XXL Nutrition

Waar op letten bij nieuwe sportschool?

xRaven

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
15%
Er is hier net een nieuwe sportschool geopend die Basic-Fit heet. De prijs is serieus abnormaal: 15 euro per maand. Er zijn nog geen foto's van de sportschool te zien maar je kon wel een dag gratis komen sporten. Ze werken met krachttoestellen van TechnoGym en gewone cardio toestellen.

Mijn vraag: Waar moet ik precies op letten? Ik snap dat er in ieder geval een squatrek moet staan met wat bench bankjes, maar wat nog meer? Ze hebben dumbbells tot 36KG staat vermeld op de site. Losse halters leken me ook wel handig om te hebben iig.

Losse halter, goede bankdrukbank, squatrek, mogelijkheid om te deadliften. is het belangrijkste. DB's tot 32kg zal je momenteel nog wel genoeg aan hebben.

te veel dingen........
Op goede volgorde ongeveer zo:

1. Tot hoever gaan de dumbbells. Is dat genoeg voor je?
2. Is er een squatrek
3. wat voor losse halter stangen hebben ze? 50mm goed. onder dat **** it
4. Zijn er genoeg schijven voor de stangen? als je zware oefeningen gaat doen? legpress, deadlift, squat
5. bankdruk bank moet er ongetwijveld staan, hoef ik eigenlijk niet op te noemen.
6. Goede legpress. Schuin en zonder insteek gewichten. Anders dan dat is gewoon p*ssy stuff voor vrouwen.
7. Schuine bankdruk bank is een must mits je met schuin bankdrukken al de zwaarte db's kan pakken die ze hebben.
8. Optioneel, smith machine.
9. Matten of geschikte vloer waar je kan deadliften.
10. overige basic apparatuur per spiergroep. Meestal zit dit wel goed.

Hiermee zit je al erg goed. De rest is vooral luxe en afwisseling.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt! Ik zal volgende week wel ff een kijkje nemen. Er staat wel dat je onder de 16 persee moet sporten met begeleiding -_-.

Dumbbells tot 36 heb ik momenteel nog wel genoeg aan. DB Fly's doe ik ook max op 8 iedere arm.

Terug
Naar boven