AndroidHealthClinic

Waarom niet roken

Venetian

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ziekenhuis.nl - filmpjes

Ikzelf bij sterk tegen roken.. Ik zie dat m'n moeder nu al meer dan twintig jaar rookt & een rokershoest heeft ontwikkeld.
Als je mensen confronteert met het gevaar achter roken worden ze altijd aggressief & ontvluchten ze de situatie.

Ik hoop echt dat de regeringen in Europa ooit zo slim zullen zijn dat ze roken overal verbiedden.
In de lucht hangen nu al zoveel kanker & gifstoffen dus waarom zou iemand der nog een schepje bovenop willen doen met die kankerstokjes.

Voor rokers bestaan er btw allerlei verlossende behandelingen zoals lasertherapie, groepstherapieen, farmaceutische geneesmiddelen ( nicokill, fumexit - op basis van kruiden, nicopatches etc )

Voor iemand die hier nog rookt opt forum open uw ogen want tis een helse verslaving die veel miserie met zich mee brengt.

Zover mn maatschappelijk bezorgde thread ;)

Ik vind het zoooooo smerig, me opa is de enige die rookt in mijn familie. Als een meisje rookt vind ik dat ook een enorme afknapper, ook al is ze zo lekker als Angelina Jolie

Roken is idd vies!

ben nu ook al een jaar gestopt ofzo ben blij dat ik ervanaf ben :rolleyes:

ja en? ieder z'n lichaam, ieder z'n keus right?

Ik rook zelf niet meer...

Maar bespaar rokers aub deze onzin!!!
Ik kan hier niet tegen, die hippe losers die opeens met een wijzend vingertje iedereen moeten vervelen met die antirokers onzin.
Laat iedereen een beetje genieten van hun zonde en verkoop zelf je auto als je minder schadelijk bezig wil zijn voor het millieu!!!

Red het millieu en begin bij jezelf!

(Mocht je geen auto hebben bespaar me dan die opmerking)

super post! ik ben het volledig met je eens!

Roken en laten roken, maar niet in mijn buurt!!

• Topic Starter Topic Starter
kga hier geen discussies uitlokken..dat is een straatje zonder einde..
Tis gewoon ff aanduiden welke gevaren er komen met deze verslaving + hoe je van die verslaving kan afgeraken..

Ik ben ook tegen roken enzo maar ja :who:

you only live once en als rokers genieten van hun ochtendsigaret of de sigaret na hun maaltijd, laat ze die dan rusteg bij een kopje koffie of een frisse pint opdrinken. als je rookt ken je de gevaren heus wel dus waarom zo'n nodeloze post ?

zelf heb ik ongeveer 1 jaar gerookt alleen als ik uitging
2 pakjes per maand ongeveer dus heel weinig.

maar als je beseft dat het gewoon zo gigantisch slecht voor je is ben je wel gek als je het blijft doen. Ik ben ook blij dat ik er mee gekapt ben. de eerste paar keer miste ik het wel zo'n sigaret maar nu ben ik echt blij dat ik er af ben en heb er ook totaal geen behoefte meer aan.

Daarbij vind ik het bij meisjes/vrouwen ook een grote afknapper als ze roken
hoewel ik dat toen ik zelf rookte niet zo had uiteraard. zou wel hypocriet geweest zijn ;)

Brander zei:
Ik rook zelf niet meer...

Maar bespaar rokers aub deze onzin!!!
Ik kan hier niet tegen, die hippe losers die opeens met een wijzend vingertje iedereen moeten vervelen met die antirokers onzin.
Laat iedereen een beetje genieten van hun zonde en verkoop zelf je auto als je minder schadelijk bezig wil zijn voor het millieu!!!

Red het millieu en begin bij jezelf!

(Mocht je geen auto hebben bespaar me dan die opmerking)

Applaus.

Venetian zei:
kga hier geen discussies uitlokken..dat is een straatje zonder einde..
Tis gewoon ff aanduiden welke gevaren er komen met deze verslaving + hoe je van die verslaving kan afgeraken..
dude wat voor een k*tdoel is dat?
wil je 20x 50kg benchen?

dewd.. wat heeft dat te maken met deze thread?

