Fitness Seller

Waar wil jij met Nederland heen?

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Welke toekomstverwezelijking zou jij Nederland willen geven? Dus niet alleen voor jezelf spreken, maar het Nederland dat in z'n ontwikkeling met de wereld mee kan gaan.

Confederatie met Vlaanderen, grootste haven ter wereld verder samen uitbouwen. Meer naar een gezond nationalisme met sociale en liberale basis, maar met een deel centrum rechtse wetten. Meer werken aan innovatieve projecten en dus ook minder op jobs in de arbeid. Voortrekker worden van de schone energie in de wereld, afbouwen van religie; 100% scheiding van kerk en staat. Sociale zekerheid in stand houden, en daarom enkele onpopulaire maatregelen nemen. Zo'n beetje het eerste dat in mij opkomt...

Confederatie met Vlaanderen, grootste haven ter wereld verder samen uitbouwen. Meer naar een gezond nationalisme met sociale en liberale basis, maar met een deel centrum rechtse wetten. Meer werken aan innovatieve projecten en dus ook minder op jobs in de arbeid. Voortrekker worden van de schone energie in de wereld, afbouwen van religie; 100% scheiding van kerk en staat. Sociale zekerheid in stand houden, en daarom enkele onpopulaire maatregelen nemen. Zo'n beetje het eerste dat in mij opkomt...

Jammer van dat CENTRUM rechtse T.
De rest van je ideeen zijn nog niet zo slecht.:D

Tja op sommige punten ben ik gewoon rechts... bijv. immigratie en islam. Maar op andere punten weer helemaal niet... zoals euthanasie. Dus vandaar zeg ik centrum.

Ik zou graag zien dat de zorg in Nederland zal worden verbeterd. Ik stond laatst met mijn oren te klapperen.. zoveel dat je betaald voor je verzekeringen en zo weinig wat je er voor terugkrijgt. Daarnaast moet ook de lakse behandeling van patienten met serieuze problemen/klachten worden aangepakt.

Verder zou ik graag zien dat het onderwijs en de begeleiding hierin zich zal blijven verbeteren.

De regelgeving zou wel mogen slinken.
Bij elke scheet die je laat moet je tegenwoordig zowat een papiertje invullen.

"Ein Volk, ein Reich, ein Führer!"

Ik zou graag zien dat de zorg in Nederland zal worden verbeterd. Ik stond laatst met mijn oren te klapperen.. zoveel dat je betaald voor je verzekeringen en zo weinig wat je er voor terugkrijgt. Daarnaast moet ook de lakse behandeling van patienten met serieuze problemen/klachten worden aangepakt.

Verder zou ik graag zien dat het onderwijs en de begeleiding hierin zich zal blijven verbeteren.

Ik kan je garranderen dat je met de zorg in Nederland in je handen mag knijpen echt waar, perfect is het niet en zal het ook nooit worden. Maar de Nederlandse zorg is top geregeld en ik hoop dat daar nooit op ingekort gaat worden! Veel landen kunnen nog een lesje leren van de Nederlandse zorg, en ik kan het weten nu ik in Tsjechie woon, zit er nu middenin en amen voor de Nederlandse zorg. Kijk naar Amerika daar kunnen ze hun verzekering niet eens betalen en als wel hebben ze er soms nog niks aan (ooit film john Q gezien?).

Onderwijs mag inderdaad wel verbeterd worden, alleen zou ik niet weten op welke manier, maar zeker een gebrek van kwaliteteit en vaak ook organisatie op bepaalde scholen. Vooral op MBO scholen is dat het geval (weet niet hoe het ob hoger of uni is).

Wat ik verder wil zien veranderen in Nederland is de mentaliteit, van iedereen, allochtoon, autochtoon. Misschien heb ik wat dat betreft een beetje peace hippie gedachtes maar wat zou ik het heerlijk vinden om een dag in Nederland terug te komen waar iedereen elkaar in elkaars waarden laat en respect heeft voor elkaar. waar alle mengelmoesjes wat voor afkomst dan ook met elkaar in een straat kunnen leven.

Nederland/België staan in de top 10 wat betreft beste zorg in de wereld, misschien wel top 5. Alleen komt de vergrijzing eraan (ook in Vl. trouwens) en dan kan het wel eens afgelopen zijn met die mooie zorg. Tenzij we onpopulaire maatregelen gaan nemen (zoals het aanpassen van de pensioenleeftijd aan de levensduur van de gemiddelde Nl/Be. Mensen worden ouder, kosten dus meer pensioen, moeten dus langer werken.

• Topic Starter Topic Starter
We gaan doorwerken tot ons 67ste. Hypotheek renteaftrek blijft gehandhaafd maar moet op de schop voor koopwoningen boven 500.000 Euro. Geen meer wegen, maar bredere wegen. We investeren in duurzame energie. Defensie afbouwen tot bijna non-existent. Bezuiniging op politie, minder blauw op straat en dat steken in het bestrijden van zware delicten. Meer koopzondagen/Verruiming openingstijden winkels. Geen uitbreiding Schiphol. Maximum snelheid op snelwegen naar 140. Binnen de bebouwde kom overal 30. Op scholen meer levensbeschouwelijkevorming. Verbod op religeuze lessen, is een prive aangelegenheid. Enkel onderwijs in de Nederlandse en Engelse taal. Voor ieder kind in Nederland vanaf groep 3 tweetalig onderwijs. Gezondheidslessen, veel meer sport. (6 tot 8 uur per week) Geen generaal pardons, wel correcte terugsturing. Handhaving ontwikkelingshulp 0.8 van ons BNP, wel echt foute landen uitsluiten. Legale cannabis. Minder vlees distributie. Reducering bio industrie. Kroegeigenaren gaan zelf over rookbeleid. Meer biologisch voedsel in supermarkten. Afval dumpen (dus ook vuiliszaken) = misdrijf. Eigen risico voor zorg tot 500 Euro. Complete stop goudzoekende immigranten. Geen Oost-Europeanen de komende 20 jaar.

een dictator die van aanpakken weet, al die vieze politici van nu eruit

wetenschap op de eerste plaats in de samenleving. vooraanstaand in technologie en research op elk gebied. gedoogbeleid voor een groot aanbod van drugs. lagere lasten, minder bureaucratie en meer vrijheden op economisch en persoonlijk gebied. geen religie in de politiek.

de rest interesseert mij niet bijzonder veel.

• Topic Starter Topic Starter
Hehehe, ik heb mezelf voorgenomen niet te politiek uit de hoek te komen op DBB.
Hou het liever voor mezelf, of in ons gezellige mod hokje natuurlijk:D

'tzal wel het Republikeinse staaltje zijn die de kinderen de vrijheid gunt om het daglicht te zien?

Een veel transparanter samenleving met een veel opener communicatie. Dit zou iedere samenleving ernaar moeten streven.

Terug
Naar boven