat hij zijn bestelling niet ontvangen zou hebben, maar via pm heeft hij mij later laten weten dat het toch gearriveerd was).

tijd maakt me niet zo uit. dan neem ik in the mean time wel een klein potje van het een of ander. gister berekend dat elke pil nu op 3 cent komt met verzendkosten, dat is dus zo'n 18 cent per dag bij 1080 mg EPA en 720 mg DHA. en over 1200 of zelfs 2400 pilletjes maakt het eigenlijk niet uit of ik de verzendkosten zelf betaal of deel.

de xxl varianten (eigen merk en ander merk) komen als goedkoopste van nederland uit de bus en komen met dezelfde hoeveelheid EPA en DHA op 32 cent per dag. bijna 2x zo duur dus. kan alleen bij xxl niet zien welke methode ze nemen om de olie te zuiveren.

dit waren mijn afwegingen, misschien zie ik iets over het hoofd, dat kan ook. ik zou namelijk niet weten welke invoerrechten ik moet betalen bij 40 en resp. 72 euro.

Laatst bewerkt:
we zijn nu een week of 6 verder en heb nog steeds niets ontvangen. heb gemaild en ze storten het bedrag plus verzendkosten terug.
ga nu maar eens proberen bij powersupplements. lol.

Je kan wel heel goedkoop willen hebbben, maar je moet goed uitkijken of het vrij is van PCB en Zware metalen. Bij goedkope versies zitten die stoffen er vaak in, bij langdurig gebruik is uit onderzoek gebleken dat je kanker kan krijgen.

Dus raad je aan om 2a3 euro meer te betalen en je hebt goede kwaliteit in huis.

Je kan wel heel goedkoop willen hebbben, maar je moet goed uitkijken of het vrij is van PCB en Zware metalen. Bij goedkope versies zitten die stoffen er vaak in, bij langdurig gebruik is uit onderzoek gebleken dat je kanker kan krijgen.

Dus raad je aan om 2a3 euro meer te betalen en je hebt goede kwaliteit in huis.

Een wijze opmerking!

Voor ingrediënten waarvan de kwaliteit nogal kan wisselen is het fijn als je:

1) Weet welk bedrijf het ingrediënt heeft geproduceerd (want het supplement-merk zelf is niet de producent van de ingrediënten).
2) Er zo nu en dan een controle wordt gedaan op zuiverheid

Vaak staat geschreven dat een supplement is geproduceerd in de EU of in Nederland. Dit betekent alleen dat het product hier verpakt is (in capsules of als poeder in een potje). Over de herkomst van de ingrediënten zegt dit niets.

Op vlees in de supermarkt staat waar het vlees vandaan komt, niet waar het vlees verpakt is. Dat is logisch. Het is eigenlijk vreemd dat die regel voor voedingssupplementen niet geldt.

Kris :)

Action is ook 300 mg, 120/180 namelijk.

heb al het geld retour ontvangen van vitacost, dus ook de verzendkosten. heb ondertussen de omga 3 van betrouwbare bron besteld en reeds in huis.
kreeg ik vrijdag een brief van ptt dat er een pakketje lag bij het kantoor. zaterdag opgehaald. zaten alle potten van vitacost in :)

heb nu dus een overvloed aan pillen.

http://www.vitaminesperpost.nl/Super-EPA-visolie.html

Koop er 4 tegelijk en je betaald minder dan 10 euro per potje voor dubble Epa en Dha content vs andere merken.

360mg EPA en 240mg DHA

Dat supplement bevat 60 capsules per pot. Per pot is dat 36.000 mg EPA +DHA

Als je die vergelijkt met de Power Supplements visolie: 180 capsules voor een totaal van 64.800 mg EPA en DHA.

Reken je het om per gram EPA en DHA dan is onze visolie nog weer wat goedkoper.

Daarbij komt dat de concentratie EPA en DHA in onze visolie niet is 'opgewerkt' door middel van chemische bewerkingen (knippen en plakken van vetzuren). Hierdoor is het omega-3 vetzuur DPA ook nog aanwezig. Totaal gehalte omega-3 per pot: 86.400mg

Een ander voordeel van het achterwege laten van het knippen en plakken van vetzuren is dat het DHA vetzuur nog steeds op zijn natuurlijke beta-positie zit in het oliemolecuul. Dat zorgt voor een probleemloze vertering van de olie.

Kris :)

Ben niet echt bekend met het hele knippen en plakken van vetzuren, maar zal het eens opzoeken. Ja daar heb je dan zeker gelijk in. Voor mij persoonlijk vind ik het beter omdat ik dan geen 12 capsules hoef te slikken om aan 2 gram EPA en 1.5 gram DHA te komen. Maar als het inderdaad niet even werkzaam is door chemische bewerkingen. Kan ik beter een andere halen. Zal me er eens in verdiepen

Terug
Naar boven