Nvr mind dat doel..dat is om persoonlijke redenen die ik niet aan je neus ga hangen ;)

Daar is nu juist zoveel ontwetendheid over.. mensen die roken kennen helemaal de gevaren niet.

+ er zijn verschillende soorten rookers ..
Ik denk of de hard verslaafden helemaal niet weten hoe ze hun lichaam om zeep helpen.

Wat ik persoonlijk heel vies vindt is dat iemand tussendoor het eten begint te roken. Ik zal zoiets direct zeggen maar k'ga der ook niet obsessief een preek beginnen geven..
inderdaad, t'is je eigen leven & je doet wat je wilt.. maar voor de rokers.. kijk toch even naar het filmpje..
praat eens met hardstokkige rokers die deze verslaving hebben verslaan.. Want je wordt echt als een slaaf geketend aan de sigaret.
& iedereen wil toch vrij zijn ofniet? ;)

Laatst bewerkt:
Ik ben 21, rook nu bijna 6 jaar vast. Roken is niet alleen een verslaving, maar ook een gewoonte en een lifestyle. Stoppen met roken brengt veel meer met zich mee dan alleen de nicotine verslaving. Het neem die heerlijke momentjes weg. Voor mij is roken als ik op sta de dag beginnen. Na het eten is roken 10 minuten complete rust. Nietrokers begrijpen dat niet...
Ik vind het heel lastig om te kappen met die bende aangezien echt iedereen om mij heen rookt en ik nog niet met persoonlijke, directe nadelen te maken heb gehad. Maar zodra ik wat lekkerder in m'n vel zit ga ik kappen, en mischien kan BB daar wel bij helpen :)

Verder ben ik het met Brander eens... beetje onzin dit

beetje onzin...sorry maar uw lifestyle verwijfd roken vindek maar onzin ;)
joking ;)
Jonge ik zou toch opletten zin als je als van je 16 jaar rookt. het is echt niet cool hoor ;)

& wat bedoel je met: van zodra ik me wat beter in m'n vel voel ga ik stoppen..?
Wil je hiermee zeggen dat de sigaret voor jouw een ontsnapping is; van bepaalde problemen waarmee je geconfronteerd wordt..?
Mensen die op 16 jaar beginnen roken doen het meestal onder sociale druk van anderen. Hun vrienden doen het & het geeft hen meer zelfvertrouwen als ze er zelf eentje mee kunnen opsteken... Het hele groepsgebeuren..

kzou toch eens goed nadenken hoor; je lijkt wel ernstig bezig met het fitnissen/bodybuilding. Misschien toch eens dat kankerstokje uit je leven wegdenken. Zoek een andere uitlaapklep.. Speel op de mondharmonica bv ;)

*T'is btw wetenschappelijk vastgesteld dat bepaalde mensen kwetsbaarder zijn voor de sigaretten verslaving. Heeft iets te maken met een stof in uw hersenen..

Laatst bewerkt:
Venetian het is nu niet echt meer een post van hoe jij denkt over roken..
Jij probeert nu je gelijk te halen bij alles en iedereen die rookt.Laat het gewoon lekker gaan,degene die wilt roken die rookt en degene die niet wilt roken, rookt niet.

Iedereen op dit forum is oud en wijs genoeg om voor zichzelf keuzes te maken.laat ze dat dan ook doen en probeer ze niet te pushen met je "anti-rokers campagne".

P.S: ik val je niet aan of heb kwaad in de zin,maar ik moest het gewoon ff aan je kwijt. Maar he ik rook niet ;)

Goed nieuws, sinds 1 Mei zijn de McDonalds-vestigingen geheel rook-vrij (en dat niet alleen, de chili-chicken EN de quarter pounder zijn euroknallers (resp. 1 en 2 euro))

ok, even serieus, niet zozeer over McD. maar persoonlijk vind ik het een verademing dat ik geen last heb van de rook van anderen als ik zit te eten... (of als ik in een bushokje sta, over straat loop, met iemand in een auto mee rij, ....)

PS: Venetian, als je geen discussie wilt uitlokken kun je wellicht beter geen thread openen.

Ben al bijna 12 jaar rookvrij. Goed om weer ff een filmpje te zien hierover.
Rokers, rook niet! Omdat je 't waard bent!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven