Fitness Seller

Waarom worden Nederland en België steeds rechtser?

Tja, links en rechts hebben toch echt variabele betekenissen. Het woord "liberaal" heeft elementen van zowel rechts als links in zich.
Zeker als je het hebt over zaken zoals vrijheid van meningsuiting, ik denk niet dat de partijen aan de rechtervleugel in Nederland daarmee veel problemen hebben. Rechts is bijvoorbeeld in zo'n geval niet automatisch conservatief.
Ook moet er natuurlijk onderscheid gemaakt worden tussen rechts/links op sociaal gebied en economisch gebied. Persoonlijk denk ik dat vooral op economisch gebied de meeste partijen in Nederland op een lijn staan. Totaal niet te vergelijken met tegenstellingen die je hebt tussen republikeinen en democraten in de US.

dat is hun cultuur he, als we hen binnenlaten moeten we ook een moskee en hoofddoeken toelaten

mensen van een andere cultuur 100% te laten aanpassen aan ons is onmogenlijk, trouwens heeft een andere cultuur hier weinig mee te maken, het grootste probleem is de criminaliteit

Ik ga toch ook niet liggen zingen in een bibliotheek?

weet niet is dat zo? het VB is hard gedaald in Belgie.

door het stijgende aantal stemmende immigranten wordt er procentueel minder gestemd op de rechtse partijen.

Verder is het VB extreem-rechts en komen zij toch nooit in een positie die iets of wat invloed heeft.

weet niet is dat zo? het VB is hard gedaald in Belgie.
Het gaat eerder over een herverdeling van rechts in het algemeen.

Je hebt nu uiterst rechts in VB, en gematigd rechts bij LDD en NVA. Dus we zien nu een correctere weergave. Als je alle rechtse stemmen optelt dan is dat een aardig deel van de bevolking in Vlaanderen.

Waar staat Lijst Dedecker dan in Belgie? Heb daar eerder dit jaar in de media verhalen over gehoord dat het behoorlijk rechts was en in opkomst, maar sinds dit voorjaar totaal niets meer over gehoord.

Ultra-liberalen met eerder rechtse invloeden (Open VLD is eerder liberalisme met meer linkse invloeden). Omschrijven zichzelf graag als "gezond rechts" en alternatief voor VB en VLD.

En het verschil tussen hen en Vlaams Belang is...?

VB is nog een stuk rechtser (meer zoals PVV), is ook de enige Vlaamse partij die direct Vlaamse Onafhankelijkheid wil. Bij LDD ligt de nadruk op minder regeltjes/meer vrijheid, bij VB ligt de nadruk op typisch rechtse thema's als immigratie, islam,...

VB heeft het imago van een vuile, racistische partij te zijn. LDD heeft eerder het imago van een relschopper te zijn.

Wat hij zegt over een Vlaamse staat daar is in ieder geval een gegronde aanleiding voor. Vooral omdat Belgie ook gewoon een land is met een bastion tussen twee volkeren.

Dat Islam thema speelt overal in West Europa wel, is een beetje een kwestie van perceptie, maar over Belgie bestaat eigenlijk geen twijfel. Het zijn gewoon 2 verschillende landen met een verschillend karakter, punt.

Hoewel wij de Ardennen best willen ruilen tegen de Antillen. :D

Wel als je bedenkt dat de kaart die we nu hebben een negatief saldo heeft van een slordige 2.2 miljard Euro.

We hadden het allang moeten verkopen aan Chavez of Castro. Mannen die befaamd zijn met bij effectief bijbrengen van discipline.

dat is hun cultuur he, als we hen binnenlaten moeten we ook een moskee en hoofddoeken toelaten

mensen van een andere cultuur 100% te laten aanpassen aan ons is onmogenlijk, trouwens heeft een andere cultuur hier weinig mee te maken, het grootste probleem is de criminaliteit

Dus moeten we ook niet zeuren over dingen als zwemboerkas, clitorisafhakking, uithuwelijking, homohaat.:rolleyes:

Slaan van vrouw nog vergeten :D

zwemboerkas, clitorisafhakking, uithuwelijking, homohaat.

Neen, ja, neen, ja.

Mijn theorie:
voor elke buitenland die zich als een ****er gedraagd zijn er een x-aantal mensen die daar te maken meekrijgen. Deze mensen zullen dus eerder voor een rechtse partij kiezen.
Meer buitenlanders->meer ****ers->meer mensen die ermee in aanraking komen -> meer stemmen op rechtse partijen.

+

Ongeveer 1/3 van de bevolking zijn meelopers, zij stemmen op de partij die vaak in het nieuws is of het grootste is in de peiling etc.

=

Veel stemmen voor rechtse partijen.

Dus de oplossing: klootzakjes terug sturen naar hun zandland0->minder rechtse stemmers:o
Ik niet niet echt heel rechts hoor, irriteer me alleen aan die lutsers

Of: Per immigrant die zich misdraagt, zowel de persoon in kwestie, als 9 extra mensen het land uit!

Terug
Naar boven