XXL Nutrition

wanneer eiwitshake

jantje43

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
ik gebruik momenteel bulk whey van xxl, die neem ik altijd na de training.
ook voetbal ik 3x per week en ik vroeg me af of ik op die dagen de shake beter gelijk kan nemen als ik thuis kom of voordat ik naar bed ga.

alvast bedankt,

Als je thuis komt imo

• Topic Starter Topic Starter
ik ben wel pas ong 40 min na training thuis van voetbal? is het dan nog wel effectief

als je thuis komt . whey is namelijk een eiwit dat snel opgenomen word door je lichaam. voordat je gaat slapen kun je beter caseine eiwit nemen deze is namelijk langzaam verterend dus hou je voor een langere tijd je lichaam voorzien van aminozuren

---------- Post toegevoegd Sat 8 Oct 2011 om 18:14 ----------

dit is wel bb forum en geen voetbal forum ;)

ja ik weet het, maar ik doe de andere training op 4 andere dagen, en het leek me goed om op de 3 dagen dat ik voetbal ook een shake te nemen

dat kan idd geen kwaad maar is 7 dagen training niet beetje te vel van het goede

ik doe het al heel lang zo, het is wel een beetje veel.
maar het is ook wel verschillende training, 3x cardio en 4x kracht waardoor je op een andere manier belast en dus naar mijn mening niet overbelast raakt :P

Je lichaam mag ook af en toe wel eens een dagje helemaal rust hoor..

hoezo ecto?

binnen een half uur na je krachtraining drink je je shake. Het liefst met magere melk(persoonlijk vind ik met water de shake niet te drinken)

ik doe het al heel lang zo, het is wel een beetje veel.
maar het is ook wel verschillende training, 3x cardio en 4x kracht waardoor je op een andere manier belast en dus naar mijn mening niet overbelast raakt :P

Luister wel naar je lichaam.
Ik deed in 4 dagen 8x een half uur cardio op de racefiets, en op die zelfde dagen ruim 1 uur krachttraining.
Nu heeft hetpas ontzettend gewaaid weken lang, waardoor je nog intensiever fietst, en voor de tweede keer in een half jaar heb ik serieuse overtrainingsverschijnselen gehad.
Nu heb ik de racefiets een paar weken aan de kant gezet, voel me 20x beter, en spiergroei en kracht toename zijn enorm. Dit terwijl ik toch ook met die cardio echt wel genoeg at.

Te veel cardio en teweinig rust kan dus meer van je vragen dan je denkt.

Terug
Naar boven